Türkiye sigorta sektöründe bir ilki gerçekleştirerek Teknopark’ta ofis açan Neova Katılım Sigorta, sektörde üst sıraları hedefledi. Neova Katılım Sigorta Genel Müdürü Neslihan Neciboğlu, sektör sıralamasında, prim üretimi ile birlikte aktif büyüklüğe de önem verdiklerini belirtti.
ALP SÜER /HAYATIMIZ SİGORTALI
Türkiye sigorta sektöründe son dönemde en fazla dikkat çeken şirketlerin başında Neova Katılım Sigorta geliyor. Geçen yıl üst yönetimde bayrak değişimine gidip, Genel Müdürlük görevini uzun yıllardır Kuveyt Türk’te görev yapmış, Neslihan Neciboğlu’na emanet eden şirket, Neciboğlu’nun göreve gelmesiyle birlikte yeni bir yapılanma hamlesini başlattı. Sigorta sektöründe bir ilki gerçekleştiren şirket, teknoloji üssü olarak Teknopark’ı seçti ve 80 kişiden oluşan teknoloji birimini (toplam çalışan sayısının yüzde 20’si) Teknopark’a taşıdı. Yeni projeleri hayata geçirmek için kolları sıvayan şirket, sektörde daha üst sıralara da gözünü dikti. Biz de Hayatımız Sigortalı Dergisi’nin bu ayki kapağında Neova Katılım Sigorta Genel Müdürü Neslihan Neciboğlu’na yer verdik. Neova Katılım Sigorta ve sigorta sektörü ile ilgili sorularımı yanıtlayan Neciboğlu’nun sigorta sektöründe yeni görev yapmaya başlamış bir yönetici olmasına karşın, konusuna hâkimiyeti ve sektöre kolay uyumunun bende de büyük hayranlık uyandırdığını söylemeden geçemeyeceğim. Röportajımızda, sektör sıralamasında prim üretimi ile birlikte aktif büyüklüğe de önem verdiklerini vurgulayan Neciboğlu, “Hayat dışı sektörde üst sıralarda yer almak istiyoruz” diyor.
Prim üretimi ile beraber aktif büyüklük de önemli
Neciboğlu ile röportajımızda en çok dikkatimi çeken, aktif büyüklüğü ile ilgili açıklamaları oldu. Sigorta şirketi yöneticileri ile yaptığımız röportajlarda genellikle prim üretimi ön plana çıkar ve izlenen politikalara göre şirketlerde üretime göre sıralama hedefi ya da sürdürülebilir kârlılığa vurgu yapılır. Ancak, durum bu kez farklı oldu. Neciboğlu, prim üretimi ile beraber Neova Katılım Sigorta’nın sürdürülebilir kârlılığı, aktif büyüklüğü ve kalitesine önem verdiklerinin altını çizdi. Kanımca bu durum, kendisinin uzun yıllardır bankacılık sektöründe çalışmasından (Krediler Bölümü’nde mali tahlil görevinde de bulunmuş) ve sigorta sektörüne eski bankacılık kimliği ile bakabilmesinden kaynaklanıyor. Öğrendiğimize göre, şirketin aktif büyüklüğü de haziran sonu itibariyle yüzde 98 büyüme ile yaklaşık 11 milyar TL’ye ulaştı. Hayat dışı sektörde prim üretimine göre 13’üncü sırada olan Neova Sigorta aktif büyüklüğüne göre 9’uncu sırada yer alıyor. 2023’ün ilk 6 ayını başarıyla tamamlayan şirket, hem üretim hem kârlılıkta hedeflerinin üzerinde bir performans göstermiş. Neciboğlu’nun göreve gelmesiyle hayat dışı sektörde iddiasını artıran şirketin hedeflerini gerçekleştirmesi konusunda en güçlü kaslarından birisi de Neova Katılım Sigorta’nın Teknopark’taki ofisi. Şirket, Teknopark’a o kadar önem veriyor ki, Neciboğlu ile röportajımızı da İstanbul-Pendik’teki söz konusu ofiste yaptık; röportajımızın önemli bir kısmını da Teknopark’a ayırdık. “Teknopark’ın Neova Katılım Sigorta’ya neler katacağı konusuna gelirsek Neciboğlu’nun verdiği bilgilere göre, teknoloji birimini Teknopark’a taşıyan şirket, sektörde de bir ilki gerçekleştirmenin etkisi ile (sektörde Teknopark’a kabul edilen ilk şirket) büyük bir rekabet avantajı yakalayacak.
Tüketici ihtiyaçlarına uygun yeni ürünler geliştirilecek
Söz konusu merkezde yapay zekâ ve diğer teknolojik çözümlerin de desteği ile tüketici ihtiyaçlarına uygun yeni ürünler geliştirilecek. Bunlarla birlikte Teknopark’la acente, bankasürans, broker ve dijital kanallarla ilişkiler de güçlenecek. Her şeyden de önemlisi, bu ekosistem içerisinde fiziksel olarak yer almak şirketin teknolojik gelişmeleri yakından takip etmesini, daha hızlı ve etkin aksiyon almasını sağlayacak. Nitekim, RPA’yi de kullanmaya başlayan şirket, özellikle hasar operasyonlarında bazı manuel sürecleri robota yaptırmaya başlamış. Teknopark’ta olmak bir vizyonun başlangıcı Teknopark’ta yer almanın sadece bir ofis kiralamak demek değil, aslında bir vizyonun başlangıcı olduğunu vurgulayan Neciboğlu, “Bu ofisi her ziyaret edişimde bunu hissediyorum. Teknopark’ı yeniyi yakalamanın ve tüm şirketimiz genelinde teknolojik okuryazarlığın artmasına katkı sağlayan bir köprü gibi görüyoruz. Her hafta düzenli yaptığım IT toplantılarım, artık Teknopark ofisinde. Ayrıca, arkadaşlarla düzenli olarak bir araya gelip son trend teknolojileri, bunların dünyadaki ve sigorta sektöründeki uygulama örneklerini konuşuyoruz” diyor.
Oto sigortalarındaki iddiası sürecek
Röportajımızda, Neciboğlu ile Neova Katılım Sigorta’nın önümüzdeki dönemde odaklanacağı branşlar ve sunacağı yeni ürünleri de konuştuk. Aldığımız bilgilere göre, şirketin oto sigortalarındaki iddiası sürecek. Oto sigortaları içinde de şirket, kaskoya oldukça önem veriyor. Nitekim, söz konusu branşta 2023 yılı ilk 7 ayda sektörün de üzerinde (yüzde 132) büyüyen şirketin kaskoda gösterdiği performansta, iyi sürücülere yönelik izledikleri rekabetçi fiyat politikası da etkili olmuş. Neova Katılım Sigorta, son günlerde üzerinde en fazla konuşulan trafik sigortasında da poliçe kesmeye devam ediyor ve araç sahiplerinin ihtiyacını karşılıyor. Şirket, oto sigortaları dışında yangın, genel zararlar, sorumluluk ve nakliyat branşlarında da büyümeye devam edecek.
KOBİ’lere yönelik yangın sigortası sunulacak
Neova Sigorta, önümüzdeki dönemde ürün portföyünü de zenginleştirecek. Şirket, KOBİ’lere yönelik yangın (paket) sigortası, güvenlik sigortası ile kefalet sigortasını da piyasaya sunmak için çalışmalarını sürdürüyor. Dağıtım kanalları ile ilişkilere de büyük önem veren şirketin en büyük dağıtım kanalı ise acenteler. Acentelerin toplam prim üretimi içindeki payı yüzde 66. Bankasürans da şirketin önemli kanallarından birisi olup, toplam üretimin yüzde 20’si banka kanalından geliyor. Şirket, son dönemde brokerlerin de toplam üretim içindeki payını artırmak için büyük çaba sarf ediyor. Broker kanalının özellikle geçen seneden beri hızla büyüyen ve gelişen bir kanal olduğunu vurgulayan Neciboğlu, “Dünyanın ve ülkemizin seçkin brokerleri ile çalışmalarımızı başlattık. Tabii bunun için öncesinde hem satış hem teknik ekiplerimizde bu konuda uzman arkadaşlarımızla birimler kuruldu. Şu anda broker kanalı aracılığı ile üretimimiz toplam üretimimizin yaklaşık yüzde 5’i ne ulaştı” diyor.
Satın almalara açığız
Biz gazetecilerin çok sevdiği “Şirket satın almayı düşünüyor musunuz? Satın alma ve birleşmelere açık mısınız?” sorusunu bu kez de Neciboğlu’na yönelttik. Sorumuzu, kısaca “Satın almalara açığız” şeklinde yanıtlayan Neciboğlu, Neova Katılım Sigorta’nın büyüme stratejisi çerçevesinde fırsatları her zaman değerlendirebileceklerini vurguluyor. Röportajımızda Türkiye sigorta sektörü ile ilgili soruları da yanıtlayan Neciboğlu, sektördeki hızlı büyüme ile ilgili şu değerlendirmelerde bulunuyor: “Enflasyonun yüksek seyretmesi, asgari ücretteki artışların işçilik maliyetlerini ve döviz kuru artışının yedek parça maliyetlerini etkilemesi, hasar maliyetlerinin artması, teminat altına alınan varlıkların değerlerinin artması gibi faktörler poliçe primlerinin yükselmesine ve üretimde artışa sebep oldu.”
Fakat sigorta sektörü sadece enflasyon ile değil reel olarak da önemli bir büyüme gösterdi. Faiz oranlarındaki artışın sektörde mali gelirleri de artıracağını belirten Neciboğlu, hem zorunlu hem ihtiyari sigortalarda gidecek çok yol olduğu için iç talepte olası bir daralmanın, sektör için aşırı daraltıcı bir etki oluşturacağını düşünmüyor.
Neciboğlu, sigorta sektörü hakkında ne düşünüyor?
Sektördeki hızlı büyüme ağırlıklı olarak sigortalanan varlık değerlerindeki artış ve prim artışı kaynaklı ancak reelde de önemli bir büyüme var. Fakat sigorta penatrasyonu ve sigortalı sayısının da artması gerekli.
- 2024 yılında da sektör büyüyecek, ancak enflasyonun düşmesi ile sektörde büyüme
hızının da bir miktar düşeceğini tahmin ediyorum. Trafikte kötü sürücülerin rehâbilite edilmesi gerekli.
- ‘Trafik Teklif Platformu’, hasar frekansı yüksek sürücülerin de poliçe bulabilmesini kolaylaştıracak.
- Reasürans kapasitelerinin daralması ciddi sorun. Sigorta şirketlerinin güçlerini birleştirmeye eskisinden daha fazla ihtiyacı var.
Bankacılık kariyeri üzerine sigortacılık beni heyecanlandırıyor
Neslihan Neciboğlu, 17 yıl bankacılık sektöründe çalıştıktan sonra sigorta
sektörüne geçiş yapmış. Neciboğlu, “Bankacılıktan sigortacılığa geçiş yapmak
nasıl bir duygu?” soruma da şu yanıtı verdi: ”Sigorta sektörüne 2022 Temmuz
ayında katıldım ve katıldığım dönem sektör açısından hakikaten zordu. Maliyetlerini kontrol edemediğiniz bir dönemdi ve sektörde son derece tecrübeli birçok yönetici ile yaptığım görüşmelerde bu denli zorlukların üst üste yaşandığı bir dönem hatırlamadıklarını söylemişlerdi. Bankacılıkta 17 yıl bir deneyimim oldu. Aynı bankada ancak 9 farklı bölümde çalıştım. Adaptasyonu yüksek bir kişi olduğumu biliyordum ancak, bunun
kuvvetli özelliklerimden birisi olduğunu sigorta sektörüne başladıktan sonra ben de yakından görmüş oldum. Sigortacılık mesleğini de çok sevdim. Teknik, satış, İK, hasar, hukuk, IT birçok birimle birebirde çok sıkı bir çalışma süreci geçirdim. Çok zorlu bir süreç olsa da yaşadığımız deneyim paha biçilmez. Ayrıca Yönetim Kurulumuzun desteği de her zaman bizimleydi. Bankacılık ve sigortacılık birbirine yakın sektörler gibi görünse de teknik işleyişi, algoritması, bilanço yönetimi ve satış kanalları çok farklı. Bu nedenle karşılaştırmak yanlış olur. Sigorta sektöründe çok fazla paydaş var ve bu paydaş ve kanallarla etkili koordinasyon başarının en önemli anahtarı.”
17 yıl bankacılık sektöründe çalıştı
Neova Katılım Sigorta Genel Müdürü Neslihan Neciboğlu, kısa özgeçmişini de Hayatımız Sigortalı Dergisi okuyucuları ile paylaştı: “1982 Kırıkkale doğumluyum. Benim her zaman yanımda olan ve her koşulda desteğini yanımda hissettiğim bir ailede büyüdüm. Ortaokulu Kırıkkale Anadolu Lisesi’nde, liseyi ise yatılı olarak Kırıkkale Fen Lisesi’nde okudum.
Ortadoğu Teknik Üniversitesi İşletme bölümünden 2005 yılında mezun olduktan sonra yine aynı yıl Kuveyt Türk Katılım Bankası Krediler Bölümü’nde çalışmaya başladım. Krediler, Mali Tahlil, Şube Ticari Satış görevlerinin ardından 2010 yılında bankanın ilk Kurumsal Şubesi’nde görev aldım. Ardından tekrar Genel Müdürlüğe dönerek Kurumsal Pazarlama Müdürlüğü’nde çalıştıktan sonra İstanbul’da yaklaşık 3 yıl şube müdürlüğü yaptım. 2016 yılında bu kez Kredi Risk Takip müdürü olarak Genel Müdürlüğe döndüm. 3 yıl bu görevin ardından 2020 yılında Risk izleme, Risk Takip,
Teminat Takip ve Mevzuat Birimlerinden Sorumlu Grup Müdürü olarak görevime devam ettim. 2022 Temmuz ayında ise Neova Sigorta Genel Müdürü olarak sigorta sektörüne katıldım.”
KÜP, dijital gelişim sembolümüz
Röportajımız sırasında Neslihan Hanım’ın zaman zaman eline öğrencilik yıllarımızdan da aşina olduğumuz küçük sevimli bir küp aldığına tanık olduk. Kendisinden de öğrendiğimize göre, küp aslında şirketin dijital gelişim sembolü. Şirketin bir ‘Dijital Gelişim Stratejisi’ olduğunu ve projeleri bu çerçevede ele aldıklarını ifade eden Neciboğlu, şu bilgileri veriyor: “KÜP bizim için bu konudaki sembolümüz. Her bir küçük küp bir proje ve bütünü Neova Dijital Gelişimini simgeliyor. Bütün projelerimizi üç boyutta ele alıyoruz. Büyüme, karlılık, müşteri, djital gelişim ve inovasyon ve verimlilik boyutlarını içeren makro stratejimizdeki yeri, Neova’nın tüm paydaşlarından hangisi veya hangilerini kapsadığı ve son olarak da Neova’da dijital yaklaşıma dokunan bir unsur taşımasını önemsiyoruz. Yani dijital gelişim, bizim şirketimizin tüm alanlarında, iş ailelerinde, süreçlerinde ve paydaşlarımızı kapsayacak şekilde ilerleyen bir gelişimi ifade ediyor.”
Acente Mobil ve Neova Mobil yeni yüzüyle yakında
Neova Katılım Sigorta Genel Müdürü Neslihan Neciboğlu’nun ajandası projelerle dolu. Şirket öncelikle ‘Acente Mobil’ ve ‘Neova Mobil’ uygulamalarını, satış kanalları ve sigortalıların hayatını kolaylaştıracak şekilde zenginleştiriyor. Hâtta, acente mobil projesinde tüm acentelere bir anket aracılığı ile şirketten neler bekledikleri sorulmuş. Uygulamanın yeni hali, en yakın sürede hayata geçirilerek acentelerin hizmetlerine sunulacak. Neova mobile de yatırım yapıp daha da zenginleştirmek için proje başlattık ve devam ediyor. Neova Sigorta ayrıca, şirket içi teknoloji okur yazarlığı eğitimleri, duayen isimlerle gerçekleştirdikleri teknoloji buluşmaları ve şirket içi fikir yarışmalarına da (neovasyon) büyük önem veriyor.
Öğrenciler ve yeni mezunlar ‘Ideathon’da fikirleri için yarışacak
Neova Sigorta, ayrıca bu ay üniversite öğrencileri ve yeni mezunlara yönelik
‘Ideathon’ düzenliyor. Ideathon’da yeni mezunlara ve üniversite öğrencilerine
sigortacılığa yönelik fikirleri ile yarışacak. Tüm yeni mezunlara açık olan Ideathon’a başvurular Neova Katılım Sigorta’nın, www.neovasyon.com adresinden 13 Ekim’e kadar yapılacak. Katılımcıların yeni fikirleri, 20-21 Ekim’de jüri tarafından değerlendirilecek.
1’inci olan kişiye 20 bin TL, 2’nciye 15 bin TL, 3’üncü olan öğrenciye de 10 bin TL ödül verilecek.