Sigorta şirketleri, müşteri bağlılığını artırmak için sadakat programlarına ciddi yatırımlar yapmaya başladı. Bu doğrultuda, sektörde sadakat programlarının sayısında ve çeşitliliğinde dikkat çeken bir artış yaşanıyor. Sunduğu avantajlar, kişiye özel teklifler ve dijital hizmetlerle öne çıkan bu programlar, sigortalıların marka ile bağını güçlendirirken, yenileme oranlarını da önemli ölçüde artırıyor.
SİGORTAMEDYA ÖZEL
Rekabetin her geçen gün arttığı sigorta sektöründe, müşteri sadakati artık sadece hizmet kalitesiyle değil, yaratılan deneyim ve katma değerle şekilleniyor. Sigortalıların alternatif seçeneklere kolayca ulaşabildiği bir dönemde, firmalar için mevcut müşteriyi elde tutmak büyük bir önem kazandı. Bu nedenle kişiye özel teklifler, dijital kolaylıklar ve sağladıkları fayda odaklı çözümlerle müşteri sadakat programı yatırımlarına hız veren sigorta şirketlerinin müşterilerine sağladığı avantajlar her geçen gün daha da çeşitleniyor.
Sigorta şirketleri, sağlık sigortalarında sunulan ücretsiz check-up hizmetleri, kasko sigortalarında yol yardım programları, mobil uygulamalar üzerinden yapılan bilgilendirmeler, anlaşmalı markalarda sunulan indirimler ve kampanyalarla müşteri ile bağını güçlendiriyor.
Tüketici sadakat programlarını seviyor
Bir araştırmaya göre, ABD`deki tüketicilerin %60’ı, bir sadakat programına katılmak için indirim talep ediyor. Aynı araştırma, katılımcıların puan ve ödül kazanmayı beklediğini, yaklaşık %33’ünün ise ürünlere özel veya erken erişim istediğini ortaya koydu.
2024’te yapılan bir araştırmaya göre de Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 79’unu sadakat programlarının bir markayı tercih etme olasılığını etkilediğini belirtti. Başka bir anket ise Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 80’inin sadakat programına katıldıktan sonra aynı markadan daha sık alışveriş yaptığını ortaya koydu.
Doğa Sigorta, sadık sigortalılarına ayrıcalıklar sunuyor!
Doğa Sigorta, 2025 yılına müşterileri için avantajlı bir Sadakat Programı ile başladı. Doğa Sigorta’nın Tamamlayıcı Sağlık, Konut, Ferdi Kaza, KOBİ ve Kasko ürünlerinde en az 3 kez yenileme yapan müşterileri bu programdaki ayrıcalıklardan faydalanmaya hak kazanırken, Doğa Sigorta Acenteleri de bu imkanlardan faydalanabiliyor. Doğa Sigorta program kapsamında markalar ile özel indirim anlaşmaları gerçekleştirdi. Program, giyimden elektroniğe, seyahatten restoranlara, hobiden kozmetiğe geniş marka seçkisi ile farklı indirim olanakları içeriyor.
“Hedefimiz sadakat programlarıyla müşteri memnuniyetini artırmak”
ALC Servis, 2025 yılında müşteri memnuniyetini daha da yukarıya taşımayı hedefliyor. ALC Servis Genel Müdürü Mahmut Şevluk, “Sigortalılar servisimize sigorta şirketinin yönlendirmesiyle geliyor ve biz o noktada sigorta şirketini temsil ediyoruz. Bu nedenle müşteri memnuniyeti, sigorta şirketinin itibarını doğrudan etkiliyor. Müşteri memnuniyetine sınır koymuyoruz. Örneğin, poliçe kapsamında sunulan lokal boya işlemlerinde, limite bakmaksızın müşteri odaklı hizmet sunmaya özen gösteriyoruz. Çünkü müşteri memnuniyeti, işimizin sürdürülebilirliğini sağlıyor. Bayilerimiz de bu vizyonla hareket ediyor ve müşteri memnuniyetine büyük önem veriyor. Bu yaklaşım, sigortalının poliçesini aynı şirketten yenilemesi ve sadık müşteri olabilmesi açısından kritik öneme sahip” diye konuştu. Sektörde farkındalık yaratmaK için yeni atılımlara devam edeceklerini belirten Şevluk, şöyle devam etti: “Hedefimiz sadakat programlarıyla müşteri memnuniyetini artırmak. Özellikle memnun müşteri kitlemize avantajlar sunacak bir online platform kurmayı planlıyoruz” açıklamasını yaptı.
‘Avantajlar Dünyası’ programımız ile sigortacılığın ötesine geçen çözümler sunuyoruz
Müşteri odaklı yaklaşımını çalışmalarına yansıtan Eureko Sigorta için de müşteri sadakat programları önemli bir yere sahip. 5. Customer Centricity World Series’te Avrupa düzeyinde ve küresel düzeyde “En İyi Müşteri Sadakat Programı”na sahip marka seçilen Eureka, Eureko Sigorta KOBİ Birimi Kıdemli Direktörü Serkan Öztürk, “Eureko Sigorta olarak hedefimiz, müşterilerimiz için her riski ve sigortacılık ihtiyacını düşünerek onlara gönül rahatlığı sunmak. Bu yaklaşımla 2022 yılında KOBİ müşterilerimize yönelik sunduğumuz “Avantajlar Dünyası” programımızı bu yıl bireysel müşterilerimiz için de hayata geçirerek, sigortacılığın ötesine geçen özel çözümler sağlamaya başladık. Bu programla, müşterilerimizin günlük yaşantılarını kolaylaştırırken, risk ve maliyetlerini de minimize etmeyi hedefliyoruz. Sektöre öncülük eden bir müşteri deneyimi sunduğumuz, sigortalıların ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda en yeni teknolojileri kullandığımız programımız dolayısıyla Customer Centricity World Series gibi prestijli bir platformda ödül aldığımız için çok mutluyuz. Sigortalıların gündelik hayatlarını kolaylaştırmaya yönelik öncü ve yenilikçi çalışmalarımıza devam edeceğiz” dedi.

Allianz’ın müşteri sadakat programı Allianz 365 500 bin kullanıcıya ulaştı
Allianz Türkiye, yenilikçi sigorta ve bireysel emeklilik ürünleriyle müşterilerinin yanında olmaya devam ederken, sadakat programı Allianz 365 ile yılın her günü sağlıktan alışverişe, kültür sanattan seyahate kadar birçok alanda ayrıcalıklı hizmet ve indirimler sunuyor. İkinci yılını dolduran program 500 bin katılımcıya ulaştı. Bir yılda sunulan 50’den fazla kampanya ve ayrıcalıktan faydalanan Allianz 365 üyeleri, yaklaşık 500 bin adet kampanya kodu aldı. Müşteri odaklılık ve dijitalleşmenin Allianz’ın öncelikli stratejileri arasında yer aldığını söyleyen Allianz Türkiye Pazarlama ve Dijital Sigortalar Genel Müdür Yardımcısı Onur Kırcı, “Allianz Türkiye olarak varoluş amacımız; bizlere sağlığını, geleceğini ve birikimlerini emanet eden 8 milyon müşterimize #AllianzSeninle deneyimini yaşatarak, her zaman yanlarında olduğumuzu hissettirmek. Tüm faaliyetlerimizin merkezine ‘müşteri odaklılık’ yaklaşımını koyarak, birçok alanda, yeni ve heyecan verici çalışmalar hayata geçirmeye devam ediyoruz. Hem yeni müşteri kazanırken hem de mevcut müşterilerimizle aramızdaki bağı güçlendiriyoruz. Allianz 365 sadakat programımız da bu vizyonla hayata geçirdiğimiz çözümlerimizden biri. Allianz 365 sayesinde müşterilerimiz, farklı ayrıcalıklarla ihtiyaçlarını karşılarken hayattan keyif alabilecekleri aktivitelerle buluşabiliyor, Allianz’lı olmanın ayrıcalıklarını yaşayabiliyor. 2 yılını dolduran programın 500 bin üyeye ulaşmasından büyük mutluluk duyuyoruz” dedi.
Allianz 365 programına, Allianz’ım mobil uygulaması üzerinden tek tuşla ücretsiz üye olabilen Allianz’lılara; Platinum, Gold, Silver ve Bronze olmak üzere 4 farklı üyelik kategorisi sunuluyor. Sigorta poliçesi ile emeklilik sözleşmesi adedine, yıllık prim tutarına veya birikim tutarına göre belirlenen üyelik kategorisi yükseldikçe üyeler daha fazla ücretsiz hizmet ve indirimden faydalanabiliyor. Allianz 365 kapsamında; sağlıktan alışverişe, kültür sanattan seyahate, evcil hayvan hizmetlerinden kişisel gelişime kadar pek çok alanda hayatı kolaylaştıran fırsatlar çeşitli üyelik kategorilerine göre müşterilere sunuluyor. Programa üye olan müşterilerimiz adına ise Koruncuk Vakfına bağışta bulunuluyor. Üstelik artık müşterilerimiz bir üst kategoriye prim/ birikim ve poliçe/emeklilik sözleşme sayısı bakımından ne kadar yaklaştıklarını ve üst kategoriye geçtiklerinde hangi yeni ayrıcalıklara ulaşabileceklerini de Allianz’ım mobil uygulamamızdan ayrıntılı şekilde inceleyebiliyorlar.

Türkiye Sigorta mobil uygulaması 6 milyon kez indirildi
Türkiye Sigorta mobil uygulaması, toplamda 6 milyon indirme sayısına ulaştı. Günde ortalama 200 bin kişi tarafından ziyaret edilen uygulamanın kullanım oranı geçen yıla kıyasla yüzde 125 arttı. Uygulama, 28 marka ve 36 farklı hizmetle kurgulanmış olarak kullanıcı dostu bir deneyim sunuyor. Türkiye Sigorta Mobil Uygulaması, devreye alınan yeni fonksiyonlarıyla teknolojiyi yakından takip ediyor. Uygulamadaki yeni geliştirmelerle birlikte sadece görüntüleme değil sigortacılık işlemleri de yapılabiliyor. Türkiye Sigorta, Bireysel Emeklilik, Tamamlayıcı Sağlık Sigortası, Kasko ve Seyahat Sağlık Sigortası satışlarını da mobil uygulamasına taşıyarak yeni dijital fonksiyonlarıyla kullanıcılarına dijital deneyim kolaylığı sunuyor. Türkiye Sigorta Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı Çiğdem Kılıç, uygulamadaki yeniliklerle kullanıcıların sigortacılık işlemlerini kolayca yapabildiğini belirtti. Kılıç, “Uygulamamızdaki yeni geliştirmelerle müşterilerimiz sigortacılık işlemlerini kolayca yapabiliyorlar. Platform üzerinden birikim detaylarını görüntüleme, ara ödeme, hediye BES, katkı payı değişikliği, geçmiş veya gelecek vade ödeme, makbuz görüntüleme, sağlık, araç ve konut poliçe görüntüleme, anlaşmalı servis ve sağlık kuruluşlarına erişim, poliçe kullanımları ve harcama işlemleri, çekici işlemleri, hasar talepleri ve mini onarım talepleri gibi birçok işlem kolayca yapılıyor” bilgisini verdi.

“Sompo Puanım ile benzersiz avantajlar sunmaya devam edeceğiz”
Sompo Sigorta, ‘Sompo Puanım’ uygulamasıyla müşteri memnuniyetini artırmayı ve sigorta işlemlerini daha avantajlı hale getirmeyi hedefliyor. Özel avantajlar sunarak kazançlı bir sigorta deneyimi yaşatmayı amaçlayan uygulama, bireysel müşterilerin kolay dahil olabileceği bir sistem olarak tasarlandı.
Müşteriler, Sompo Sigorta’nın internet sitesi üzerindeki Sompo Puanım sekmesinden birkaç adımda kaydolarak hesaplarını aktifleştirebiliyor. Uygulamaya ilk kez kaydolan müşteriler, kişiselleştirilmiş fırsatlar ve avantajlardan faydalanmaya başlıyor.
Uygulama, poliçe alımlarında ve yenileme işlemlerinde kullanılmak üzere puan biriktirme fırsatı sunuyor. Bu puanlar, ilerleyen dönemlerdeki işlemlerde kullanılabiliyor ve müşterilere uzun vadeli tasarruf sağlıyor.
Sompo Puanım uygulamasıyla müşteriler kazandıkları puanları kasko, konut, sağlık, ferdi kaza ve seyahat sigortası ürünlerinde kullanabiliyor.
Kazanılan puanlar, bir sonraki poliçe yenileme veya yeni ürün alımında, poliçe tutarının yüzde 50’sine kadar harcanabiliyor. Uygulama, poliçe iptali durumunda puanların kullanım süresine göre iade edilmesini de sağlayarak avantaj sunuyor.
Sompo Sigorta Pazarlama Başkanı Onat Dalaş, Sompo Puanım uygulamasının, müşterilere sigorta işlemlerinde tasarruf ve esneklik sunan, tamamen müşterilerin ihtiyaçlarına göre şekillendirilmiş bir sistem olduğunu belirtti.
Dalaş, “Acentelerin de kullanabileceği bir uygulama Sompo Puanım ile müşteri ihtiyaçlarına yönelik yenilikçi çözümler geliştiriyor ve müşteri memnuniyetini her zaman önceliklendiriyoruz. Önümüzdeki dönemde yeni kampanyalar ve ürünlerle Sompo Puanım’ı daha da ileriye taşıyarak, müşterilerimize benzersiz avantajlar sunmaya devam edeceğiz” açıklamasını yaptı.
‘Metlife Benimle’, sektördeki ilk örneklerden biri
Metlife Türkiye’nin müşteri sadakat programı ‘Metlife Benimle’ sektördeki ilklerden biri… Şirketin ‘Müşterilerimizin hayatlarına keyif katmak için tasarladığımız’ diye tanımladığı MetLife Benimle’de her ay yeni kampanyalarla fırsatlar sunuluyor. MetLife Türkiye, “MetLife Benimle” programının kuruluşundan bu yana yüzlerce marka ile iş birliği yaptı. ‘MetLife Benimle’ ile alışverişten eğlenceye, seyahatten yeme içmeye günlük hayatın pek çok alanında müşterilerinin hayatlarını kolaylaştırmayı hedefleyen şirket, yeni nesil sigortacılık anlayışı ile müşterilerine sadece zor günlerinde değil, günlük ihtiyaçlarında da her zaman yanlarında olacağının mesajını veriyor.

Mapfre Sigorta, ‘Gastro Club’ ile 26 milyon TL indirim sağladı
Mapfre Sigorta Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Yıldırım Türe, geçtiğimiz yıl dijital dönüşüm hedefleri doğrultusunda önemli attıklarını açıkladı. Hayata geçirdikleri ‘Mapfre Go’ platformunun sigorta sektöründe dijitalleşme açısından önemli bir kilometre taşı olduğunu vurgulayan Türe, platformun aktif kullanıcı sayısının 320.000’e ulaştığını söyledi. Sadakat programları ile müşteri memnuniyetini artırma konusunda Mapfre Sigorta’nın başarısına dikkat çeken Türe, “Gastro Club devreye girdiği tarihten itibaren, 50.000 işlem yapıldı ve toplamda 26 milyon TL” indirim sağlandı. Bu programın büyük bir etkisi olduğunu ve müşterilerin çok memnun kaldığını görüyoruz” dedi. Müşteri sadakati yaratmanın, şirketin uzun vadeli başarı stratejisinin temel unsurlarından biri olduğunu belirten Türe, bu tür programların daha da büyüyeceğini ifade etti.


