22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

Doğa Sigorta acenteleriyle zirvede

Geleneksel acente toplantısında 500 acentesiyle, Zirvenin Yıldızlarına özel konseptiyle bir araya gelen Doğa Sigorta’nın CEO’su Nihat Kırmızı, hep birlikte, kuruldukları günden beri hedefledikleri zirveye çıktıklarını belirtti.

HAYATIMIZ SİGORTALI

Doğa Sigorta, 20-22 Nisan tarihleri arasında Antalya’da Rixos Premium Belek’te acenteleriyle bir araya geldi. Yaklaşık 500 kişinin katılımıyla, bu sene üçüncüsü gerçekleştirilen toplantıda 2017 yılı değerlendirildi ve şirketin elde ettiği başarılar paylaşıldı. Açılış konuşmasını yapan Doğa Sigorta CEO’su Nihat Kırmızı, kuruldukları günden bu yana uzun bir yol kat ettiklerini dile getirdi. Arkasında bir banka ya da yabancı sermaye desteği olmayan, yüzde yüz yerli bir şirket olarak ilk günden beri amaçlarının zirveye çıkmak olduğunu söyleyen Kırmızı, “Bugün sizlerle bu zirveye çıktık. Tırnaklarımızla kazıya kazıya bu noktaya geldik. Kurulduğumuzdan beri her zaman acentelerimizle birlikte büyüyeceğimizi, birlikte kâr edeceğimizi, acentelerimizi asla yarı yolda bırakmayacağımızı söyledik. Bugün geldiğimiz bu zirvede de hâlâ sözlerimizin arkasındayız” diye konuştu.

‘Doğa Sigorta size yeter’

Doğa Sigorta’nın acentelerinin her zaman yanında olduğunu vurgulayan Kırmızı, 2017 yılında tavan fiyat uygulaması geldiği zaman zor durum yaşanmaması adına, 48 saat gibi kısa bir sürede teknik ve operasyonel olarak hazırlandıklarını belirtti ve sözlerini şöyle sürdürdü: “Sektörde tavan fiyat uygulanmaya başlandığı gün sadece Doğa Sigorta acenteleri ekranlarını kullanabilir ve müşterilerini kaybetmeden poliçe yazabilir durumdaydı. Trafik sigortası için teklif verebilen tek şirket bizdik. Bunun üzerine birçok acente, bizimle birlikte çalışmak için başvurdu. Acentelerimizin bir kısmı da bundan böyle sadece Doğa Sigorta ile çalışmak istediklerini söylediler. Bu durum bizi çok memnun etti. Sizden de beklentimiz, sadece bizimle çalışmanız. Doğa Sigorta size yeter” dedi.

‘Kârlı büyümemizi sürdürdük’

Doğa Sigorta Genel Müdürü Coşkun Gölpınar da gerçekleştirdiği sunumda şirketin 2017 yılında gösterdiği performansı paylaştı. 2017 yılında dünyada reasürans piyasasını olumsuz etkileyen birçok doğal afetin meydana geldiğini aktaran Gölpınar, “Ülkemizde gerçekleşen dolu ve sel olayları da Türk sigorta sektöründe büyük zarara yol açtı. Tavan fiyat ve havuz uygulamaları da sektörün zararını artırdı. Tüm bu gelişmelere karşın biz kârlı büyümemizi sürdürdük” ifadelerini kullandı.

En yüksek büyüme Doğa’da

2016 yılında pazar paylarının yüzde 2.26 olduğunu, 2017 yılındaysa bu oranın yüzde 3.76’ya yükseldiğini söyleyen Gölpınar, “Sadece bir yıl içinde pazar payımızı 1.5 puan artırdık. 2017 yılını 1.5 milyar lira üretimle sektörde 9’uncu sırada kapadık. Bir yılda yüzde 86 oranında büyüyerek, ilk 10 içinde en çok büyüyen şirket olduk” dedi. Branşlara göre büyüme rakamlarını da paylaşan Gölpınar şunları söyledi: “Trafik sigortası ve kasko, ana üretim dallarımız arasında. Tavan fiyat geldiği zaman ekranlarımızı kapamadığımız için trafikte ciddi bir büyüme kaydettik. Genç bir şirket olmamıza rağmen kasko tarafında da önemli bir büyüme yakaladık. Yangın da çok önem verdiğimiz bir alan. 2017’de bu branşta da yüzde 105 oranında büyüdük. Birçok büyük tesisin sigortalarını yapıyoruz, yapmaya da devam edeceğiz. Bir diğer hedef branşımız olan sağlıkta da yüzde 268 oranında büyüdük.”

Hedef 1.7 milyar lira üretim

Doğa Sigorta’nın 2018 hedeflerini de paylaşan Gölpınar, “2017 yılını 1,5 milyar lira ve kârlı üretimle kapadık. Kârlı büyümemizi bu sene de sürdüreceğiz. 2018 yılını 1.7 milyar lira prim üretimiyle kapamayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu. Doğa Sigorta’nın diğer şirketlerden farklılaşan bir yapısı olduğundan bahseden Gölpınar, “İnovatif yapımızla öne çıkıyoruz. Hızın önemine inanıyoruz, bu sebeple hızlı bir şekilde karar alıp uygulayabiliyoruz. Sektördeki değişikliklere de hızla adapte olabiliyoruz. Ulaşılabilirliğin de öneminin farkındayız, bu sebeple acentelerimize her zaman bize ulaşabileceklerini söylüyoruz. İhtiyaç duyduğunuz her an bize ulaşabilirsiniz” diye konuştu.

Yeni kampanya ve ürünler

Trafikte çapraz satışla diğer branşlardaki üretimlerini de artırdıklarına değinen Coşkun Gölpınar, “Trafik sigortası alan müşterilerimizin diğer sigorta ihtiyaçlarını da karşıladık, farklı ürünlerimizi de tanıtma imkânı bulduk. Birçok müşterimizden teşekkür mektupları aldık ve poliçelerde yenilenmelerin arttığını gördük” ifadelerini kullandı. Piyasaya birçok yeni ürün sunduklarını belirten Gölpınar şunları söyledi: “2017 yılında yeni ferdi kaza sigortası ürünümüz Doğal Destek ile Yuvam ürünlerimizi devreye aldık. En son çıkardığımız KOBİM Doğa’da ürünümüzü de sıfır otorizasyonla sunuyoruz. Acentelerimize yüzde 35 komisyon sağladığımız bu üründe poliçe 1 dakika gibi kısa bir sürede kesilebiliyor. Bunun dışında, Mobil Safe ürünümüzü de piyasaya sunmaya hazırlanıyoruz.” ‘

Müşterilerimizi dinliyoruz’

Doğa Sigorta olarak müşteri odaklı bir strateji benimsediklerini ifade eden Gölpınar, sözlerine şu şekilde devam etti: “Müşterilerimizi sürekli dinliyor ve ihtiyaçlarına yönelik çözümler geliştirmeye çalışıyoruz. Bunun mükâfatını da son olarak ‘Tüketici Kalite Ödülü’ne layık görüldüğümüz Tüketici Zirvesi’nde aldık. Acentelerimiz için de aynı stratejiyi uyguluyoruz. Hem müşterilerimizle hem de sizlerle etkin iletişim kurmanın önemine inanıyoruz. 2017 yılında 21 bin 252 kere acentelerimizi ziyaret etmişiz. Doğa Sigorta olarak sizleri dinliyoruz ve sizlerle birlikte büyüyoruz.”

Doğa Sigorta Satış ve Bölge Müdürlüklerinden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Adnan Sığın da toplantıda bir sunum yaptı. Acentelere “Bu başarı hikâyesini sizinle birlikte yazdık” diye seslenen Sığın, şunları söyledi: “2018’de siz acentelerimiz için pek çok kampanya tasarladık. Bu kampanyalar kapsamında yurt dışı seyahat ödüllerimiz de olacak. Yıl içinde 7 kısa dönemli kampanya planladık. İlk kampanyamız olan KOBİ kampanyasında 4013 adet KOBİ poliçesi kestik. İkinci kampanyamız olan tamamlayıcı sağlıkta ise 2841 poliçeye ulaştık. Ayrıca, size daha iyi hizmet verebilmek için yeni acente portalımızı da devreye aldık. Önümüzdeki dönemde de sizlerle büyümeyi sürdüreceğiz.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER