Ankara Sigorta Ege Bölge Müdürü Emrah Açıkgöz, ekonomik belirsizliklerin ve yüksek enflasyonun olduğu dönemlerde, sahip olunan varlıkların korunabilmesi; hatta hasarlarda varlıkların yerine konabilmesi için en ekonomik yöntemin ‘sigortalı olmak’ olduğunu açıkladı.
SİGORTAMEDYA / ALP SÜER
2022 yılı; döviz kurundaki artış, yüksek enflasyon, artan hayat pahalılığı ve ekonomik belirsizliklerin etkisiyle bireyler yanında işletmeler açısından oldukça zorlu geçiyor. Yaşanan gelişmeler, tüketiciyi, sigorta sektörünü ve sektörün başlıca dağıtım kanalı acenteleri de olumsuz etkiliyor. Ankara Sigorta Ege Bölge Müdürü Emrah Açıkgöz’den bu zorlu dönemde tüketicilere ve acentelere yönelik mesajlarını aldık. Öncelikle, sigortacılığın bir hizmet sektörü olduğunu hatırlatan ve her hizmet sektöründe olduğu gibi işin temelini güvenin oluşturduğunu vurgulayan Açıkgöz, “Bu zorlu dönemde, müşterisini bilinçlendiren ve doğru risk yönetimini yapan acenteler daha fazla tercih edilecek” diyor. Tüketicilere yönelik de mesajlar veren Açıkgöz, ekonomik belirsizliklerin ve yüksek enflasyonun olduğu dönemlerde, sahip olunan varlıkların korunabilmesi; hatta hasarlarda varlıkların yerine konabilmesi için en ekonomik yöntemin ‘sigortalı olmak’ olduğunun altını çiziyor.
Poliçe sahibi, yaptırdığı sigortanın şartlarını iyi anlamalı
Sigortalıların, sigorta poliçesindeki maddelere hâkim olmalarının, gerektiğinde haklarını kullanabilmeleri açısından büyük önem taşıdığını vurgulayan Açıkgöz, “Poliçe sahibi, yaptırdığı sigortanın şartlarını iyi anlamalı; gerekirse sunulan şartları acentesine danışmalı. Acentelere de müşterilerini bu konularda bilinçlendirmek adına büyük bir rol düşüyor” diye konuşuyor.
Tüketiciye temas ediyoruz
Yüksek enflasyon ve ekonomik belirsizliklerdeki artışın, tüketici davranışları üzerindeki etkisini de değerlendiren Açıkgöz, tüketicilerin zorunlu branşlarda satın alma eğiliminin devam ettiğini, zorunlu olmayan branşlarda ise satın alma taleplerini ertelediklerini söylüyor. “Kriz ortamının getirmiş olduğu zorlukları anlıyor ve Ankara Sigorta olarak tüketicimize uygun çözümlerle yaklaşıyoruz” diyen Açıkgöz, bu yaklaşımın Ege Bölgesi’nde birçok acente ve tüketiciye temas etmeye olanak sağladığını ifade ediyor. Açıkgöz, bu sayede yeni ürün satışı ve yenilemelerde bir önceki yıla kıyasla prim ve adette artış yaşandığını vurguluyor.
Ankaravan ve Ankaravos’un enerjisiyle ürün yelpazesi genişliyor
Ankara Sigorta Ege Bölge Müdürü Emrah Açıkgöz, ‘Ankaravan Kasko’ ürününün, Ege Bölgesi’nde lider konumda bulunduğunu söylüyor. Eczacılara yönelik geliştirilen ‘Eczane Kobi Paket’ ürününün de Ege Bölgesi’nde yoğun ilgi gördüğüne dikkat çeken Açıkgöz, “Bunların yanında ‘Güvencem Ankara’m’ ferdi kaza ürünümüz, sektörde sunduğu yenilikçi tazminat yapısı ile rakiplerinden sıyrılarak yüksek talep görüyor. Ankaravan ve yeni ürünümüz Ankaravos’un yaratmış olduğu enerji ile ürün yelpazemizi genişletiyoruz” diye konuşuyor. Açıkgöz, Ege Bölgesi’nin, Ankara Sigorta’nın toplam prim üretimi içindeki payının yüzde 10 civarında olduğunu söylüyor.