14 Aralık 2024, Cumartesi
spot_img

'Riski doğru seçtiğimizin kanıtı, kârlılığımız ve portföyümüz'

ibrahim köleoğluDoğru riski doğru zamanda kabul etmek sigorta şirketleri için orta ve uzun vadede büyük önem arz ediyor. Risklerin seçilmesi noktasında en belirleyici departmanlar ise teknik ve pazarlama. Sektörün yeni ve genç şirketlerinden Neova Sigorta, bu bağlamda, radikal bir organizasyon şemasına sahip. Zaman zaman birbiriyle çatışabilen bu departmanları uyumlu bir şekilde tek elden yöneten Neova Sigorta Teknik/Pazarlama Direktörü İbrahim Köleoğlu, kolay ve hızlı karar verebilmelerinin kendileri için hayati bir öneme sahip olduğunu söylerken, bunu, sahadaki yoğun ve başarılı çalışmalarına borçlu olduklarını ifade ediyor.

Sigorta sektöründe teknik ve pazarlama departmanlarının farklı yöneticiler ve farklı genel müdür yardımcıları altında faaliyet gösterdiğini söyleyen Köleoğlu, “Biz nispeten küçük ve yeni bir şirketiz. Bu nedenle, kolay ve hızlı hareket etmemiz gerekiyor. Teknik ve pazarlama departmanlarını birleştirmemiz, süreçleri mümkün olduğu kadar kısa sürede ve kolaylıkla yönetebilmemizi sağlıyor” dedi. Bu durumun kendileri için çok büyük bir avantaj olduğunun altını çizen Köleoğlu, “Satış ve tekniğin normalde bir çatışma içerisinde olması gerekir. Biri üretim yazma isteğine, diğeri ise işi kabul edip etmeyeceğine göre bir karar verir. Neova Sigorta olarak biz, bu iki departmanı tek bir çatı altında şu ana kadar iyi yürüttüğümüzü düşünüyoruz; ulaştığımız portföy büyüklüğü ve karlılık da bunun bir kanıtı. Demek ki doğru riski doğru bir şekilde içeriye almayı becerebiliyoruz” şeklinde konuştu.

Dengeyi yakalamak, her açıdan bakabilmekle mümkün
Neova Sigorta’da iki sandalyeye sahip olmanın doğru karar verebilmek açısından zor ve stratejik bir durum olup olmadığını sorduğumuz Köleoğlu, “Hem teknikçi hem pazarlamacı bakış açısına sahip olmak bir denge arayışını da beraberinde getiriyor. Dağıtım kanallarımızın da yardımıyla şu ana kadar bunu başardığımızı söyleyebilirim” dedi. Organizasyon yapılarının ileriki dönemlerde yenilenebileceği olasılığını da daima göz önünde bulundurduklarını belirten Köleoğlu, “Yine de, ruhumuzdaki her iki bakış açısına sahip olma bilincimizi kaybetmemek bizim için çok önemli” şeklinde konuştu.

Acentesini tanıyan, portföyünü de görebilir
Kârlı ve sürdürülebilir bir büyümenin asıl hedefleri olduğunu söyleyen Köleoğlu, bunun için sürekli genişleyen dağıtım kanallarına çok güvendiklerini belirtti. Küçük bir şirket olmanın getirdiği en büyük avantajın her zaman ulaşılabilir olmak olduğunu ve bu avantajın değerini bilerek sahada mümkün olabildiğince yaygın bir şekilde acenteye temas etmeye çalıştıklarını ifade eden Köleoğlu, mevcut acentelerinin sayısını 817’ye çıkardıklarını ve böylelikle toplam dağıtım kanalı sayılarının bin 490’ı bulduğunu belirtti. Köleoğlu, “Neova Sigorta olarak önceliğimiz sahada olmak. Diğer şirketler bölge müdürlüklerini birer birer kapatırken biz, bölge müdürlüklerimizin sayısını 10’a yükselttik. Sahaya yakın olmamız, genel müdürlüklerimiz, bölgelerimiz ve acentelerimizin uyum içerisinde çalışmasını sağlarken bizi de oldukça rahatlatıyor” dedi. Profesyonel acentelerle çalıştıklarını söyleyen Köleoğlu, “Bir şirket, bölge müdürlükleriyle beraber acentelerine ne kadar yakınsa, acentesini ne kadar iyi tanıyorsa kendi portföyünün de nereye gidebileceğini o kadar iyi görebilir, acentelerinin de kendisiyle birlikte büyümesini sağlayabilir” şeklinde konuştu.

Banka kanalımızdaki üretimimizden memnunuz
Bölge müdürlükleri ve acentelerinin yanı sıra münhasır olarak çalıştıkları Kuveyt Türk ile banka kanalına da odaklanmaya çalıştıklarını söyleyen Köleoğlu “Üretimimiz ciddi şekilde artıyor. Bankanın, bu artış içerisindeki payı yüzde 20’ler civarında ve bu, sektör ortalamasına bakıldığında oldukça iyi bir oran” dedi. Katılım bankaları içerisinde daha önce hiç sigorta geçmişi olmayıp bu kadar hızlı sigortaya adapte olan bir başka katılım bankasının olmadığını söyleyen Köleoğlu, “Mümkün olduğunca, şubelerin içerisinde, şubelerin yanında, müşterilerimize dokunabildiğimiz kadar dokunarak üretim yapmaya çalışıyoruz. 2013 yılında gerçekleştirdiğimiz 256 milyon TL’lik prim üretimimizin yaklaşık 50 milyon TL’si banka üretimidir ve bunun çok büyük bir bölümü Kuveyt Türk’e ait” şeklinde konuştu. Köleoğlu, acenteleri ya da banka arasında bir öncelik belirlemediklerini, her ikisini de büyütmeyi hedeflediklerini de sözlerine ekledi.

Hedefimiz sürdürülebilir kârlılığı yakalamak
2010 yılından itibaren sırasıyla 62 milyon TL, 84 milyon TL, 132 milyon TL ve son olarak 256 milyon TL’lik prim üretimi gerçekleştirdiklerini belirten Köleoğlu, “Yüzde 94 büyüdük. Bu büyüklükte bu kadar büyüyen bir şirket şu an yok. Hayat dışı şirketler arasında sektörde 24’üncü sıradayken bu sene 20’nciliğe yükseldik; pazar payımız ise yüzde 0.76’dan yüzde 1.24’e yükseldi. Önümüzdeki sene 350 milyon TL gibi bir rakamı hedefliyoruz ki bu da yüzde 40’lık bir büyümeye karşılık geliyor” dedi. Geçen sene pazarda doğan fırsatı erken gördüklerini düşündüklerini söyleyen Köleoğlu, “Geçen sene 3.5 milyon TL kar açıklayan şirketimiz, bu sene 20 milyon TL’ye yakın bir kar açıklayacak. Bu karı sürdürülebilir kılmamız gerekiyor” şeklinde konuştu.

Standartlarımızı korumak şartıyla rekabette biz de varız
2014 yılında, gerek organizasyonel anlamda gerekse dağıtım kanallarımıza yaklaşımımız anlamında birçok yenilik getireceklerini ifade eden Köleoğlu, “Kabiliyetlerimiz geliştikçe birçok şeyi yapabilir pozisyona geliyoruz. Kar eden bir şirketin bunu sürdürebilmek için başka şeyler yapması gerektiğinin bilincinde olarak, 2014 yılında Neova Sigorta’da, özellikle acenteler açısından hissedilir değişiklikler olacağını rahatlıkla söyleyebilirim” dedi.
Son dönemde artan fiyat rekabetiyle ilgili olarak da konuşan Köleoğlu, “Rekabetin içinde elbette biz de varız ancak standartlarımızı korumak şartıyla. Belli lokasyonlarda bizim fiyatlarımız pazarın üzerinde olsa da satışlarımız hala devam ediyor. Bu da dağıtım kanallarımız ve müşterilerimizle yakaladığımız karşılıklı güvenin bir göstergesi” dedi.

Oto dışı üretimimiz yüzde 40 seviyesinde
Neova Sigorta olarak, sadece oto değil oto dışı branşta da iddialı olduklarının altını çizen Köleoğlu bunun büyük bir bölümünü banka kanalıyla gerçekleştirdiklerini, acentelerden de destekleyebildikleri kadar oto dışı üretim yaptıklarını ifade etti. Köleoğlu, “Portföyümüzde kara araçları ve kara araçları sorumluluk branşlarının payı yüzde 60, diğerleri yüzde 40’tır. Bu, sektör ortalaması ve yeni ve küçük bir şirket olmamız da dikkate alındığında hiç azımsanmayacak, çok iyi bir oran” dedi.

Öncelikli değerimiz adaletli olmak
“Neova Sigorta olarak 2014’te de sahaya odaklanmak en önemli önceliğimiz. ‘Bölge müdürlüklerimiz, dağıtım kanallarımız ve özellikle acentelerimiz arasındaki koordinasyonu en doğru şekilde nasıl kurabilir ve bundan maksimum faydayı nasıl elde edebiliriz… Neova Sigorta olarak tüm planlarımızı bu düşünce üzerine kuruyoruz” diyen Köleoğlu, “Şu ana kadar olduğu gibi bundan böyle de, adalet duygusundan şaşmadan, iş ortaklarımıza tutamayacağımız sözler vermemeye ve verdiğimiz sözün mutlaka arkasında durmaya devam edeceğiz.

SİGORTALI

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER