Posta Gazetesi’nin 19 Haziran 2017 tarihli Hayatımız Sigortalı sayfasında, sigorta satın almak isteyen tüketiciye bilgilendirme ve danışmanlık hizmeti veren acentelerin, hasar sürecinde de bizzat devreye girerek sigortalının sorununun hızlı çözümüne katkıda bulunduğu vurgulandı. TÜSAF Başkanı Murat Büyükçelebi, poliçenin acenteden satın alınmasının sigortalıya sağladığı avantajları tek tek sıraladı.
“Sigorta acenteden yaptırılmalı çünkü…” başlıklı Posta Gazetesi’ndeki Hayatımız Sigortalı sayfasında, sigorta yaptırmanın en önemli adımının doğru bilgi olduğuna dikkat çekildi. Yazıda, doğru bilgiyi alabileceğiniz en doğru adresin 7/24 hizmet alabileceğiniz acenteler olduğu kaydedildi. Acentelerin çatı kuruluşlarından olan Türkiye Sigorta Acenteleri Federasyonu (TÜSAF) Başkanı Murat Büyükçelebi de “Vatandaş sigorta şirketinden ziyade acentesini tanır” diyerek, acentelerin rolüne dikkat çekti. Acentelerin tüm sigorta ürünlerini vatandaşlara ulaştırıp onlara ihtiyacı olan ürünü belirleme, bilgilendirme, hasar süreçlerinde hizmet ve danışmanlık verdiğine işaret eden Büyükçelebi, sigorta ürününün alınabileceği en güvenilir yapının sigorta acenteleri olduğunu belirtti. Son günlerde özellikle trafik sigortalarında yaşanan bazı sorunların acentelerden kaynaklanmadığını belirten Büyükçelebi, Hazine Müsteşarlığı ve Türkiye Sigorta Birliği’nin yoğun temaslarının olduğunu ve sorunun kısa sürede çözümlenmiş olacağına inandığını söyledi.
Büyükçelebi, poliçenin acenteden satın alınmasının sigortalıya birçok avantaj sunduğunu ifade ederek, bunları şöyle sıraladı: “Sigorta acenteleri sigorta şirketlerinin vitrinleridir. Sigorta ihtiyacı bulunan tüketicileri bulur, onların risklerini tespit eder. Sigorta acentesi danışman gibi çalışır. Sigorta ürünleri hakkında tüketicileri bilgilendirir; onları ihtiyaçları olan sigorta ürünlerini ve teminatları en uygun primlerle satın almasını sağlar. Poliçe primlerinin ödenmesi konusunda alternatifler sunar. Olası hasar sonrası 7/24 sigortalısının yanında bulunur. Sigorta şirketi ile sürecin en hızlı çözümüne katkı sağlar. Türkiye’nin her ilinde, ilçesinde yapılanmış sigorta acenteleri, sigorta ihtiyacı olanların yanı başındadır. Sigorta acentesini tercih eden sigortalılar hiçbir zaman sigortasız kalmazlar. Çünkü poliçe bitmeden acenteler sigortalılarını uyarır.”
Otobüsçüler sigortacılardan sigortacılar otobüsçülerden dertli
SigortaMedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar ise, “Otobüsçüler sigortacılardan sigortacılar otobüsçülerden dertli” başlıklı makalesinde, trafik sigortalarına getirilen tavan fiyat uygulaması ile Hazine ve sigorta şirketleri arasında sıkıntıların sürdüğünü bildirdi. Kantar, yazısında şunları dile getirdi: “Devletimiz sigortacılara ‘Bu fiyatlarla trafik sigortası satacaksınız’ dedi. Sigortacılar da ‘Bu fiyatlarla satarsak hepimiz batarız’ diyerek, poliçe kesmemek için bin dereden su getirmeye başladı. Bu durum, devletimizin otobüsçülere ‘İstanbul-Ankara arasında 10 liraya yolcu taşıyacaksın’ demesiyle aynı şey. Otobüsçü ne yapar, ‘Bu benim mazot paramı karşılamaz’ deyip yola çıkmaz. Sigortacılar da bunu yapıyor. Daha net söyleyeyim, devletimizin bu fiyattan satacaksın dediği trafik sigortasını devletin sigorta şirketi bile satmıyor.”
*Sigorta şirketlerinin mesajlarını, yeni ürünlerini ve tüketiciye olan faydalarını içeren haberlerle okuyucunun karşısına çıkan POSTA’nın sigorta sayfası “Hayatımız Sigortalı” deneyimli ekonomi gazetecisi SigortaMedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar ve profesyonel ekibi tarafından hazırlanıyor.