Posta Gazetesi’nin 18 Aralık 2017 tarihli Hayatımız Sigortalı sayfasında Anadolu Hayat Emeklilik Genel Müdürü Uğur Erkan’ın görüşleri yer aldı. Uğur Erkan, OKS’de mali müşavir ve muhasebecilerin etkin rol oynadığını ifade etti.
Posta Gazetesi’nin 18 Aralık 2017 tarihli Hayatımız Sigortalı sayfasında Anadolu Hayat Emeklilik Genel Müdürü Uğur Erkan ‘2018’de Otomatik Katılım Sistemi (OKS) kapsamına alınacak şirketlerin muhasebe sistemlerinin yönetiminde mali müşavirler etkin rol oynayacak, mali müşavir ve muhasebecilerle artan iletişim faaliyetlerinde bulunacağız’ ifadelerini kullandı.
2018 yılının Ocak ayından itibaren çalışan sayısı 50-99, Temmuz ayından itibaren ise 10-49 arasında olan işletmelerdeki 45 yaş altı bireyler ‘Otomatik Katılım Sistemi’ne (OKS) dâhil olacak. Ölçeğin büyümesi ve katılımcı sayısında yaşanacak artış emeklilik şirketlerinin operasyonel yüklerini de önemli ölçüde artacak.
Anadolu Hayat Emeklilik Genel Müdürü Uğur Erkan 2018 yılında çalışanları otomatik katılıma dahil olacak şirketlerin operasyonel süreçlerini kolaylaştırmada ‘dijital entegrasyon’un önemine dikkat çekti. Bu konuda, muhasebeci ve mali müşavirlerle iletişimin önemini vurgulayan Erkan şunları söyledi: “Şirket olarak, 2018 yılında entegrasyon sağladığımız bordro yazılım programlarını artırmayı hedefliyoruz. Ayrıca, 2018 yılı itibarıyla otomatik katılım kapsamına alınacak ve çalışan sayısı nispeten daha az olan şirketlerin muhasebe sistemlerinin yönetiminde mali müşavirler de etkin rol oynuyor. Bu sebeple mali müşavirler ve muhasebeciler ile de artan iletişim faaliyetlerinde bulunacağız.”
Hayat sigortalarında, 2017 yılında yaşanan hızlı büyümenin, bireysel kredilerle, özellikle de bu yıl Kredi Garanti Fonu’nun (KGF) kullanımıyla ilişkili olduğunu dile getiren Anadolu Hayat Emeklilik Genel Müdürü Uğur Erkan, “Kredi bağlantılı ürünler dışındaki ürünlere talep sınırlı; hayat sigortaları alınan değil, satılan ve satış aşamasında müşteri nezdinde ki ihtiyacı ortaya çıkarmak için özel çaba gerektiren ürünler. Hayat sigortalarının ilave bir masraf değil ihtiyaç olduğunu, bireylere iyi anlatmak gerekli” dedi.
Sigortalılara hakları doğru anlatılmalı ki…
SigortaMedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar ise ; ‘Sigortalılara hakları doğru anlatılmalı ki’ başlıklı köşe yazısında: haksız kazanç elde etmeye çalışan ‘hasar aracılarına’ değindi. Can Kantar, “Şeffaflık olmazsa iletşime önem verilmezse böyle şeylerle karşılaşılabiliyor. Yani çuvaldızı biraz da sigorta şirketleri kendilerine batırmalı” dedi.