Ray Sigorta Genel Müdürü Levent Şişmanoğlu, “Masraf yönetimi yapıyoruz. Attığımız taş nereye varıyor buna bakarak hareket ediyoruz” dedi.
Ray Sigorta Genel Müdürü Levent Şişmanoğlu, rekabetin kötü bir şey olmadığını belirterek, “Rekabet olmasaydı kârlar çok geniş olurdu ve biz de o zaman bu kadar verimli çalışmayı beceremezdik. Rekabet bizi çok dinç ve uyanık tutuyor. Döke saça iş yapmamaya sevk ediyor” dedi.
Sigortacılık sektörünün dönemsel olarak üç dört yıl iyi giden, ardında da tam tersi durumda hareket eden bir sektör olduğunu belirten Şişmanoğlu, “Bu dönemler içinde çevrimler yaşayan bir sektör. Burada fiyatları en çok belirleyenlerde tabii ki trafik ve kasko branşı oluyor. Sektörümüz gelinen ortamda kasko branşından para kaybetmemeyi öğrendi ve para kaybedeceği işi yapmamayı öğrendi” şeklinde konuştu. Gelinen durum itibariyle sektöre gençlerin ve genç yöneticilerin katılması, aktüerliğin ortaya konduğu ve istatistikle ölçülebilen bir sigortacılığa ulaşıldığına dikkat çeken Levent Şişmanoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “Sektörün tüm hasar yapısı istatistiğidir. Ve çok kıymetli bir istatistik bu. Bu istatistiklerde giderek oturdukça ölçülebilir bir fiyat almaya çalışıyoruz. Evet, rekabet var mı var. Biraz daha akıllıca bir rekabet, hizmet, iletişim ve güvenle daha da iyiye gidecektir diye umuyorum.”
Tüm sektör adına dikkatli olunmalı
Bu yıl sektörün trafikte yine zarar yazacağını belirten Şişmanoğlu, “Trafik branşındaki olumsuz sonuçlar daha çok geçmiş yıllardan gelen ve bizim hukuk dosyaları dediğimiz aleyhte açılan dava dosyalarındaki son güncellemeleri muallak rezervlerine yansıtmamızla gerçekleşen bir zarar yaşanıyor. Ancak bu şu demek değil; 2013 ve 2014 yılında yapılmış trafik poliçeleri zararlı demek değil. Ancak 2004 yılına kadar giden muallak düzeltmeleri şu anda muhasebelerde teknik sonuçları olumsuz yönde etkiliyor. Kaskoda da çok pozitif seyreden tabloda, muhtemelen enflasyonun da baskısıyla, yılın ikinci yarısından sonra primlerin artmadığına tanıklık ediyoruz. Dolayısıyla yılın sonuna kadar tablo bu kadar olumlu olmaya devam etmeyecektir. Tüm sektör adına dikkatli olmakta fayda var” diye konuştu. Şirket olarak prim üretimlerinin sektörün genel üretimiyle benzer olduğunu ifade eden Levent Şişmanoğlu, “Sektör yüzde 9 civarında büyüyor bizde aynı seviyede, belki yılsonunda bir miktar yukarı da olabiliriz. Kârlılıkta ise geçen yıldan daha yüksek kârlılık hedefledik. Geçen yıl 8.5 milyon TL vergi öncesi kâr açıklamıştık. Bu yıl yarıyılda karşılıklardan dolayı ayrılan bir tutar var ama normalde başa baş gidiyoruz. Vergi öncesinde de geçen yılın üstündeki kâr hedefimiz devam ediyor” dedi.
Genel giderlerde cimrilik yapıyoruz
Vergi öncesi bilançoya mali gelir ve sigortacılık performansı girdiğini hatırlatan Şişmanoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “Varlık yönetimine tabii ki önem veriyoruz. Ama sigortacılık performansını gösteren teknik karlılıkta da hem kasko da hem trafikte planladığımız düzeylerde seyrediyor. Teknik sonuçları belirleyen genel giderlerde de çok cimrilik yapıyoruz. Tanıtım reklam harcamalarını kıstık, organizasyonlarımızı azalttık. Masraf yönetimi yapıyoruz. Attığımız taş nereye varıyor buna bakarak hareket ediyoruz. Sonuçta, bir kârlılık hedefimiz var.”
Sektördeki rekabete yönelik düşüncelerini sorduğumuz Levent Şişmanoğlu, rekabetin kötü bir şey olmadığına dikkat çekerek şunları söyledi: “Rekabet olmasaydı kârlar çok geniş olurdu ve bizler o zaman bu kadar verimli çalışmayı beceremezdik. Rekabet bizi çok dinç tutuyor. Rekabetin bizi uyanık tutuğunu, döke saça iş yapmamayı sevk ettiğini. Riskleri seçerken dikkat ettiğimizi, bu işleri çevirirken genel giderlerimizi kontrol etmemizi sağladığını düşünüyorum.”
Loyalty RayPlus kartımız ile fark yarattık
400 bin müşterileri olduğu belirten ve bu yönde sadakat programı geliştirdiklerini söyleyen Levent Şişmanoğlu, 2013 Eylül’de başlayan Loyalty RayPlus kartı uygulamasının büyük ilgi gördüğünü söyledi. VIG’den de büyük takdir aldıklarını belirten Şişmanoğlu şunları söyledi: “RayPlus kartımız 5 yıl ve üzeri süredir Ray Sigortalı olan sigortalılarımıza özel olarak hazırlandı. Kart sahipleri birçok marka ve kuruluş ile yapılan anlaşmalar çerçevesinde indirimler, fırsatlar ve sosyal hayata dair ayrıcalıklardan faydalanıyor. Sektörde fark yaratan bir uygulama oldu. İlk yıl bin 500 üyeye ulaştık. Bu sene bu rakamın 4 bin 500’e çıkmasını, önümüzdeki dönemde de 15 binli rakamlara ulaşmasını hedefliyoruz” dedi.
Bankalar daima gündemde
Bankalarla çalışmayı daima düşündüklerinin altını çizen Levent Şişmanoğlu, “Fakat çalıştığımız bankalar sadece bizimle çalışmıyor. Fibabanka ve Abank’la çalışıyoruz. Birkaç bankayla da temas halindeyiz. Ağırlıklı olarak leasing şirketleriyle çalışıyoruz. Bunlar da BNP Paribas Leasing, Aleas, Burgan Leasing, buralarda da tam rekabete açığız. Leasing ve bankalarımız bizden çok memnun. Leasing üretimiz yüzde 6, banka yüzde 1.5’da” şeklinde konuştu.
Müşterilerimizin şikâyetlerini dinliyoruz
Müşteri memnuniyetine özel bir yer açan Levent Şişmanoğlu, müşterilerin yaşadığı olumlu sonuçlanan bir gerçeği çevresine anlatmasının sektöre büyük katkı sağladığını söyledi. Şirket olarak bu konuda müşteri şikâyetlerini telefondan aldıkları bir sistemlerinin olduğu bilgisini veren Şişmanoğlu, şunları söyledi: “Bu konuda sektörde tek olduğumuzu söyleyebiliriz. İki yıldır bunu kullanıyoruz. Ve çok başarılı oldu. Ayda yaklaşık 80 tane şikâyet alıyoruz ve bunun yarısını telefon santralinden alıyoruz. Olmasaydı ayda 40 tane alıyorduk başarılıyız diyecektik. Yani kafamızı kuma gömmüş olacaktık. Poliçelerin yanında verilen ve en çok şikâyete konu olan şeyleri bilgilendirdiğimiz broşürlere en çok şikâyet aldığımız dört konuyu alıyoruz ve bilgi olarak aktarmaya çalışıyoruz.”
Şişmanoğlu’ndan…
■Geçmişten gelen bir miktar yük taşıyoruz. Genel kabul gören limitlerin içinde kaldık. Planladığımız hedeflediğimiz ciroya yakın gidiyoruz.
■Bin 100 acentemiz var, yılsonunda bin 200 olmasını hedefliyoruz. Hedefimiz üç yılsonunda bin 500 acenteye ulaşmak.
■Kasko ve trafikte binek ve hafif ticari araçlara odaklandık. Diğer araçlarda çok iddialı değiliz. Profesyonel kullanıcıların kullandığı araçlarda yokuz.
■Portföyümüz yüzde 43 motor, (21-22 gibi trafik kasko), yüzde 57 motor dışı. Bizim gibi banka kanalını kullanmayan şirketler için bu rakamlar bir başarıdır ve biz bunu başardık.
■Biz Tahkim Kurulu’na ilk kurulduğundan beri üye olmuş bir şirketiz. Çok benimsedik, destekledik. Dava süreleri çok uzun, oysa tahkim süreleri 2 ay ile 4 ay içerisinde bitiyor.
■Geçmişte sigorta acenteliği yapmış bir genel müdürüm. Sektörde böyle olan bir genel müdür yoktur. Bu nedenle acenteleri iyi tanırım.