2 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

“Sağlık sigortasına da gireceğiz”

Ekonomide sıkıntıların yaşandığı dönemde tüketicilere önerilerde bulunan Generali Sigorta CEO’su Maurizio Pescarini, “Bu dönemler zordur ama geleceğin kötü olduğunu göstermez. Özellikle geliri sabit tüketici sigortadan vazgeçmesin” dedi.

Ekonomi de çalkantıların yaşandığı ve döviz kurlarının arttığı son aylarda tüketicilere yönelik önemli açıklamalarda bulunan Generali Sigorta CEO’su Maurizio Pescarini, “Bu dönemler zordur. Ama geleceğin kara olduğunu göstermez” dedi.

Maurizio Pescarini
Maurizio Pescarini

Kısa dönemde daralmanın olabileceğini ama bunun gelip geçici olduğunu belirten Pescarini, şöyle devam etti: “Kısa dönemde bir daralma olsa da bu döngü bir süre sonra yukarı doğru çıkar ve kriz kaybolur. Kesin sıcak ve soğuk diye ayırmamak lazım. Bir tüketici olarak bu gibi durumlarda tamamen tüketimi kısmak yerine daha iyi önerilerle karşılaşabileceğini unutmamalı insan. Mesela yakında sunacağımız modüler kasko paketi de bunlardan birisi olacak. Ben bu dönemde sigortalıların yerinde olsam tüketici olarak alışverişlerimde online ve dijitali ön plana alırdım.” Böyle durumlarda gelir düzeyi sabit olan tüketicinin sigortadan vazgeçmemesi gerektiğine de dikkat çeken Pescarini, “Biraz daha para biriktirmek için tüketici kendi sigorta korumasından vazgeçiyor. Oysa krizde kaybettiğin bir şeyi yerine koymak çok daha zor” dedi. Son dönemde satışların çağrı merkezinden ziyade web ve mobile döndüğüne dikkat çeken Pescarini, bunu artırmak için reklam kampanyalarına başlayacaklarına vurgu yaptı. Pescarini, “Bu konsepti çağrı merkezimize ve acentelerimize yaymak için biraz daha zamana ihtiyacımız var. Türk pazarı için bu ilginç ve yeni bir durum. Kasım ortası yeni reklam kampanyamıza başlıyoruz. Lansmanı da hazır.

“Sağlık sigortasına da gireceğiz”

Generali Sigorta yakın zamanda tamamlayıcı sağlık sigortasına girmek için hazırlıklar yapıyor. Şirket, bu konuda fazla riske girmeden reasürans desteği ile bu alanda çalışmalara başlayacak. Buradaki pazar ve hasar oranlarını gördükten sonra daha fazla risk alacaklarını ifade eden Generali Sigorta CEO’su Maurizio Pescarini, “Yurtdışında Generali’nin satın aldığı bir start-up şirketi var. Adı Vitality. Dolayısıyla ileride bu ürünü o teknolojiyle birleştirip yine mobilden bütün sağlığınızı takip eden ve sağlıkla ilgili her türlü hizmeti veren bir ekosistemle bu ürünü paketleyip sunmayı hedefliyoruz” diye konuştu. Bunun yanında modüler kasko ürününün bir benzerini KOBİ ve konut sigortalarında da uygulamak istediklerini belirten Pescarini, “Modüler Konut sigortası ürünü özellikle dijitalde etkili olacak. Ama tamamlayıcı sağlık ve KOBİ ürünü acenteler için olacak” dedi.

Satışlar dijitale dönmüş durumda

Yıl sonunda web tarafında da sürpriz bir kampanyamız olacak. Reklamlarda ağırlık olarak dijital olacak ama televizyon da kullanacağız. Bu kampanya ile modüler kasko ürünü vurgulanacak. Mesaj olarak da müşterinin sahip olduğu bütçeye göre kasko alabileceği üzerinde durulacak” dedi. Dijitalde yapılan sigortacılığın şu an sektörde yapılandan çok farklı olduğunu belirten Pescarini, “Birçok şirket sadece çağrı merkezinden ürünlerini satıyor ama bunu gerçek anlamda dijital akışa oturtan ilk şirket olduk. Henüz reklamlara başlamadık. Bunu yaparken online’den biri gelip alacak mı diye düşünüyorduk. Siteyi açalı henüz 2 ay oldu. Direkt kanalın satışlarının yüzde 10’u mobil ve web’den geliyor. Dolayısıyla müşteriler ve pazar iyi bir şey sunduğunuzda gelip alıyor” diye konuştu.

Pescarini: Pist başındayız, kalkışa hazırız

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER