İkinci el otomobillerde şasinin doğru kontrolü için elle ve gözle yapılan tespitlerin yeterli olmadığına dikkat çeken RS Otomotiv Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı, “İptidai yöntemlerle onarımı yapılmış, ağır hasar geçmişi olan bir otomobilin şasisini el ve göz yordamıyla kontrol etmek, doğru sonuçları vermiyor. Bugün trafiğe kayıtlı 25,5 milyon araçtan 2,5 milyonu ağır hasar geçmişine sahip ve bu araçları satın almadan önce rasyonel ve kapsamlı bir ekspertiz yapılması şart. Bu yüzden elektronik şasi kontrolünü devreye aldık.” dedi.
Otomobillerde ağır hasar sonrasında dayanıklılığını kaybeden şasi, can ve mal güvenliğini tehlikeye atıyor. RS Oto Ekspertiz, yeni uygulaması elektronik şasi kontrolü teknolojisi ile aracın şasi ölçülerini, sistemin içinde bulundurduğu bilgi bankası sayesinde belirlenen şasi üzerindeki noktalar ile kontrol ederken şaside en ufak kayma veya yamulma varsa milimetrik ve hangi yöne doğru kayma olduğunu, içerisinde bulundurduğu yazılım ve aracın fabrikasyon ölçüleri ile karşılaştırarak sunuyor.
Standart dışı parçalar ve yetersiz teknik ekipmanla eğitimsiz elemanlar tarafından merdiven altı tamirhanelerde onarılan birçok ağır hasar kayıtlı araç, hiçbir denetime tabii tutulmadan trafiğe tekrar çıktığı için, otomobilin temelini oluşturan şasi kontrolü büyük önem taşıyor.
RS Otomotiv Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ünaldı, onarım süreçlerinde halen belirli bir standardın ve kontrol mekanizmasının bulunmadığını belirterek “Can ve mal güvenliğini direkt tehdit eden bu araçlar, ikinci el araç pazarında da birçok dolandırıcılık vakasına konu oluyor. İki araçtan kaynakla tek araç ortaya çıkarılıyor, şasi doğru onarılmıyor, patlayan hava yastıkları yenilenmiyor. Bir araç satın alırken mutlaka ekspertiz yaptırılmasını öneriyoruz. Fakat yapılan ekspertizde şasi kontrolünün el ve göz yordamıyla yapılması, her zaman doğru sonuç vermiyor. Bu yüzden RS Oto Ekspertiz olarak elektronik şasi kontrolünü hayata geçirdik.” dedi.
Güvensiz otomobiller belirlenecek
İkinci elde yaşanan birçok dolandırıcılık vakasının temel nedeninin denetimsizlik olduğuna dikkat çeken Ünaldı, “Denetime tabii tutulmadan trafikle tekrar buluşmuş 2,5 milyon araç yollarda geziyor ve birçoğunun şasisinde işlem mevcut. Bu araçları elle, gözle kontrol etmek ise sağlıksız. Elektronik şasi kontrol cihazımızla şasi kontrollerinde insan faktörünü bir kenara bırakarak, tamamen teknik ve bilimsel yöntemlerle şasideki milimetrik sapmaları dahi tespit ederek iptidai şekilde tamir edilmiş güvensiz otomobilleri ortaya çıkarıyoruz. ” şeklinde konuştu.