Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Şencan, önümüzdeki dönem sigortalılık bilincinin öncelikleri olmaya devam edeceğini belirtti. Şencan, “Böyle bir ortamda rekabet önceliğimiz olmayacak, işbirlikleri bizim için çok daha önemli” dedi.
Anadolu Sigorta, önümüzdeki dönemde işbirliklerine önem vererek sigortalılık bilincini artırmak için çalışacak. Bu yıl 95’inci yaşını kutlamaya hazırlanan Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Şencan, şirket olarak misyonlarının Türkiye’de sigorta bilincinin yaygınlaşmasını sağlamak olduğunu söyledi. Şencan, “Önümüzdeki dönemde de yine tüm kurumları, vatandaşlarımızı sigorta güvencesine almayı hedefleyeceğiz. Anadolu Sigorta’nın 2019 yılı rakamlarına baktığımızda 14 binin üzerinde işyerine ödediğimiz tazminatlarla çarkların tekrar hızlıca dönmeye başladığını, işverene can suyu olduğumuzu görüyoruz. Ekonominin sürdürülebilirliği için sigortanın ne kadar önemli olduğunun çok çarpıcı bir örneği bu aslında” dedi.
4 ay önce Anadolu Sigorta’nın genel müdürlük koltuğuna oturan Mehmet Şencan, basınla bir araya geldi. Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Şencan, I. Genel Müdür Yardımcısı Filiz Tiryakioğlu ve Genel Müdür Yardımcısı Fatih Gören’in katılımıyla gerçekleşen basın toplantısında şirketin yeni dönem hedefleri paylaşıldı.
Sahanın enerjisine inanıyorum
Şencan, iş hayatının büyük oranda sahada geçtiğini belirtirken, yönetim stratejisini şöyle anlattı: “Sahanın gücüne inanan bir insanım. Anadolu Sigorta’daki görev sürecim boyunca da bakış açımın bu olacağını söyleyebilirim. Ülkemizde sigortalılık oranının istenen seviyeye bir türlü gelememesi yıllardır konuşulan bir konu. Şunu rahatlıkla ifade edebilirim; böyle bir ortamda rekabet önceliğim olmayacak, işbirlikleri benim için çok daha önemli. Günümüzde sahip olduklarımız her zamankinden daha kıymetli. Bu yüzden kamu, sektör şirketleri, acente ve tüm paydaşlarımızla daha fazla işbirliği içinde olmalıyız.”
Müşterimizi yarı yolda bırakmayız
Sektörle ilgili değerlendirmelerde bulunan Mehmet Şencan, 2020’de faizlerdeki düşüşle yatırım gelirlerinde düşüş yaşanması beklendiğine işaret etti. Şencan şöyle devam etti: “Bu durumda sigortacılık faaliyetinden elde edilecek kârlılık ön plana çıkacak. Bu da demek oluyor ki başarı kriteri, doğru fiyatlama yapmak, hasarı iyi yönetmek, bunun için de iş süreçlerini mükemmel hale getirmek olacak. Sigortacılık anlayışımızı aslında maraton koşusu ile metaforlaştırabilirim. Biz konjonktürel hareket eden bir sigorta şirketi değiliz. 95 yıldır ilkeleri ile hareket eden, sürdürülebilirliği esas alan bir sigorta şirketiyiz. Şirketimizi diğer oyunculardan ayıran en önemli özelliğimiz prim üretimimizdeki homojen dağılımdır. Biz koşullar ne olursa olsun sigortalımızı yarı yolda bırakmayız. İhtiyacı olan her branşta hizmet vermeye devam ederiz.”
Dengeli büyüdük, pazar payını koruduk
Şirketin finansal performansı hakkında bilgi veren Anadolu Sigorta CFO’su Fatih Gören ise 2019 yılında fiyat rekabetinden kaçınarak dengeli büyüme ve pazar payını koruma hedefi ile hareket ettiklerini belirtti. Sürdürülebilir kârlılığın önemine dikkat çeken Gören, Anadolu Sigorta’nın kurulduğu günden bu yana istikrarlı bir şekilde büyümeye devam ettiğini, stratejilerini ve planlarını uzun vadeli olarak yaptığını ve Türkiye’nin sigortacısı olmaya özen gösterdiğini dile getirdi. Gören, Kasım ayı sonu itibarıyla yüzde 4 civarı reel büyüme gerçekleştirerek 5.7 milyar TL üretime ulaşan şirketin, yıl içinde bilançosunu ve dolayısıyla portföyünü de büyütmeyi başardığını dile getirdi.
Anadolu Sigorta’nın yılbaşında 4.7 milyar TL olan yatırım portföyünün 2019 yılının 9 ayında yüzde 18 artış göstererek 5.5 milyar TL’ye ulaştığını belirten Gören şöyle devam etti: “Böylece yüksek yatırım getiri ortamından maksimum fayda sağlandı. Şirketimiz ilk 9 ayda solo bazda yüzde 22.4 öz sermaye kârlılık seviyesine ulaşarak sektör ortalaması olan yüzde 20.4’ü geçmeyi başardı, konsolide bilanço kullanılarak hesaplanan ROE’de ise yüzde 27.3’e ulaştı. Şirket 2019 yılının 9 ayında 8.9 milyar TL aktif büyüklüğüne ulaşırken net kârını bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 33 artışla 310 milyon TL’ye çıkardı.”
Yaptığımız şey; kaybetmemek ve kaybettirmemek
Anadolu Sigorta’nın kurulduğu günden bu yana kök saldığı toprağa değer katmak için çalıştığını söyleyen Anadolu Sigorta 1. Genel Müdür Yardımcısı Filiz Tiryakioğlu ise, “Aslında yaptığımız şey iki sözcükle özetlenebilir: Kaybetmemek ve kaybettirmemek. Değerli olanı, geleceğe bırakabilmek” dedi.
Bu bakış açısıyla geçen sene 10’uncu yılını tamamlayan Bir Usta Bin Usta projesinin şirket DNA’sına uygun olduğunu belirten Tiryakioğlu, projenin başarısını şöyle anlattı: “Bir Usta Bin Usta gerçekten hepimizin takdir ettiği, uluslararası alanda da ülkemizi aldığı ödüllerle onurlandırmış bir proje. Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin başarılarının ölçümlenmesinde uluslararası çapta kabul edilen ortak ölçümleme kriterleri bulunuyor. Bunlar arasında, projenin şirket kültürü ile uygunluğu benim en ilgimi çekeni. Şirket kültürümüz ile uyumun, Bir Usta Bin Usta’nın çok sayıda ödüle değer görülmesindeki en önemli faktör olduğuna inanıyorum.”
Onun yerine koyacağımız sosyal sorumluluk projesi için de aynı titizlikle araştırmalar yapıyoruz. Hangi projeye olacağını yine halkımızla yapacağımız anketler doğrultusunda karar vereceğiz” dedi.
SEDDK sektördeki potansiyeli harekete geçirecek
Sigorta sektörünü düzenlemek üzere kurulan SEDDK hakkında da değerlendirmelerde bulunan Mehmet Şencan, şunları söyledi: “30 yıl bankacılıktan sonra 4 ay önce sigorta sektörüne geçtim. Yabancı bir sektör değil. Ama sektörde müthiş bir ivme oldu. Hatta arkadaşlara hep böylemi diye sordum. Kamu tarafından özellikle bir hareketlenme var. Bankacılık yaparken BDDK’yı gördüm. Bu tarz kurumlar bankacılık sektörünün gelişimine katkıda bulundu. Sigortacılık sektörü içinde SEDDK’yı faydalı görüyorum. Özellikle potansiyeli harekete geçireceğini düşünüyorum, Aynı zamanda sektörü geliştirirken ivmelendirecek bir kurum. Aynı bir orkestra şefi gibi sektörü yönetecek bir kurum olarak görüyorum. Varlık fonu açısından şirketlerin birleştirilmesine de olumlu bakıyorum.”
Yeni ürünlerle sektörü büyütmek istiyoruz
Anadolu Sigorta olarak yeni ürünlerle sektörü büyütmek için çalıştıklarını kaydeden Şencan, “Ekonominin dalgalandığı dönemlerde bu anlamda dikkatli olmak lazım. Parametrik sigorta, sektörde daha yeni yeni gelişen bir branş. Anadolu Sigorta olarak bu konuda teknik çalışmalar yapıyoruz. ‘Uçuşum Güvende’ diye bu konuda bir ürünümüz var. Belki bu sene veya gelecek sene özellikle iklim konusunda yeni ürünler çıkarabiliriz. Parametrik ürünlerimizi geliştirmek istiyoruz. Aslında Anadolu Sigorta olarak iş birliklerimizi arttırarak, yeni ürünlerle sektörü büyütmenin uğraşındayız. Kısa vadeli değil uzun vadeli düşünüyoruz. Zaten baktığınızda sektörde bulunan en uzun vadeli şirketlerden biriyiz. Sigortayla ilgili farkındalığı da artırıp, sigorta bilinirliğine katkı sağlayacağız.”
Biz hiç ortak aramadık
Kamudaki sigorta şirketlerinin birleştirilmesinin sektöre bir ivme getireceğini belirten Şencan, “Konsolidasyonun bir ivmelenme getireceğini düşünüyorum. Bu nedenle birleşmeyi olumlu karşılıyorum. Ama Anadolu Sigorta olarak biz 95 yıldır hiç ortak aramadık. Bu bir ihtiyaçtır. Diğer gruplar bunu düşünebilir ama biz düşünmedik” dedi.
Birleşmeyi değerlendiren Fatih Gören ise şunları söyledi: “9 aylık bilançolara baktığımızda ben şunu gördüm. Hayat dışı sektörün öz kaynak büyüklüğü 17 milyar lira civarında. Anadolu Sigorta’nın ise 1.9 milyar civarında bir öz kaynağı var. Bu anlamda öz sermayesi güçlü şirketlerin piyasada olması kapasite yaratmak adına önemli bir şey. Çünkü sigortacılık dediğiniz şey ölçek üzerinden çalışır. Öz kaynağınız ne kadar büyük olursa ve güçlü olursa üzerinizde daha fazla risk tutabilirsiniz. Bu anlamda bu üç şirketin birleşmesi ile ortaya çıkacak şirket de Anadolu Sigorta ayarında bir şirket olacak.”
“Belki sektörde 38 civarında aktif şirket var. Bunların içinde 22’sinin öz sermayesinin topladığınızda bir Anadolu Sigorta ediyor. Güçlü şirketler ortaya çıktığında daha fazla sermaye ihtiyacı ortaya çıkabilir. Ama Anadolu Sigorta organik olarak büyüyebilen, pazar payını koruyabilen bir şirket. Bunu neye istinaden söylüyorum derseniz Allianz ve Yapı Kredi birleşmesi oldu. Sonuçta Anadolu Sigorta yine büyüklük olarak mevcudunu korumayı başardı. Şimdi bir kamu şirketleri birleşmesi olacak. Bu da pazarı geliştirir.”