25 Kasım 2024, Pazartesi
spot_img

Pınar Güzey, en etkin 50 CMO listesinde

Maher Holding Pazarlama ve Dijital Başkanı Pınar Güzey, Milliyet Executive tarafından oluşturulan danışma kurulunun değerlendirmesi sonucu pazarlama alanında sergiledikleri performansla öne çıkan Türkiye’nin en etkin 50 CMO’sundan biri oldu.

Maher Holding Pazarlama ve Dijital Başkanı Pınar Güzey, Milliyet Executive’in tüketici nazarında fark yaratan markaların başarılı bir pazarlama lideriyle mümkün olduğu gerçeğinden yola çıkarak oluşturduğu danışma kurulunun belirlediği Türkiye’nin en iyi 50 CMO’su arasına seçildi. Güzey, iş dünyasından önemli isimlerin bir araya geldiği listede tek holding CMO’su olarak dikkat çekti.

Data Expert iş birliğinde BMI tarafından yürütülen “En Etkin 50 CMO” araştırması kapsamında Türkiye’de açıklanan 500 listeleri, borsaya kote şirketler, holdingler ve araştırmaya yapılan başvurular baz alınarak 800’ün üzerinde organizasyon belirlendi. Cirosal ve aktif büyüklüğü, çalışan sayısı, organizasyonun sektördeki repütasyonu yönlerinden araştırmaya dahil edilen bu organizasyonların en üst düzey pazarlama yöneticisine ulaşıldı.

Tüketiciyle temas ettiğimiz her alan bizim için kıymetli

Türkiye’nin en etkin 50 CMO’su listesinde kadın yöneticiler listenin yarısını oluştururken Pınar Güzey, holdingi temsil eden tek isim olarak öne çıktı. Quick Sigorta başta olmak üzere holding bünyesindeki inovatif ve ağırlığını dijital tabanlı projelerin oluşturduğu yenilikçi pazarlama çalışmalarıyla dikkat çeken Güzey, sigorta müşterisini acenteyle online platformda bir araya getiren sigorta sektöründeki ilk hibrit uygulama “Agent değil Acente” gibi dijital ve inovatif projelerin yanı sıra geleneksel pazarlama yöntemlerini de en etkin şekilde kullandıklarını söyleyerek “Stratejimizi yeni nesil pazarlama ve dijitalleşme trendleriyle şekillendiriyoruz. Dijitalleşme günümüzün ve geleceğin merkezinde yer alıyor ancak biz tüm pazarlama kanallarını ve dinamiklerini kucaklayan, tüketici etkileşimleriyle birlikte büyüyen bir marka hikayeciliği bakış açısına sahibiz. Elbette dijitalin önemi yüksek ama tüketiciyle temas ettiğimiz her alan bizim için kıymetli. Çünkü dijitalleşirken kişisel deneyimlerden kopmamak, aksine insani değerlere daha çok eğilerek dijital ve analog arasındaki dengeyi kurmak önem taşıyor. Bunları yaparken hızlı aksiyon alabilen bir yapı kurgulayıp değişimin öncüsü olmayı hedefliyoruz.” diye konuştu.

Sahada olmak çok önemli

2019’da pazardaki motosikletle ilgili boşluğu fark ederek çok yönlü bir pazarlama anlayışıyla bu alana yönelmelerinin bunun en iyi örneklerinden biri olduğunu belirten Güzey, “Fiyattan ziyade marka bilinirliğine ve motosiklet camiasıyla güvenilir bir bağ kurmaya odaklandığımız bu çalışmalarda; neredeyse tüm motosiklet festivallerine sponsor olmak, otobüslerde “Motorcuyu Farket” giydirmeleriyle ve tüm ülkeye dağıtılan promosyon ürünleriyle sosyal sorumluluk projesi başlatmak, iki gezgin ve motor aşığı ile Quick Routes projesine imza atmak ilk sıralarda yer alıyor. Bu nedenle yalnızca motosiklet değil birçok alanda hem dijital iletişim kanallarını kullanmak hem de sahada olmak bizim için önemli. Bu diğer alanlar içinde HSSK takımına sponsor olup yelken yarışlarında yer almak da var, Tiyatronet ile iş birliği yapıp dijitali sanat ile temas ettirmek de.” dedi.  

Müşteri odaklı yaklaşımı yükseltmek şart

Güzey, online ve offline mecralarda güçlü içerikler üreterek bir medya şirketi gibi davranarak çalışmalarına yayıncı refleksiyle yaklaştıklarını aktararak “Öyle ki çok sayıda yayınımız var. Hem basılıp dağıtılan hem de e-dergi olarak yayınlanan QMAG, güncel lifestyle ve sektör haberlerinin yayınlandığı QBLOG, web sitemizde ve Youtube’da ilgiyle takip edilen QSÖZLÜK ve tabii aktif kullandığımız sosyal medya hesaplarımız bunların başında geliyor. Bütün yayınlarımızdaki önceliğimiz ise müşteri değil, okuyucu/ izleyici kazanmak. Tüm bunlar gerek son kullanıcı gerekse acentelerimizle samimi ve sürdürülebilir bir bağ kurmayı beraberinde getiriyor. Özetle dijitalleşmeyi pazarlamanın merkezine alırken müşteri odaklı yaklaşımı da aynı oranda yükseltmek şart. Bu vizyonu kurum kültürüne yaydığınızda ise büyümeyi sürdürülebilir hale getirmek işten bile değil.” açıklamalarında bulundu.

Ürün geliştirmede ileri görüşlü bir reflekse sahibiz

Ürün geliştirmede de tıpkı pazarlamadaki gibi ileri görüşlü bir reflekse sahip olduklarını belirten Güzey, Quick Sigorta’nın yakın zamanda Adastec ile yaptığı anlaşmayı hatırlatıp dünyanın ilk otonom araç projesine yatırım yaptıklarını veKasko’nun geleceğini birlikte şekillendirmek üzere yola çıktıklarını söyledi.

Türkiye’nin En Etkin 50 CMO’sunu 12 önemli jüri üyesi belirledi

Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğr. Üyesi Prof. Dr. Banu Karsak, NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü, Ortadoğu ve Afrika Grup Başkan Yardımcısı Didem Şekerel Erdoğan, Markam Marka Danışmanı Güven Borça, PublicisGroupe Türkiye CEO’su İnanç Dedebaş, Marmara Üniversitesi Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü Prof. Dr. Mert Uydacı, İz İletişim Ajans Başkanı Nedim Özkan, DataExpert Partneri Nuran Durmaz, Dünya Gazetesi Köşe Yazarı Servet Yıldırım, İstanbul Teknik Üniversitesi Girişimcilik ve İnovasyon Merkezi Müdürü Prof. Dr. Şebnem Burnaz, DataExpertManaging Partneri Yasin Altunkaya, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğr. Üyesi Prof. Dr. Yeşim Güçdemir ve Yeditepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğr. Üyesi Doç. Dr. Yusuf Can Erdem’in bulunduğu danışma kurulunun adaylardan performans ve iş deneyimlerine ek olarak pandemi sonrası üstlendikleri sorumluluklar ve uygulamalarındaki değişimlere ilişkin elde edilen bilgileri değerlendirmeleri sonucu performanslarıyla dikkat çeken Türkiye’nin En Etkin 50 Pazarlama Yöneticisi belirlendi.

Ödül töreni 22 Eylül’de

En Etkin 50 CMO’ya ödülleri 22 Eylül Perşembe günü Mandarin Oriental Bosphorus’ta gerçekleşecek CMO Summit 2022’de takdim edilecek. Pazarlama ve yönetim alanında en önemli düşünce önderleri ve karar alıcılara ev sahipliği yapacak zirvede, en az 20 üst düzey konuşmacı yer alacak.

Türkiye’nin En İyi 50 CMO’su listesinden yer alan markalar ise şöyle: Aksa Jeneratör, Türk Hava Yolları, Arçelik, Turkcell, Betek Boya, Pepsico, Hayat Kimya, Sur Yapı, Logo Yazılım, Eczacıbaşı, Aras Kargo, Akbank, CarrefourSA, Borusan Otomotiv, Watsons, Penti, MediaMarkt, Şişecam, Migros, Teknosa, Trendyol, Otokoç Otomotiv, Koç Sistem, Axa Sigorta, TEB, Monster Notebook, Yurtbay Seramik, Blu TV, Ülker, Sahibinden.com, Nestle, Eker, LC Waikiki, Türk Tuborg, Boyner, Yemeksepeti, Procter &Gamble, ING Türkiye, Uludağ İçecek, KFC Türkiye, Maher Holding, Domino’s, Bayer, Shell &Turcas, Yapı Kredi, Mavi, Petrol Ofisi, TFI TAB, Unilever ve Banvit.

Pınar Güzey kimdir?

20 yılı aşkın yurt içi ve yurt dışında pazarlama & dijital alanlarda deneyimi bulunan Pınar Güzey, İTÜ İnşaat Mühendisliği’nden mezun olduktan sonra, kariyerine bankacılık sektöründe dijital alanda adım attı. Ardından Almanya’da MBA eğitimini tamamlayıp Almanya ve Avusturya’da farklı sektörlerde uzun yıllar dijital teknolojiler ve pazarlama alanında çalıştı. Güzey’in kariyerinde; Turkcell’in dijital kanallarını yöneterek Türkiye’deki ilk dijital dönüşüm projelerinden birini gerçekleştirme, D&R’da Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı olarak görev alma, Yeditepe Üniversitesi’nde Dijital Dönüşüm ve Dijital Pazarlama alanında dersler verme gibi önemli aşamalar bulunuyor. Evli ve bir kız çocuğu annesi olan Pınar Güzey, Quick Sigorta’da Bütünleşik Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı olarak başladığı görevine Maher Holding Pazarlama ve Dijital Başkanı olarak devam ediyor. Quick Sigorta, Corpus Sigorta, Quick Finans ve Qpay markalarının hem dijital hem de pazarlama çalışmalarından sorumlu olan Pınar Güzey’in yönetim anlayışındaki en önemli unsur ise gerek marka içinde gerekse holding markaları arasında takım çalışmasını ve uyumu sağlamak.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER