25 Kasım 2024, Pazartesi
spot_img

NN Hayat’ın fon büyüklüğü 3.5 milyar liraya ulaştı

NN Hayat ve Emeklilik, halka arz edildiği 2014 yılından bu yana fon büyüklüğünde yüzde 104 büyüyerek Haziran 2019 sonu itibarıyla 3.5 milyar liraya ulaştı.

NN Hayat ve Emeklilik, halka arz edildiği 2014 yılından bu yana fon büyüklüğünde yüzde 104 büyüyerek Haziran 2019 sonu itibarıyla 3.5 milyar liralık fon büyüklüğüne ulaştı. Hayat prim üretiminde ise yılda 200 milyon lirayı aştı.

NN Group’un halka arzının 5’inci yılını kutladıkları bugünlerde Türkiye’deki faaliyetlerinde NN Hayat ve Emeklilik olarak; hem BES’te hem de hayatta önemli gelişmeler kaydettiklerini belirten Finanstan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Kerem Özdağ; “NN Group’un halka arzının 5. yılını ülkemizde de kutluyor olmak çok gurur verici. Bir şirket için halka arzın en önemli sonuçlarından biri şirketin daha şeffaf hale gelmesidir ve şeffaflık; NN’in de en önemli değerlerinden bir tanesi. Halka arzın önemli etkilerinden bir diğeri de şirketi daha dinamik, daha hızlı ve müşteri odaklı hale getirmesi oldu” dedi.

Son 5 yılda NN Hayat ve Emeklilik’in geldiği noktayı da değerlendiren Özdağ; “2014 yılı sonu rakamlarına göre son 5 yılda fon büyüklüğünde; yüzde 104 oranında büyüyerek 3.5 milyar TL’ye ulaştık. Hayatta ise büyüme stratejimize paralel olarak prim üretimimizi arttırmaktayız. Şu anda yaklaşık 900 bin müşteriye hizmet veriyoruz” diye konuştu.

Özdağ; “NN Hayat ve Emeklilik olarak stratejimizi hayat sigortasında büyümek, bireysel emeklilikte ise büyümenin yanı sıra müşterilerimizi tutundurarak; onlarla uzun vadeli ilişkiler kurmak ve iş süreçlerinde verimliliği ve müşteri hizmet seviyesini artırmak şeklinde kurguladık. Ayrıca yeni ticari girişimler olarak tele-satış ve online satış platformlarıyla dijitalleştirmeye yönelik yatırımlarımıza da devam edeceğiz” şeklinde sözlerine devam etti.

Acente sayısı 391’e çıktı

NN Hayat ve Emeklilik olarak banka ağlarını her yıl genişlettiklerini de belirten Kerem Özdağ; şu anda ING Bank, Burgan Bank, Alternatif Bank ve Anadolu Bank olmak üzere 4 farklı banka ile çalıştıklarını açıkladı. Acente kanalında ise son 5 yılda 231 yeni acentenin NN ailesine katıldığını ve bu sayede aktif satış yapan acente sayısında İş Ortakları ile birlikte 391’e ulaştıklarını bildiren Özdağ, “2015 – 2018 yılları arasında acente hayat üretimimiz yaklaşık 3, BES’te yıllık katkı payı üretimimiz ise aynı dönemde 4 kat artış göstermiştir” açıklamasını yaptı.

Geçtiğimiz 5 yıl içerisinde dağıtım kanallarında sektörde tek acente iş ortaklığı olan şirket olarak önemli gelişmelere imza attıklarını ifade eden Kerem Özdağ, “Şu anda ortaklık yapımızda 11 ilde 6 şube ve 3 merkez ofis ile hizmet veren 200 çalışan bulunuyor. İş ortaklarımız şirketimizin yıllık BES üretiminin yüzde 25’ini gerçekleştirirken, aynı zamanda NN Hayat ve Emeklilik’in fon büyüklüğünün de yüzde 20’sine sahip” şeklinde konuştu.

Dijital dağıtım kanallarını önemsiyor

NN Hayat ve Emeklilik olarak yeni dağıtım kanalları oluşturmaya yönelik çalışmalara devam ettiklerini bildiren Özdağ; 1,5 yıl önce yeni bir dağıtım kanalı olarak gördükleri Hesapkurdu.com’un belli orandaki hissesinin NN Group tarafından satın alındığını belirtti. Dijital anlamdaki bir diğer dağıtım kanalının ise bir yıl önce hayata geçirilen e-NN olduğuna dikkat çeken Özdağ; “Klasik dağıtım kanallarımızın yanında bu gibi dijital kanallarımız bizim için gerçekten de çok önemli. Çünkü dünyada trend bu yönde ilerliyor” dedi.

“Türkiye’nin büyüme fırsatına inanıyoruz”

175 yılı aşan tecrübeye sahip NN Group’un bünyesinde faaliyet gösteren NN Hayat ve Emeklilik’in halka arzının 5. yılını kutladıklarını ifade eden Özdağ; “NN Hayat ve Emeklilik olarak NN Group ışığında Türkiye’deki operasyonlarımızla güçlenmeye devam ediyoruz. Türkiye’nin büyük bir büyüme fırsatı sunduğuna inanıyor ve bu inancımız neticesinde büyümeye, daha fazla yatırım yapmaya kendimizi adıyoruz. Uygun demografik profil, geniş nüfus, hayat ve emeklilik pazarının geldiği nokta dikkate alındığında, uzun vadeli potansiyelin var olduğuna inanıyoruz ve sektörün gelişiminde rol almaya hazırız” şeklinde konuştu.

Önce Sen mottosu ile “Önemseriz, Şeffafız ve Sözümüzü Tutarız” değerlerini; 5 yıllık süre boyunca tüm süreçlerde yaşattıklarını belirten Özdağ, şunları söyledi: “Tüm süreçlerimizde dijitalleşmeye öncelik verdik. Kağıtsız BES, Satış Portalı’mız ve İK tarafında Workday en güzel örneklerimiz oldu. Performans yönetim sistemimizi de değiştirdik. Artık sürekli diyalog içerisinde rakamları değil gelişimi konuşuyoruz.”

Aynı dönemde daha çevik bir yapıya kavuşmak adına Agile ekibi kurduklarını da açıklayan Özdağ; özellikle son 3 yıldır Top Employer sertifikasını alıyor olmalarının kendileri için ayrı bir gurur olduğunu söyledi. NN Hayat ve Emeklilik çalışanlarının yurtdışında görevlendirildiklerine de dikkat çeken Kerem Özdağ, şirket içerisinde terfilerin her zaman desteklendiğini vurguladı.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER