QNB Finansbank’ın yüzde 100 iştiraki olarak faaliyetlerine devam eden QNB Sigorta, yeni sigortacılık anlayışının lansmanını gerçekleştirdi. “Bugün, Bugünü Yaşa” söylemiyle düzenlenen lansmanda, müşterilerinin gelecekte karşılaşabilecekleri zorluklar için şimdiden endişelenmek yerine anı doyasıya yaşamaları gerektiğine vurgu yapıldı.
Müşterilerinin hem bugününü hem de geleceğini güvence altına almayı hedefleyen QNB Sigorta, yeni bir sigortacılık anlayışının lansmanını gerçekleştirdi. QNB Sigorta Genel Müdürü Pınar Kuriş’in ev sahipliğinde ve QNB Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Aras ve QNB Sigorta Genel Müdür Yardımcıları Burak Bayhan, Melda Şuayipoğlu ve Tolga Ceylantepe’nin katılımıyla İstanbul’da düzenlenen basın toplantısında, “QNB Sigorta, sadece yarın değil şimdi iyi ol, bugün iyi hisset diye var” mesajı veren yeni söylemin ve reklam filminin hikayesinin yanı sıra QNB Sigorta’nın büyüme performansı, yeni yıl hedefleri ve sektörel gelişmeler hakkında değerlendirmelerde bulunuldu.
Toplantıda konuşan QNB Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Aras, “QNB Sigorta olarak insan odaklı yaklaşımımız en önemli gücümüz. Bu yaklaşım hem müşterilerimiz hem de çalışanlarımız için geçerli. Stratejimizi bu güç çerçevesinde oluşturuyor, büyüme hedeflerimiz doğrultusunda çalışmaya devam ediyoruz” dedi.
QNB Sigorta Genel Müdürü Pınar Kuriş ise Türkiye’de 16 yıllık bir tecrübeye sahip olduklarını ve geçtiğimiz Haziran ayında QNB Finansbank’ın yüzde 100 iştiraki olarak daha da güçlendiklerini söyleyerek “Dönüşüm yolculuğumuzda marka ismimizin, kurumsal kimliğimizin yenilenmesinin ve logo değişiminin yanı sıra, sloganımız da değişti. QNB Sigorta olarak “Bugün, bugünü yaşa” diyerek müşterilerimizin, çalışanlarımızın ve paydaşlarımızın hayat boyu yanlarında olmaya devam ediyoruz. Onların yaşadıkları anları doyasıya yaşamaları ve planlarını, hayallerini ertelememeleri için yanlarında olmayı önemsiyoruz. Müşterilerimizin bugünün tadını çıkarmaları, gelecek endişesini minimuma indirmek için tüm ürün ve hizmetlerimizi sürekli olarak geliştiriyoruz” diye konuştu.
“Yenilik ve başarılarla dolu bir yılı geride bırakıyoruz”
2023’ün QNB Sigorta için yeniliklerle beraber önemli başarılara da imza attığı bir yıl olduğunu söyleyen Kuriş, “7 milyonu aşan müşteri tabanı, 738 çalışan sayısı ile Türkiye sigortacılık sektöründe en üst sıralarda yer alıyoruz. 2023’ün ilk 9 ayında Sağlık, Hayat ve Ferdi Kaza branşlarında 3,2 milyar TL prim büyüklüğüne ulaşarak bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 108 reel büyüme sağladık. Bankasürans sigortacılığı kapsamında Hayat ve Ferdi Kaza branşlarında yüzde 9,5 pazar payı ile sektör sıralamasında 4. özel sigorta şirketiyiz. Tamamlayıcı Sağlık Sigortası prim üretimimizi ve pazar payımızı da hızlı bir şekilde artırmaya devam ediyoruz. Banka kanalında yüzde 15,2 pazar payı ile sıralamada 2. özel şirketiz. Son 1 yılda müşteri adedimizi ikiye katladık. Her dakika bir 1 müşterimiz QNB Sigorta güvencesi ile cebinden bir TL çıkmadan bir sağlık kurumunda Tamamlayıcı Sağlık ürünümüz kapsamında hizmet alıyor. Her 6 dakikada bir 1 müşterimiz hayat veya sağlık sigorta ürünlerimizin yanında hediye ettiğimiz check-up, göz, diş, online doktor, diyetisyen veya psikolog hizmetimizden faydalanarak daha sağlıklı bir yaşam için bizimle beraber bir adım atıyor” açıklamalarında bulundu.
“2024’te pazar payımızı daha da yukarı taşımak istiyoruz”
Kuriş, QNB Finansbank’ın yüzde 100 iştiraki olarak artık sektörde çok daha güçlü ve önemli bir oyuncu olduklarını ifade ederek “Sürdürülebilir büyümemize devam ediyor, müşterilerimize yenilikçi ürün ve hizmetler sunarak önemli başarılara imza atmayı sürdürüyoruz. 2024 yılında, ürün bazlı baktığımızda Geri Ödemeli Hayat Sigortası olan Akıllı Hayat ürünümüzde yüzde 100’ün üzerinde bir büyüme hedefliyoruz. Tamamlayıcı Sağlık Sigortası’nda ise yüzde 200’ün üzerinde, kredili Hayat Sigortasında ise yüzde 50’nin üzerinde büyüme hedefimiz var. 2023 yılında olduğu gibi, 2024 yılında da tüm branşlarda pazar payımızı daha da yukarı taşımayı istiyoruz” dedi.
“Her adımımızın merkezinde önce ‘insan’ var”
QNB Sigorta’nın kurumsal değerlerine ve Mükemmel Müşteri Deneyimi odağından da bahseden Kuriş, QNB Sigorta’nın her adımının merkezine önce ‘insan’ı konumlandırdığını belirterek “QNB Sigorta’da yaklaşık 150 kişilik sektördeki en büyük kurum içi tele satış ekibimiz sizi aradığında açılış cümlemiz “Bugün nasılsınız?”dır. Satış yetkilimiz size sorular sorarak sizin hayat ve gelecek ile ilgili hangi risklere karşı endişe veya kaygı duyduğunuzu anlar, sizi dinler ve ürün gamımızdan buna uygun ürünü önerisi yapar. Dijital onay akışları ile tüm kanallardan yapılan satış süreçlerimizin yüzde 99’u tamamen kağıtsız ve cep telefonu üzerinden basit ve hızlı bir şekilde tamamlanabiliyor. QNB Sigorta olarak büyümemizin temelinde yatan önemli adımlarımız arasında dağıtım kanallarımıza yaptığımız yatırımlarımız ve dijitalleşme çalışmalarımız yer alıyor” şeklinde konuştu.
“Daha fazla insanın hayatına dokunabileceğiz”
Toplantıda QNB Sigorta’nın dönüşüm yolculuğuna dair detayları aktaran QNB Sigorta Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Burak Bayhan, yeni söylemin ve reklam filminin hikayesini de paylaştı. QNB Sigorta ile daha fazla insanın hayatına dokunabilecek olmaktan dolayı çok mutlu olduklarını dile getiren Bayhan, “Sigortacılığın sadece gelecek için değil, aynı zamanda şu an için olduğuna inanıyoruz. Sigortacılık bizce, sevdiklerimize sarılırken sadece onları ne kadar çok sevdiğimizi ve aslında her ne yapıyor olursak olalım o anı yaşamamızı, keyfini çıkarmamızı sağlamalı. Bu yüzden QNB Sigorta olarak müşterilerimize, ‘Bugün, Bugünü Yaşa’yın diye; sadece yarın değil şimdi iyi olun, bugün iyi hissedin diye buradayız’ diyoruz” ifadelerini kullandı.
“Hedefimiz uçtan uça dijital bir müşteri deneyimi sunmak”
QNB Sigorta’nın uçtan uça dijital bir müşteri deneyimi sunmayı hedeflediğini söyleyen Bayhan, QNB Sigorta’nın müşteri memnuniyeti hedefiyle hayata geçirdiği dijitalleşme yatırımlarından bahsederek “Müşterilere dijital kanallarda basit, anlaşılır ve hızlı, uçtan uça bir deneyim sağlamak üzere çalışıyoruz. QNB Finansbank müşterileriyle banka şubeleri aracılığıyla buluşmaya devam ederken, geçtiğimiz yıl Sağlık Sigortası ürünümüzün dijital satışına başladık. Bu kapsamda yenilikçi ve öncü uygulamalara imza atıyoruz. Dijital dönüşüme ve hizmet kanalı çeşitliliğine verdiğimiz önemin bir göstergesi olarak yenilediğimiz QNB Sigorta Mobil uygulamamızı ise müşterilerimizin kusursuz bir self-servis deneyim yaşamaları için uçtan uca yenileyerek zengin fonksiyonlarla desteklemeye devam ediyoruz. Yakın zamanda hizmete aldığımız dijital asistanımız ile Sağlık Sigortası müşterilerimize WhatsApp kanalımız üzerinden, akıllı sohbet robotumuz QNBilir ile hizmet vermeye başladık” dedi.