Quick Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Pınar Güzey, sigorta sektöründe mobil kanallara olan ilgi ve trafiğin gün geçtikçe arttığını belirterek, “Öte yandan müşterilerin satın alma sürecine gelindiğinde web sitesi daha fazla tercih ediliyor” dedi.
Quick Sigorta Bütünleşik Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Pınar Güzey, sigorta sektöründe mobil kanallara olan ilgi ve trafiğin gün geçtikçe arttığını söyledi. Güzey, mobil tarafta artan trafiğe karşın, müşterilerin satın alma sürecine gelindiğinde internet sitesini daha fazla tercih ettiklerini belirtti. Mobil uygulamalardaki trendlerin ise müşteri deneyimine göre değiştiğini kaydeden Güzey, “Herkes uygulamalarına poliçeleri koyabilir ama burada önemli olan ihtiyaç olduğu anda müşterinin yanında olup olmadığınız. Örneğin, bir motosiklet sürücüsü motosikletiyle gezerken bir kaza yapıyor ve dağda ve lokasyonunu bilmiyor. Telefonuna ulaşıp, tek bir tuşa basıp, lokasyonuna ambulans, çekici, doktor çağırabiliyorsa o kişi o uygulamayı her zaman telefonunda tutar. Günün sonunda gelecekteki trendlerin de müşteri deneyimiyle ilgili olduğunu düşünüyorum” diye konuştu.
Acentenin uzmanlığı her zaman önemli olacak
Acentelerin dijitali kendilerine rakip, sadece dijitalden poliçe kesilebilir bir kanal olarak görmemeleri gerektiğini vurgulayan Pınar Güzey, şöyle devam etti: “Acenteler dijitale, iş süreçlerini nasıl daha iyileştirebilirim, yeni müşteriye nasıl ulaşabilirim, maliyetlerimi nasıl düşürebilirim, gelirlerimi nasıl artırabilirim, çarpraz satış nasıl yapabilirim gözüyle bakmalılar.”
Acentlerin dijitali bugün çok da iyi kullandıklarını kaydeden Güzey, “Sadece biraz daha sosyal medyayı aktif kullanmak üzerine bir takım çalışmalar yapılabilir, web sitelerindeki müşteri deneyimi iyileştirilebilir, arama motorlarında nasıl ön plana çıkabilirler bunların üzerine çalışılabilir. Dijital pazarlamanın bazı yönleri kullanılarak gelirleri artırabilirler” diye konuştu. Önemli olanın acentelerin teknolojiye yaklaşımı olduğunu belirten Güzey, acentelerin her zaman uzmanlıklarına ihtiyaç olacağını, sadece bu uzmanlığı acentelerin farklı farklı kanallardan göstermeye başladıklarını ifade etti. Güzey, “Kanallar değişebilir ama acentenin uzmanlığı her zaman en ortada ve en önemli konu olarak kalacaktır” dedi.
Insurtechler çok önemli
Sigortanın verinin çok yoğun olduğu sektörlerden biri olduğunun altın çizen Güzey, önemli olanının bu veri ile ne yapıldığı, nasıl bir anlam çıkarıldığı ve ne tür ürünler çıkarıldığı olduğunu vurguladı. Güzey, “Bugün müşterilerin bile bilmediği, ileride onun ihtiyacına yönelik yeni ürünler inşaa etmeye çalışıyoruz” dedi. Sigorta sektörü eskiden olduğu gibi ‘Hasar oldu, faturasını ödedim’den ziyade müşterinin hayat döngüsünün her alanında devam ettiğini belirten Güzey, sektörün gelişen yeni teknolojilerle riski önceden tespit edip yöneten bir yapıya dönüştüğünü söyledi. Son dönemde bir çok sektörde olduğu gibi sigorta sektöründe de özellikle yazılım tarafında nitelikli insan kaynağına ulaşmakta zorlanıldığını kaydeden Güzey, bu noktada çözümü insurtechlerde gördüklerini ifade etti. Sigorta sektörünün yeniliğe ve inovasyona çok açık bir sektör odluğunu vurgulayan Güzey, bu anlamda geleceğin insurtechlerde olduğunu sözlerine ekledi.
Yapay zeka uygulamalarını daha fazla göreceğiz
Teknolojiye, dijitalleşmeye adapte olan ve daha çevik hareket eden kurumların önümüzdeki dönemde daha fark yaratacağının altını çizen Güzey, “Bir yandan da bunu sadece teknolojiye bir yatırım olarak görmemek lazım. Burada yapılan en büyük hatalardan bir tanesi de ‘Biz teknolojiye yatırım yaptık, her şey halloldu, dijital olarak hazırız’ düşüncesi. Bunun yanında sizin şirket olarak bu teknolojiyle ne yaptığınız, süreçlerinizi nasıl iyileştirdiğiniz, müşteriye nasıl bir değer kattığınız, şirket kültürünü nasıl farklılaştırdınız bunlar çok önemli” diye konuştu. Dijitalin sadece bir kere yaptık ve bitti gibi bir süreç olarak algılanmaması gerektiğinin altını çizen Güzey, önümüzdeki dönemde yapay zeka, nesnelerin interneti, blockchain teknolojilerini sigorta sektöründe çok daha sık görüleceğini söyledi.
Pandemi dijital pazarlama sektörünün hızını x2 yaptı.