Posta Gazetesi’nin bu haftaki ‘Hayatımız Sigortalı’ sayfalarında Sompo Sigorta yeni ürünü ‘iklim sigortası’ ile yer alırken ve AXA Sigorta ise yeni uygulaması AXAFit ile manşete taşınmış.
SigortaMedya’nın hazırladığı Posta Gazetesi’nin ‘Hayatımız Sigortalı’ sayfalarında bu hafta iki tam sayfa sigorta var. Manşetlerde Sompo Sigorta’nın yeni ürünü ‘iklim sigortası’ ve AXA Sigorta’nın yeni uygulaması AXAFit yer alıyor. Posta Gazetesi’nde ‘Hayatımız Sigortalı’ her pazartesi yayınlanıyor.
Sompo Sigorta’dan ‘İklim Sigortası’
Sompo Sigorta Türkiye’de bir ilke imza attı. Küresel ısınmanın yol açtığı iklim değişikliğini ve bundan kaynaklanan müşteri ihtiyaçlarını da göz önünde bulunduran Sompo Sigorta; ‘İklim Sigortası’ ürününü hizmete sundu. Yeni ürünleri hakkında bilgi veren Sompo Sigorta Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Özer Şimşek; “Sahip olduğumuz çevik ve yenilikçi yaklaşım, kurumsal ve sosyal sorumluluk alanında da hızla ürün geliştirmemize olanak sağlıyor. Ürün ve hizmetlerimizi de müşteri ihtiyaç ve beklentilerini dikkate alarak geliştiriyoruz. Sektörde bir ilk olan iklim sigortası ürünümüz de bu yaklaşımımızın bir sonucu olarak doğdu. Küresel ısınmanın etkilerini ne yazık ki giderek daha çok yaşamaya başladığımız günümüzde küresel iklim değişikliğinin yol açtığı hasarlar da artık Sompo Sigorta güvencesinde” diye konuştu.
AXA Sigorta’dan yeni uygulama
Posta Gazetesi’ndeki Hayatımız Sigortalı sayfalarının ikincisinin manşetinde ise AXA Sigorta’nın AXAFit uygulaması yer alıyor. Sağlık alanında lider olduklarını belirten AXA Sigorta Satış ve Pazarlama Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Firuzan İşcan; “Sağlık, tüketicilerin bize gelip danıştığı ana konulardan biri haline geldi. AXAFit uygulamamız ve spora yaptığımız destek bunu gösteriyor. Sadece tazminat ödemekten daha fazlasını yapıyor, kişilerin sağlıklı kalması için çalışmalar yürütüyoruz” dedi. AXAFit’in 18 bin aktif kullanıcısı olduğunu belirten İşcan, şunları söylemiş: “95 bin kez indirildi. AXA’lılar AXAFit üzerinden acentelerine ulaşma, poliçe görüntüleme; fatura girişi yapma, anlaşmalı hastaneleri listeleme ve bu hastanelerden randevu alma, nöbetçi eczane görüntüleme ve bunlar gibi birçok temel sigortacılık işlemlerini yapabiliyorlar. Ama bizim için asıl önemlisi uygulamamızın Fit kısmı. Çünkü sadece AXA müşterileri değil, AXA müşterisi olmayan ama sağlığına dikkat eden kişilere de ulaşmak istiyoruz.”
MetLıfe her ürün ve mesleğe özel asistans ile farklılaşacak
MetLife Emeklilik ve Hayat Genel Müdürü Deniz Yurtseven, bu yıl Allianz Asistans ile çalışmaya başladıklarını söyledi ve ekledi: “Her ürün ve mesleğe özel ve bireylerin yaşarken de yararlanacakları asistans hizmetleri sunacağız.” Ferdi kaza ve hayat gibi mevcut ürünlerini asistans hizmetleri ile daha da güçlendirmek istediklerini belirten Yurtseven, son dönemde sigortalıların da asistans hizmetlerinde haklarını bireylere SMS, eposta ya da web sayfasından sunduklarını belirten Yurtseven, “Sözgelimi, eğitim ürünü ise eğitimle ilgili, KOBİ ürünü ise KOBİ’nin ihtiyaçlarına yönelik servisleri sunarak, ürünün faydasını öne çıkarmak istiyoruz” dedi.
Katılım sigortacılığı yüzde 71.5 büyüdü
Katılım sigortacılığı 2 milyar 262 milyon TL prim üretimi gerçekleştirerek yılbaşından itibaren yüzde 71.5 oranında büyüme sağladı. Katılım Emeklilik, müşteri talep ve ihtiyaçlarını inovatif yeni ürünlerle karşılayarak eğitimden sağlığa hayatın her alanına dokunmaya devam ediyor. Katılım Emeklilik Genel Müdürü Ayhan Sincek; “Katılım sigortacılığı, geniş kitlelerin teveccühü ile yükselişini sürdürüyor. Katılım Sigortacılığının 2019’un ilk 8 ayının verilerine göre yılbaşından bu yana yüzde 71.5 oranında büyüme kaydetmesi bu ilgiyi somutlaştırıyor. Katılım Emeklilik olarak faiz hassasiyeti olan insanların başta BES olmak üzere; sigorta ürünlerinden de daha fazla yararlanmasında önemli katkımız olduğunu düşünüyoruz. Bunu katılım sigortacılığının büyüme rakamlarından da anlayabiliyoruz” dedi.
Atilla Benli TSB Başkanı
Dikkat çeken haberlerden biri de Türkiye Sigorta, Reasürans ve Emeklilik Şirketleri Birliği’nin Olağanüstü Seçimli Genel Kurul Toplantısı’yla ilgili. Genel Kurul’da Güneş Sigorta Genel Müdürü Atilla Benli, 54 geçerli oyun tamamını alarak Birlik Başkanı seçildi.
Yine önemli haberler arasında Anadolu Hayat Emeklilik’in katılımcılarına yönelik sunduğu ‘FonMatik ROBO’; Allianz Türkiye’nin, “Sen Benim Şarkılarımsın” parçası ile hazırlanan yeni reklam filmi yayımlandı ve Gulf Sigorta’nın ‘Aracınızda çalınan eşyalar da güvencede’ yer alıyor.
İlk fırsatta sigortadan vazgeçmemeli
Sigorta Medya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar; bu hafta Posta’daki köşesinde, ekonomik sıkıntılarda ilk etapta sigortadan vazgeçilmemesi gerektiğini söylüyor. Kantar “Sigorta asıl bu dönemler için gerekli” diyor.