Çalışmalarıyla otomotiv ve sigorta sektörü arasında köprü görevini üstlenmeyi amaçlayan OSEM’in Teknik Komitesi kuruldu. Komite, sigorta ve otomotiv sektörünün paydaşlarını bir araya getiriyor.
Türkiye Sigorta Birliği tarafından sigorta şirketlerinin araç hasar onarımlarında sunulan güvenlik ve kalite standartlarını yukarıya çekmek, süreçleri daha etkin kontrol ederek adil bir rekabet ortamı oluşturmak ve müşteri memnuniyetini üst seviyelere çıkarmak amacıyla faaliyete geçirilen OSEM’in Teknik Komitesi kuruldu. İlk toplantısını 11 Ağustos Perşembe günü gerçekleştiren OSEM Teknik Komitesi sigorta ve otomotiv sektörünün önemli paydaşlarını bir araya getiriyor. Düzenli olarak toplanacak OSEM Teknik Komitesi, çalışmalarıyla otomotiv ve sigorta sektörü arasında köprü görevini üstlenmeyi amaçlıyor.
Teknik Komite, OSEM faaliyetleri kapsamında sektör paydaşlarını ilgilendiren sertifikasyon süreçlerinde zaman içinde değişimlerin belirlenmesini ve süreçlerin işleyişindeki teknik konular hakkında piyasa şartlarını da dikkate alarak gerçekçi çalışmalar yapılmasını amaçlıyor. Ayrıca, OSEM’in faaliyetleri ile ilgili işleyişlerin, itirazların ve şikâyetlerin mevcut prosedürlere göre araştırılması, incelenmesi, yapılan başvuruların da otomotiv ve sigorta sektörünün hassasiyetlerini dikkate alarak adil bir karara bağlanmasını sağlamayı hedefliyor.
İlk toplantısı 11 Ağustos Perşembe günü Birlik’te gerçekleştiren OSEM’in Teknik Komitesi şu isimlerden oluşuyor:
Başkan – N. Sedat Özatalay – Dubai Starr Genel Müdür Yardımcısı.
Üye – Ala Onulduran Birsen – Aksigorta Hasar (Karmaşık) Bölüm Müdürü
Üye – Menderes Nasır – Allianz Türkiye Oto Hasar Müdürü
Üye – Salih Taşyon – Sigorta Suistimal Büro (SİSEB) Yöneticisi
Üye – Süheyl Baybal ı- Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Genel Koordinatörü
Üye – Veli Şahin – Özel Otomobil Servisleri Birliği Derneği (ÖSEBİR) Başkanı
Üye – Ziya Alp Gülan – Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) Başkanı
Üye- Bener Yıkılmaz – OSEM Genel Müdürü
Hayırlı olsun, ancak ????
Maliyetleri aşağıya çekmek bahanesi ile onarımı mümkün olmayan bütün mekanik parçaların hasar röntgenleri çekilmeden yani möleküler çatlakların tespiti yapılmadan, presle onarımı.
Ayrıca ışıl işlem yapılarak bu parçaların özel çelik alaşım malzemesinin aşırı su ve karbon kaybı ile demir haline geldiklerini görmezden gelip ileriye dönük, bu parçalardan kaynaklanan kırılmaları sonrasında ortaya çıkan maddi hasarların yanı sıra yaralanmalı ve ölümlü kazaların müsebbibi olmasını içlerine sindiriyorlarsa görevlerine devam etsinler..
İkinci husus ise dünyanın hiçbir radyatör üreticisinin hasar sonrası soğutma panel onarım ağı yoktur. Çünkü bu mümkün olmayan bir işlemdir. Yani paneli hasarlı olan panel tamir edilemez.. Bu ülkede onarımını yaparız diyenler ise tüketiciyi kandırmaktadır ve ileriye doru motorun,klimanın ve yağ sisteminin tamamen bozulmasına ve bu onarımlar yüzünden maddi kayıplarına yol açmaktadır…Ancak görülüyor ki hiçbir alt yapısı olmayan ve onarım içteknik akrediteleri bulunmayan bu firmalara boy boy şilt verilmektedir. Maliyetleri düşürme adına yapılan bu girişimleri OSEM’inde destek vermesi utanılacak bir durum..Bize göre fotoğrafın içindeki bir kişi hariç bu konuyu zaten hiç bilmiyor,bilen de ??????Ama bunun hesabını yakında birileri hemde 10 yıl geriyle gidip sorduğunda sakın ama şaşırmamanızı şimdiden hatırlatırım… Vebali hem maddi ve manevi çok büyük, altında zaten şimdiden kaldığınızı da bilmenizi hatırlatırım, Sadece bir dost hatırlatması Vesselam