22 Aralık 2024, Pazar
spot_img

Müşteri portföylerinin çalınma riskine dikkat!

‘Dijital Güvenlik Platformu’nu hayata geçiren Aksigorta, acentelerle bir araya gelerek ‘yeni dünyanın riskleri’ni konuştu. Acentelerle Sigorta Ekranı YouTube Kanalı’nda bir araya gelen Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, Aksigorta Genel Müdür Yardımcıları Fahri Altıngöz ve Tolga Tezbaşaran önemli uyarılarda bulundu.

SİGORTAMEDYA

Hayatımızı kolaylaştıran dijital dünya, bizi yeni ve ciddi risklerle tanıştırdı: Siber riskler… Pandemi ile birlikte dijitalleşmenin ulaştığı boyut ile birlikte bu riskler artık cebimizde, evimizde, iş yerimizde. Önümüzdeki yıl dijital risklerin küresel zararının 6 trilyon dolara ulaşması bekleniyor. Dijital dünyanın risklerine karşı farkındalık yaratmak için ‘Dijital Güvenlik Platformu’nu hayata geçiren Aksigorta, acentelerle biraraya gelerek ‘yeni dünyanın riskleri’ni konuştu. Acentelerle Sigorta Ekranı YouTube Kanalı’nda biraraya gelen Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, Aksigorta Genel Müdür Yardımcıları Fahri Altıngöz ve Tolga Tezbaşaran önemli uyarılarda bulundu.

Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen “Yeni bir dünyaya giriyoruz ve hiç bilmediğimiz risklerle karşı karşıyayız. Aksigorta olarak hedefimiz acente ve brokerlerimizi siber saldırılara karşı korumak” açıklamasını yaparken Aksigorta Genel Müdür Yardımcısı Tolga Tezbaşaran ise “Acentelerimiz gelen mail ve mesajlara çok dikkat etsin. Müşteri portföylerinin çalınma riski oluştu. Acentelerimiz kendilerine gelen mail ve mesajlara çok dikkat etsin. Tanımadıklarını açmasınlar. Oltalama tabir edilen saldırılarla acentelerimizin bilgisayarlarındaki şifreler çalınabilir. Sonra onlarla kimi zaman poliçe düzenleniyor. Bazen de acentelerimizin sistemleri kilitleniyor, ticaretlerini yapamaz duruma geliyor ve fidye ödemek zorunda kalıyorlar” uyarısı yaptı. Aksigorta Genel Müdür Yardımcısı Fahri Altıngöz de “ Eski dünyanın riskleri deprem, kaza ve sağlıktı. Yeni dünyada ise teknolojik birçok riskler karşı karşıyayız” dedi.

Riskler herkesi tehdit ediyor

Pandemi ile birlikte her şeyin dijitalleştiği vurgusu yapan Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, “Yeni bir dünyaya giriyoruz ve hiç bilmediğimiz risklerle karşı karşıyayız. Yaptığımız araştırmalarda fark ettik ki siber güvenlik herkes tarafından konuşulan bir kavram olmakla birlikte bu işin alt tarafında risklerin tam olarak ne olduğu bilinmiyor. Bu risklerin de daha çok ailede çocuklarda, gençlerde ve KOBİ ölçeğindeki işyerlerinde olduğunu gördük” açıklamasını yaptı. Oluşturdukları ‘Dijital Güvenlik Platformu’nun temel amacının bir farkındalık yaratmak olduğunu dile getiren Gülen, şöyle  devam etti: “Dijital Güvenlik Platformu”nu Boğaziçi Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi ve Boğaziçi Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri Siber Güvenlik Merkezi BÜSİBER’in iş birliğiyle hayata geçirdik. Bu platform, hepimiz için çağımızın en önemli konularından biri olan dijital güvenlik konusunda KOBİ’ler, işyeri sahipleri, aileler ve gençler nezdinde farkındalığı, bilinci ve bilgi düzeyini artırmayı hedefliyor. Bu platformun birçok farklı boyutu olacak. En büyük farkı da aile içi iletişimdeki sorunları ortadan kaldıracak olmasıdır. Bu herkesin ücretsiz olarak faydalanabileceği bir eğitim platformudur.”

Online olarak faaliyete geçen Dijital Güvenlik Platformu’nda eğitimlerin, bilgilendirici video ve haberlerin yer aldığını ifade eden Gülen, platformun dijital güvenlik konusunda Türkiye için önemli bir referans kaynağı olacağını söyledi.

Kütüphane ve dershane var

Aksigorta Genel Müdür Yardımcısı Tolga Tezbaşaran da ‘Dijital Güvenlik Platformu’nu toplumda herkesin eşit olarak kullanabileceğini söyledi. “Kütüphane bölümünde dijital güvenlik ile ilgili ihtiyaç duyulabilecek her bilgi yer alacak” diyen Tezbaşaran,  platformda dershane olarak adlandırılan bir bölümün de yer aldığını açıkladı. Dershane bölümünde çeşitli eğitimler düzenleneceğini kaydeden Tezbaşaran, “Uzman hocalarımız online eğitimler verecek. Bu eğitimlere katılmak isteyenler sadece bizim internet sitemizden kayıt yaptıracaklar. Her eğitim için 100 kişilik sınırımız var. Bu eğitimleri sonrasında platformunun içine koyacağız ve isteyen istediği zaman bu eğitimleri izleyebilecek. İş yerlerinde ve Ailelere özel farklılaşan ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik eğitimler planladık. Eğitimi alanlar dijital güvenliğe dair birçok konu bilgi sahibi olacak. Videolarda ise ‘Parola güvenliği, Siber Güvenlik nedir? E-posta dolandırıcılıkları, Çift aşamalı kimlik doğrulama, Uzaktan eğitim alırken dikkat edilmesi gereken kurallar’ gibi çeşitli konu başlıkları işlenecek” açıklamasını yaptı. Aksigorta acentesi olmayanların da bu platformdan faydalanabileceğini vurgulayan Tezbaşaran, “Bu platformdaki bilgileri müşterilerine de sunmalarını acentelerimizden özellikle rica ediyoruz” dedi.

Siber Koruma Sigortasını çeşitlendireceğiz

Aksigorta Genel Müdür Yardımcısı Fahri Altıngöz, “Eski dünyaya baktığımız zaman konvansiyonel dediğimiz birtakım resimlerimiz var. Bunlara deprem, kaza ve sağlık risklerini örnek verebiliriz. Yeni dünyada ise teknolojik ve siber olarak birçok yeni risklerle karşı karşıyayız. Yapılan bir araştırmalara göre dünyada son 10 yılda siber riskler ilk sıraya yükseldi. Siber saldırılara hedef olma konusunda ise ülkemiz, ABD, Hollanda ve Almanya’nın ardından 4. sırada geliyor. Türkiye geçen yıl 135 binin üzerinde siber saldırıya maruz kaldı.

Türkiye’de KOBİ kapsamında 3 milyon 100 bin işletme var ve bunlar ülke genelindeki işletmelerin yüzde 99’unu oluşturuyor. İstihdamın ise dörtte üçünü sağlıyor. KOBİ’lerin yaratılan katma değerdeki payları yüzde 55, ihracattaki payları ise yüzde 57’dir. KOBİ’lerin yüzde 88’ini mikro işletmeler oluşturuyor. Bu nedenle KOBİ’lerimizin öncelikle siber risk farkındalığını artırmamız gerekiyor” açıklamasını yaptı. Dijital tehditlere karşı şirket içinde alınacak önlemler kadar önemli olan başka bir önlemin sigorta olduğunu belirten Altıngöz, şöyle devam etti: Dijital saldırıların artan sayısı, birçok ülkede bu konuda yeni mevzuatların uygulamaya konulması ve bu konuda yükselen bilinç düzeyi dijital güvenlikte sigortanın önemini artırıyor. Dünyanın önde gelen reasürans şirketlerinden Munich Re’ye göre halen global düzeyde 7 milyar doların üstünde olan siber güvenlik sigortası pazarının 2025 itibarı ile 20 milyar doları geçmesi bekleniyor. Türkiye’de siber saldırılara karşı güvence sunmak konusunda öncülük yapan sigorta şirketleri arasındayız. Şirketler için Siber Koruma Sigortası ürünümüzü sunuyoruz. Bu ürünümüzü kurumların ihtiyaçlarına göre çeşitlendireceğiz.

Acentelerimizi ayakta alkışlıyorum

İnsanlığın ortak çalışma ve teknolojik işbirliğinin getirdiği avantajla pandeminin üstesinden geleceğini belirten Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, acentelerin bu dönemde özverili bir çalışma sergilediğini dile getirdi. Gülen, şöyle devam etti: “Bence bu ülkedeki en büyük sürdürülebilirlik projesi ve en büyük sosyal sorumluluk projesi aslında sigorta acentesi olmaktır. Acentelerimiz, pandemi sürecinde bu sektörü ayakta tutarak; müşterilere her türlü hizmeti her türlü zorluğa rağmen götürdü. Müşterilerimizi sigortasız bırakmayarak büyük bir fedakarlık örneği gösterdiler. Hepsini ayakta alkışlıyorum.”

KOBİLERİN YÜZDE 56’SI SİBER RİSKLERE KARŞI ENDİŞELİ

Aksigorta, Yöntem Araştırma şirketi ile birlikte bir çalışma gerçekleştirdi. Biri mart ayında, diğeri 27 Temmuz – 10 Ağustos tarihleri arasında olmak üzere; siber risk / dijital risk algısı, bu alandaki güvenlik yaklaşımı ve yaşanan sorunlarla ilgili araştırma yapıldı. 12 ilimizde yürütülen çalışma kapsamında görüşülen KOBİ yetkililerinin yüzde 25’i bu konuda endişeli olmadıklarını beyan etti. Yüzde 56’sı ise siber risk veya dijital riski kişisel bilgilerinin kopyalanması olarak algılıyor ve bundan endişe ediyor. Bu risklere karşı bilgili ve donanımlı ekiplere sahip olduklarını düşünen KOBİ yetkililerinin oranı yüzde 29 düzeyinde kalıyor. Koronavirüs nedeni ile evden çalışmanın yoğunlaştığı böyle bir dönemde işletmelerin yüzde 74’ü özel önlemler almadıklarını belirtiyor. Bu konuda adım atanların uygulamaya koydukları önlemler arasında ise bilgisayara virüs programı yerleştirmek ve veri yedeklemesi yapmak öne çıkıyor.

HER 4 TÜKETİCİDEN BİRİ SİBER RİSK DENEYİMİ YAŞADI

Aynı araştırma sonuçlarına göre tüketicilerin yüzde 54’ü  siber riski “kişisel bilgilerin kopyalanması” olarak tanımlıyor. Katılımcıların yüzde 63’ü siber risklere karşı endişeli olduğunu belirtiyor. Her 4 tüketiciden biri olumsuz bir siber / dijital risk deneyimi yaşadığını söylüyor. Ailelere baktığımızda ise ebeveynlerin yüzde 73’ü çocuklarının dijital güvenliği için endişeli olduğunu söylüyor. 10 ebeveynden altısı ise çocuklarının internette güvende olmadığını düşünüyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER