18 Kasım 2024, Pazartesi
spot_img

Sağlıklı bir gelecek için şimdiden ‘BES’lenin

POSTA’DA BU HAFTA

Posta Gazetesi’nin Hayatımız Sigortalı sayfasında (6 Kasım 2017), önümüzdeki günlerde yeni bir düzenlemeye gitmesi beklenen otomatik katılımda bardağın dolu tarafına bakın vurgusu yapıldı.

Bireysel Emeklilik Sistemi’ne (BES) katılmasına olanak tanıyan ‘otomatik katılım’da 3.4 milyon katılımcı sayısına ulaşıldı. Gönüllü BES’te, 14 yılda ulaşılan 7 milyona yakın katılımcı sayısının yaklaşık yüzde 50’si kadar bir katılımcıya 10 aylık sürede ulaşılması ‘bardağın dolu’ tarafı. Cayma (çıkış) oranlarının beklentilerin üzerinde gerçekleşmesi ise sorun. İşte, yüzde 50’nin üzerinde olan çıkış oranını 2018’de aşağıya çekmek için gerek bireysel emeklilik şirketlerinin de görüşünü alan Hazine Müsteşarlığı harekete geçti. Hazine’nin önümüzdeki günlerde otomatik katılımda yeni bir düzenlemeye gitmesi bekleniyor.

BES’in iki önemli isminden çağrı

Anadolu Hayat Emeklilik Genel Müdürü Uğur Erkan, iletişim seferberliğine giderek, sistemin çalışanlara daha iyi anlatılması yer alıyor. Tüm bunların hayata geçmesinin, sistemi olumlu yönde etkilemesi ve cayma oranını aşağıya çekmesi bekleniyor” dedi.  Türkiye’nin hayat sigortacılığı ve Bireysel Emeklilik Sistemi’ndeki (BES) önde gelen şirketlerden AvivaSA Emeklilik ve Hayat’ın Genel Müdürü Fırat Kuruca ise bireylere BES’te 56 yaşında emekli olmayıp, çalışma hayatı süresince, 60-65 yaşına kadar birikim yapmalarını tavsiye etti.

OKS’de bardağın dolu kısmına bakalım

Can Kantar OKS’de gelinen aşamayı değerlendirdi. “Bardağın dolu tarafına bakalım” diyen Kantar’ın özetle görüşü şöyle: “Otomatik Katılım Sistemi 10 aydır yürürlükte. Kamu-özel sektörden 8 milyona yakın kişi sisteme girdi. Gönüllülük esası ön planda olduğu için çalışanlara iki aylık bir süre içerisinde “cayma” yani sistemden mali kayıpsız çıkış fırsatı verildi. OKS katılımcılarının yarısı sistemde kaldı. Bu büyük bir başarı diye düşünüyorum. Beklenen cayma hakkını kullananların sayısının yüzde 30’larda kalacağı şeklindeydi. İşin bu kısmı biraz şaştı. Ama bunun bir takım sebepleri var tabii ki. Bunlardan en önemlisi tanıtımda şirketlerin yetersiz kalması.”

*Sigorta şirketlerinin mesajlarını, yeni ürünlerini ve tüketiciye olan faydalarını içeren haberlerle okuyucunun karşısına çıkan POSTA’nın sigorta sayfası “Hayatımız Sigortalı” deneyimli ekonomi gazetecisi SigortaMedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar ve profesyonel ekibi tarafından hazırlanıyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER