19 Haziran 2024, Çarşamba
spot_img

Okan Saraç: “Önceliğimiz, teknolojimizle hasarın büyümesini engellemek”

okan saracHizmet Grup Genel Müdürü Okan Saraç, tüm teknoloji ve deneyimlerini hasarın büyümesinin engellemesi yolunda kullandıklarını belirterek, ‘Ne kadar büyük hasar, o kadar büyük fatura’ yaklaşımını benimsemediklerini söyledi.

Türkiye’de sinema sektörünün ilk yerleşik platosunu kuran Okan Saraç, restorasyon sektöründe hizmet vermeye devam ediyor. Hasar restorasyon alanında faaliyet gösteren Hizmet Grup’un Genel Müdürü olan Saraç, sinema sektöründeki deneyimlerini restorasyon sektörü ile buluşturduğunu söylüyor. Sinema sektöründe yangın sahneleri sonrası kalan kokunun giderilmesi için Hollywood’un ozon kullandığını öğrendiğini ve Türkiye’ye de getirdiğini belirten Saraç, “Eşim endüstriyel tesis yönetimi işi yapıyordu. Bu türlü deneyimlerim varken eşimle birlikte restorasyon sektöründe de ilerlemeye karar verdik. Teknolojiyi tecrübelerimizle birleştirdik. Sinemanın yanı sıra restorasyon alanında da hizmet veriyoruz” dedi.

Hizmet Grup’un felsefesini “hasarın büyümesini önlemek” olarak açıklayan Saraç, bu alanda hem kullandıkları teknoloji hem de bakış açıları ile sektörde farklı bir konumda yer aldıklarının altını çizdi. Saraç, SİGORTALI’ya özel açıklamalarda bulundu.

Boyama ve temizlemede NASA sistemi kullanılıyor
Hizmet Grup olarak hasar sürecinde kullanılacak teknolojiye önem verdiklerini belirten Saraç, restorasyon alanında teknolojik gelişmeleri çok yakından takip ettiğinin de altını çizdi. “En son çıkan sistem neyse onu arar, bulur, getiririm” diyen Saraç, şu anda boyama ve yüzey temizlemelerinde NASA sistemini kullandıklarını ve bu sistemin Türkiye’de başka hiçbir kurum tarafından kullanılmadığını belirtti. NASA’nın uzaya gönderdiği araçların üzerindeki çatlakları incelemek için kullandığı sistemle temizlik yapıldığını ifade eden Saraç, “Örneğin; bu sistemle tuvaletlerdeki fayansları değiştirmek yerine boyuyoruz. ‘Fayans boyanır mı?’ diyebilirsiniz ama biz bu sistemle yaptığımız boyama işlerinde 10 yıl da garanti veriyoruz. Üstelik insan sağlığına zararlı hiçbir madde kullanılmıyor” şeklinde konuştu.

okan sarac_Sigortacılar mühendislik hasarlarında
Hizmet Grup’u kullanmayı bilmeli Hizmet Grup’un sigorta sektörünün çözüm ortağı olduğunu dile getiren Saraç, “Sektör bizi sadece bir restorasyon şirketi olarak görmemeli” dedi. Sektörde restorasyon alanında hizmet veren diğer kuruluşların yaptığı hizmeti tek bir kurum olarak yaptıklarına vurgu yapan Saraç, “Sigorta şirketleri bizi asistans ve küçük kişilerin yetkinliğinin yüksek olduğu mühendislik ve endüstri hasarlarında kullanmayı bilmeli” dedi. Saraç, piyasada bu anlamda bir boşluk olduğunun da altını çizdi.

Zor hasarların firmasıyız
Hizmet Grup’un hasar restorasyonunda rüştünü ispat ettiğini ifade eden Saraç fabrika, okul, hastane, konut, iş yeri, AVM, site projeleri gibi birçok alanda restorasyon çalışması yaptıklarını ve yüzde 96 oranında müşteri memnuniyeti yakaladıklarını ifade etti. Saraç, “Tanıtım için bir reklam kampanyası düzenlemedik. Oysa kendim sinemacıyım, bu yolu da tercih edebilirdim. Ama bizler, “Ayinesi iştir kişinin, lafa bakılmaz” diyor ve kendi işimizi yapıyoruz. Yüzde 96 müşteri memnuniyeti ile hizmet veriyoruz. Sigorta sektörünün genel müdürleri de evlerinde yaşanan hasarlarda bizi tercih ettiler” dedi. Saraç, zor hasarların firması olduklarını ve sektöre bu anlamda katkı sağlayacaklarına inandıklarını da sözlerine ekledi.

Hasar sürecinde hızlı ve şeffafız
Hasar sürecinde teknolojinin yanı sıra hasarın ihbarından sonlanmasına kadar izlenen yolun çok önemli olduğunu belirten Saraç, ”Hasara çok hızlı müdahale ediyoruz ve bu süreçte şeffafız” dedi. Saraç sözlerini şöyle sürdürdü: “Keşiflerini ekspere destek olacak şekilde çıkaran, işe hızlı başlayan, elindeki teknoloji ile işi hızlı ve kaliteli bitiren bir firmayız. Ama bu arada süreci hem hasar sahibinin hem eksperin görebileceği bir CRM programına sahibiz. Müşterilerimizin neyi, nasıl yaptığımızı detaylı bir şekilde takip edebiliyorlar” dedi. Piyasanın hasara hızlı müdahale edilmesine alışık olmadığını dile getiren Saraç, “Bu noktada, müşteri memnuniyeti çok üst seviyelere çıkıyor ve sigorta şirketlerinden övgüler alıyoruz” şeklinde konuştu.

İş yöntemi aynı ama bakış açısı farklı
Hizmet Grup’un tüm teknoloji ve deneyiminin hasarın büyümesinin engellemesi yolunda kullanıldığına dikkat çeken Saraç, “Kullandığımız teknoloji ve ilk müdahalemizde ‘Ne kadar büyük hasar, o kadar büyük fatura’ demiyor, aksine ‘Bunlar milli servet, hasar büyümesin’ bilinciyle hareket ediyoruz” şeklinde konuştu.

Türkiye’de hasar onarım sürecinde kullanılan nem alma, ozon cihazlarının süs ya da fiyat artırma olarak görüldüğünü ifade eden Saraç, “Teknoloji şov gibi görülüyor ancak hasarın büyümesini engelliyor. İlk başlangıçta nem alma cihazı koyuyoruz ki eşyalar nem almasın, küf olmasın, şişmesin. Boyayıp geçelim demiyoruz, insan sağlığına zararlı ne varsa yok edelim şeklinde bakıyoruz. Bu bilinç Türkiye’de yavaş yavaş oluşacak” dedi.

Restorasyon firmalarının haksız kazanç sağlama düşüncesinde olan mağdurların taleplerinin önüne geçilmesi konusunda sektöre etik duruş kazandırdığını belirten Saraç, “Bizlerin varlığı, eksperin elini rahatlatıyor ve hasar maliyetlerinin reel bazda değerlendirilmesine katkı sağlıyor” şeklinde konuştu.

Yangının çıkması değil, büyümesi önlenebilir
Saraç, sözlerini şöyle sürdürdü: “Yangının çıkmasını değil ama büyümesini engelleyebiliriz. Hizmet Grup da olaya böyle bakıyor. Bir genel müdürümüzün evinde de takdirini böyle kazandık. Tarihi eser masaların ayaklarına plastik ayaklar koyduk. Mevcut firmalar, küçük nem alma makineleri ile gösteriş yapıyorlar. Oysa, mahallerde kullandığınız cihazların mühendislik hesapları, yüzeye etki katsayıları var. Böylelikle oluşmuş hasarın büyümesini engelliyorsunuz. Günümüzde herkes aynı iş yönetimini kullanıyor olabilir ama insan kaynağının bakış açısı da önemli.”

Sigorta yaptırmak kadar risk analizinin de önemli olduğunu söyleyen Saraç, “Önlem almak maliyet unsuru olarak görülmemeli. “Örneğin, bir fabrikanın yangın sensörleri olmalı, makine bakımları zamanında yapılmalı. Ama bir noktada altyapının da sağlam olması lazım. Sel riski barındıran bir bölgede belediyenin altyapılarının da temizlemiş olması lazım ki, sel riski en aza indirilsin” ifadelerini kullandı.

“Acenteler de belli branşlarda risk analiz raporları yaptırmalı” diyen Saraç, “Sigorta şirketleri için hastane ya da oteller bir kimyasal fabrika kadar riskli grupta değil. Bu tür yapılarda bina içine kaçak akım rölesi koymayabiliyorlar. Acenteler bunu yapacakları risk analizi ile önleyebilirler. İlk bakışta bu, sigorta şirketleri için maliyet olarak görülse de şirket hem kendini korumuş oluyor hem de sosyal sorumluluk yerine getirmiş oluyor” şeklinde konuştu.

İzmir ve Antalya şubeleri açılıyor
Hizmet Grup Genel Müdürü Okan Saraç, kendileriyle çalışmak için çeşitli talepler aldıklarını belirterek, hizmet alanlarını genişleteceklerini söyledi. İlk adım olarak Nisan ayında İzmir’de şube açacaklarını belirten Saraç, yılsonuna kadar da Antalyalılara hizmet verecekleri müjdesini verdi.

İlber Ortaylı’nın belgelerini kurtardık
Galatasaray Üniversitesi’nde çıkan yangın sonrası evrak kurtarma işlemini Hizmet Grup’un yaptığını belirten Okan Saraç, “Galatasaray Üniversitesi tarafından direkt çağrıldık ve evrak kurtarma işlemlerini yürüttük. İlber Ortaylı hocayla çalışma fırsatımız oldu. İtfaiye suyunda kalmış olan dosyaları kurtardık. Manevi ve kültürel değeri olan bu belgeleri kurtarmamız nedeniyle teşekkür belgesi de aldık” dedi. Seval KARACA / SİGORTALI

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER