22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

“Sağlıkta sadece tazminat ödemiyoruz bireylerin sağlıklı kalması için çabalıyoruz”

Bu sene büyüyen tek alanın tamamlayıcı sağlık sigortası olduğunu belirten AXA Sigorta Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı ve İcra Kurulu Üyesi Firuzan İşcan, “Sağlık, tüketicilerin bize gelip danıştığı ana konulardan biri. AXAFit uygulamamız ve spora yaptığımız destek bunu gösteriyor. Sadece tazminat ödemekten daha fazlasını yapıyor, kişilerin sağlıklı kalması için çalışmalar yürütüyoruz” diyor.

SİGORTAMEDYA ÖZEL

AXA Sigorta, bu sene yaptığı birçok sosyal sorumluluk projesi ve çıkardığı mobil uygulamalarla adından söz ettiriyor. Türkiye Voleybol Federasyonu ile yapılan işbirliği, “Telefon Kazasına Son” kampanyası, iklim değişikliği konusu ve Altınordu Futbol Kulübüne verilen destek bu sene yapılan projeler. AXA Sigorta Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı ve İcra Kurulu Üyesi Firuzan İşcan, bu çalışmalarla ilgili olarak “Bu dört ana konuyu önümüzdeki dönemde de sürdüreceğiz. Amacımız hem markamız hem toplum adına bir şeyler söylemek. Sporda yaptığımız işbirlikleri ve bu sene devreye aldığımız AXAFit uygulamamız ile tüketicilerin daha sağlıklı bir yaşam sürmesini istiyoruz. Bu nedenle odağımızda tamamlayıcı sağlık var. Bireysel tamamlayıcı sağlık sigortası lider olduğumuz bir alan. Sağlık konusu sigortalılarımızın gerçekten bize gelip sorduğu bir ürün haline geldi. Çünkü kaybedildiğinde yerine konması çok zahmetli. Sağlıkta sadece tazminat ödeyen bir şirket olmanın dışında, onların sağlıklı kalması için bir şeyler yapmak çabasındayız” diyor.

Hedefimiz mevcut müşteriyi elde tutmak

AXA Sigorta Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı ve İcra Kurulu Üyesi Firuzan İşcan, bu ayki Hayatımız Sigortalı Dergisi’nin röportaj sayfalarının konuğu. İşcan ile söyleşimizde bu yılın üçüncü çeyreğini, şirket olarak nasıl bir yıl geçirdiklerini ve ürünleri konuştuk. Hem üretim de hem de kârlılıkta yılbaşındaki hedeflerine göre hareket ettiklerini söyleyen İşcan, pazardan daha fazla bir büyüme gerçekleştirdiklerini ve yılın son çeyreğinin zorlu geçeceğini ifade ediyor. Bunun nedenini de şöyle açıklıyor: “Çünkü reel anlamda büyümeyen bir sigorta sektörü var. Hatta reel anlamda küçülüyor. Otomotiv tarafında araba satışlarına bağlı olarak poliçe sayısında kaskoda azalma var. Trafikte başa baş gidiyor. Ev sigortalarında pazarda kredilerin durmasıyla birlikte bir azalma mevcut. Dolayısıyla hedefimiz daha çok mevcut müşteriyi elimizde tutmak ve onların poliçe yenilemeleri yapmalarını sağlayabilmek. Tüm saha ekibimizin birinci önceliği bu. Ayrıca, yaptığımız ortaklıklar nedeniyle bu sene bizim için hızlı geçti ve heyecan vericiydi. Bu sene büyüyen tek alan olan bireysel tamamlayıcı sağlıkta da lideriz. Yaptığımız sponsorluklar ve ortaklıklar sağlıkla ilgili bizim gitmek istediğimiz yerde bize yol arkadaşı oldular. Ödeyenden çözüm ortağına dönüşüm vizyonumuzda sadece sağlıkta tazminat ödeyen bir şirket olmanın dışında, kişinin daha sağlıklı olması için bir şeyler yapma çabasındayız. Önümüzdeki yıl da ana odağımız tamamlayıcı sağlık olacak.”

Cep sigortası yavaş ama emin adımlarla ilerliyor

İşcan ile kısa bir süre önce çıkardıkları cep telefonu sigortası ürününü de konuştuk. Şirketin müşteri odaklılık ve inovasyon stratejisine karşılık geliştirilen ürün, hem yeni hem de hali hazırda kullanılan cihazları teminat altına alıyor. İşcan, bu ürün hakkında şu bilgileri verdi: “Satış olarak yavaş ama emin adımlarla ilerliyoruz. Satış ağının alışması, satmaya başlaması zaman alıyor. Araya yaz girdi ama adetler fena değil. 1.500’lü rakamları geçtik. Lansmana özel geleneksel ve dijital mecralarda yürüttüğümüz bir iletişim kampanyamız oldu. Önümüzdeki dönemde performansının artacağını düşünüyoruz. Ayrıca son dönemde konut sigortalarında Lüks Evim Sigortası’nı da çıkardık. Bunun da satışları gayet iyi gidiyor. Müşteri ihtiyacına yönelik ürünler sunuyoruz.”

Acenteler müşteriye yakın olsun

İşcan, röportajımızda acentelere de tavsiyelerde bulunuyor. “Sahada olacağız, ofiste oturmayacağız. Müşterinin yanında olacağız” diyen AXA Sigorta Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı ve İcra Kurulu Üyesi Firuzan İşcan, acentelere yönelik tavsiyelerini ise şöyle sıralıyor: “Acentelerimiz müşteriye yakın olsun istiyoruz. Zaman en değerli sermaye, zamanımızı etkin kullanalım ve problemi olduğu yerde hızlıca çözelim. Çünkü işini hızlı yöneten ve sermayesini etkili kullananın hayatını sürdürebileceği bir dönemden geçiyoruz. Biz AXA Sigorta olarak güçlü bölgelerimizle acentelerimizi her zaman daha güçlü kılmak için onların yanlarındayız.”

İşyeri sigortasına iki teminat eklendi

En son Ağustos ayında Eminönü’nde yaşanan sel felaketi, KOBİ’ler için işyeri paket sigortalarının ne kadar önemli olduğunu göstermişti. Birçok işyeri sigortasız olduğu için zor durumda kalmıştı. İşyeri sigortalarına müşterilerin ihtiyaçları doğrultusunda bu yıl iki teminat daha eklediklerini söyleyen İşcan, konu hakkında şunları söyledi: “Siber riskler ve yönetici sorumluluk teminatlarını işyeri paket sigortalarımıza ekledik. En önemli konu bu ürünümüzü sigortasız kitleye anlatabilmek. O yüzden tüm gücümüzle ve tüm ekibimizle sahadayız. KOBİ’ler sigortalansın istiyoruz. Çünkü maddi varlıkları kaybettikten sonra yerine koymak artık çok daha zor. En büyük konsantrasyonumuz bu. Diğer taraftan bir kere sigorta yaptırmış bir işletme bu sistemden bir daha çıkmıyor, kasko gibi değil.”

İşbirlikleriyle gurur duyduğumuz bir yıl yaşıyoruz

AXA Sigorta, bu sene birçok işbirliği ve ortaklık yaptı. Voleybol federasyonu ile yapılan Kupa Vole ve Altınordu Futbol Kulübü ile yapılan Değerler Ortaklığı bunlardan birkaçı… “Bu sene gurur duyduğumuz bir yıl yaşıyoruz” diyen AXA Sigorta Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı ve İcra Kurulu Üyesi Firuzan İşcan, “Bu işbirliklerine sponsorluk değil, değerler ortaklığı diyoruz. Yaptığımız işlerden çok güzel geri dönüşler aldık. Kadın voleybol takımımızı destekledik. Hazırladığımız video 15 milyon kez izlendi. Samimiyetle masaya oturulduğunda ortaya güzel şeyler çıkıyor. Altınordu Futbol Kulübü ile yaptığımız işbirliği de çok önemliydi. Bu yıl Fair Play ödülü aldılar. Sporla sağlığı birleştirerek sağlığın önemini vurgulamak istiyoruz. Ayrıca, iklim değişikliği başlı başına bir konu. Dünyayı el birliğiyle yok ediyoruz. Buna dur dememiz lazım. Biz de gücümüz yettiğince farkındalık yaratmaya çalışıyoruz. Çevreye daha az zarar vereceğiz, daha az tüketeceğiz. İklim değişikliği farkındalığı sürecek ama artık aksiyona dönüştürmek için bir şeyler yapmak istiyoruz.”

AXAFit 95 bin kez indirildi

AXA Sigorta yeni mobil uygulaması AXAFit ile müşterilerinin daha sağlıklı bir yaşam sürmesine destek oluyor. AXA Sigorta Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı ve İcra Kurulu Üyesi Firuzan İşcan’ın verdiği bilgilere göre uygulama şu ana kadar 95 bin kez indirilmiş ve 18 bin aktif kullanıcısı var. AXAFit’in iki temel fonksiyonundan da bahseden İşcan şunları söyledi: “AXA’lılar AXAFit üzerinden acentelerine ulaşma, poliçe görüntüleme, fatura girişi yapma, anlaşmalı hastaneleri listeleme ve bu hastanelerden randevu alma, nöbetçi eczane görüntüleme ve bunlar gibi bir çok temel sigortacılık işlemlerini yapabiliyorlar. Ama bizim için asıl önemlisi uygulamamızın Fit kısmı. Çünkü sadece AXA müşterileri değil, AXA müşterisi olmayan ama sağlığına dikkat eden kişilere de ulaşmak istiyoruz. Uygulamanın Fit bölümünde kan oksijeni, nabız ve solunum gibi ölçümlere ek olarak göz ve boyun egzersizi ile fitness videoları sayesinde kullanıcılarımızın daha aktif ve sağlıklı bir yaşam sürmelerine destek oluyoruz. AXAFit kullanıcılarına baktığımızda AXA’lıların %30, müşterimiz olmayan kullanıcıların ise %70 civarında olduğunu görüyoruz. Bu da AXAFit’in bir sigortacılık uygulamasından çok daha fazlası olduğunu açıkça gösteriyor. AXAFit’teki bir diğer önemli bölüm olan DoktorDerKi ile kullanıcılarımıza doktor, diş hekimi, diyetisyen, eczacı ve spor danışmanı gibi alanında uzman sağlık profesyonellerinden ücretsiz görüş alma imkânı sunuyoruz. Bu modülün de kullanımı artmaya başladı. Çünkü insanlar zahmetsizce ve muayenehane ya da hastaneye gitmeden bir uzmandan görüş almak istiyorlar. Güvenilir bir kaynaktan işi uzmanına sormak istiyorlar. Sağlık sigortacılığında verdiğimiz hizmetin önemli bir parçası da bu.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER