26 Aralık 2024, Perşembe
spot_img

“Poliçesini iptal eden sigortalıdan ücret alınmalı”

Poliçesini iptal eden sigortalıdan ücret alınması gerektiğini belirten Quick Sigorta CEO’su Levent Uluçeçen, ‘’Poliçe hazırlarken bir emek harcanıyorsa, iptal edilirken de emek harcanıyor’’ dedi.

Sektörde poliçe iptalleri, sigorta şirketleri ve şirketlerin en büyük dağıtım kanalı olan acenteleri olumsuz etkiliyor. Hayat dışı sektörde dijital sigortacılık misyonu ile faaliyet gösteren Quick Sigorta’nın CEO’su Levent Uluçeçen, poliçelerini iptal eden sigortalılardan acentelerin emeklerinin karşılığı olan bir ücret almasının doğru olduğunu belirtti. Uluçeçen, ‘’Poliçe hazırlarken ücret alınıyorsa, iptal edilirken de alınmalı. Bankada kredi erken ödemelerinde ayrıca hizmet bedeli alınır. Bizde neden olmasın?‘’ dedi. Hazine Müsteşarlığı’nın bu konuda yönetmelik yayımlamasının gerekli olduğunu ifade eden Uluçeçen, sektör olarak Hazine’nin ikna edilmesinin gerekli olduğunu söyledi.

Şirketi ürün çöplüğüne dönüştürmüyoruz

LEVENT ULUÇEÇEN2Küresel sigorta sektöründe çok büyük hasara yol açan Irma Kasırgası’nı hatırlatarak, 2017 yılında tüm dünyada sayıları ve şiddetleri artan doğal afetlerle ilgili görüşlerini açıklayan Uluçeçen, ‘’Doğal afetler bu yıl geçtiğimiz yıllardan daha çok oldu. Doğal afetlerin artması durumunda sigorta şirketlerinin de fiyat düzenlemesi yapmasının gerekli olduğunu düşünüyorum’’ dedi. Quick Sigorta, acentelerle ilişkilere de büyük önem veriyor. Quick Sigorta’nın 1000 tane acentesinin olduğunu belirten Uluçeçen,’’150 tanesiyle çok farklı çalışıyoruz. Ürünü de acenteyle birlikte yapmak istiyoruz. Şirketi de ürün çöplüğüne dönüştürmek istemeyiz’’diye konuştu.

Quick sigorta, olarak neredeyse portföyümüzün yüzde 90 oranında trafik sigortası olduğunu vurgulayan Uluçeçen, ‘’Şirket için bu çok iyi bir durum değil ancak bundan yüksünmüyoruz. Altı aylık hasar prim oranımız yüzde 30. Biz söylemden öteye geçerek söylediklerimizi hayata geçirdik. Acentelerin yanında olduk. Gelecekte acentelerin de bizim yanımızda daha çok olacağına inancımız tam.’’ dedi.

12 yıl daha prim toplasak Fukuşima’yı karşılayamayız

Türkiye’de sigorta penatrasyon oranının ve sigorta bilincinin artması gerektiğini ifade eden Uluçeçen şunları söyledi: “11 Mart 2011 yılında Japonya’nın Fukuşima ilinde gerçekleşen nükleer kazasında sigorta şirketlerinin 150 milyar dolarlık bir hasarı oldu. Ülkemizde ise tüm sigorta sektörümüzün topladığı pirim 12 milyar dolar. Diğer bir deyişle sektör, 12-13 yıl daha prim toplasa Fukuşima’yı karşılayamaz.” Türkiye’de bir reasürans probleminin olduğunu belirten Uluçeçen, ‘’2018 yılında bu sorun daha da ağırlaşacak. Şimdi, hem Sinop, hem Mersin Akkuyu’da nükleer santral yapılıyor. Nükleer santralin sigortasıyla ilgili de görüşmeler sürüyor. Ancak, gerçekten sigorta şirketleri bu ülkede çok zayıf” diye konuştu.

Aktüerlere büyük iş düşüyor

Hasarların erken geldiğini ve bununda iyi bir gelişme olduğunu belirten Uluçeçen, buna karşın IBNR’daki tutarsızlıkların sektörü olumsuz etkilediğini söylüyor. Bu konuda da aktüerlere büyük iş düştüğünü vurgulayan Uluçeçen, ‘’Ancak, Türkiye’de herkesin hedefi var aktüerlerin hedefi yok. Aktüerler biz şirketlerin ufkunu açmalı, bize öngörü sağlamalılar. gelecek ile stratejimizi belirleyebilmemizi sağlamalılar. Aktüerin başarısı, hedefine ne kadar yaklaştığı ile ilgili’’ şeklinde konuştu.

SEGEM sınavı üniversite bitmeden yapılmalı

Quick Sigorta’nın CEO’su Levent Uluçeçen, sigorta sektöründe istihdam edilecek gençlere yönelik şu mesajları verdi: “Üniversite öğrencileri bizim için çok önemli. Üniversitelerin 4 yıllık sigorta bölümlerinde okuyan öğrencilerin mezun olduktan sonra sektörde yeterli olabileceklerine güvenilmeyip, SEGEM sınavına girmesi şart koşuluyor. SEGEM, fonksiyonunu yitirmesin; sınava yine girilsin ancak öğrencinin son senesinde bu sınav yapılsın,öğrencilerin diplomaları SEGEM belgesi sayılsın‘’ dedi.

Uluçeçen, sektör hakkında ne düşünüyor?

  • Sigortacılık sosyal sorumluluk alanlarında da çok güçlü bir sektör.
  • Türkiye’de sigorta bilincini arttırmalıyız.
  • IBNR sorunu çözülmeli.
  • Bankaların sigorta şirketi değil, sigorta şirketlerinin bankaları olmalı.
  • SEGEM, sınavına yine girilsin ancak, öğrencinin son senesinde bu sınav yapılsın.
HAYATIMIZ SİGORTALI / ARALIK 2017

3 YORUMLAR

  1. Sayın levent bey
    Evet çok doğru bır konu uzerınde durmus.Bazı uyanık müşterıler örneğin kasko sigortası yaptırmakta ve bır ay sonrada aracının eskı hasarlarını beyan ıle bır güzel yaptırıyor ve daha sonrada poliçesını ıptal ettiriryor.Bu durudada prım aıdesı yapılmamalı.
    Segem Konusuna gelınce ben 14 yaşımda bu sektöre Milli re de başladım.TSE her branşını derece ıle bıtırdım. Hala sigortacılığı cok ıyı bılıyorum iddasında asla olmadım. Üniversitede de sigorta branşını sectım bu bransdan 100 alarak bıtırdım.Emeklı olduktan sonra kendı acentemı acdım.Onume SEGEM Sınavı geldı.Cumartesı kurs , Pazar gunu sınav oldum.Benımle beraber ilk defa sigorta kelımesını duyan kısılerde benımle sınava girerek ve bır gun oncesınden hangı soruların geleceği bellı olan sınavı hasbel kader 70 alarak SEGEM sertıfıkası alan bır sürü sigortacıyım diyerek acentelere iş başvurusu yapan bır çok kişi ıle karşılaştım.Şimdi sıkı durun istdıkleri ücret 2500.tl ile 3000 tl diğer masrafları ıle 5500-6000 tl arasında bır rakam çıkıyor karsınıza.Bır tek elemandan bahsedıyorum. Önemli olan sertıfıka değil Sigortacılıgı öğrenmektir.Bı günde sigortacılık ögrenılmez hatta Universıte de yeterlı bır egıtım alındığına ınannmıyorum bıraz da tecrübe gereklı tabıkı
    saygılarımla
    ABDURRAHMAN KELLECİ

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER