5 Mayıs 2024, Pazar
spot_img

‘Müşteri alışkanlıkları değişiyor acenteler de kendilerini yenilemeli’

e-Ticaret ve Dijital Pazarlama Uzmanı Ebru Erciyas ile pandemi sonrası normalleşme sürecinde yaşanan gelişmeleri Sigorta Ekranı’nda değerlendirdi. SigortaMedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın konuğu olan Erciyas, sigorta acentelerine yönelik önemli açıklamalar yaptı.  

“Yeni normalleşme süreci ile tüketici davranışlarının değişmesi, dijital pazarlama ve marka iletişiminde kendimizi güncellememizi gerektiriyor” diyen Ebru Erciyas; “Tüketici davranışları, pandeminin ilk günlerinde de değişik göstermişti. Şimdi de değişiyor. Öncelikle bireysel anlamda duygu ve davranışlarımız da neler değişti ona bakmak lazım. Süreç içerisinde farkındalık konusu daha öne çıktı. Kendine dönüş, kendini sorgulama durumu oluştu hepimizde. Çünkü düşünmeye ve sorgulamaya daha fazla vakit bulduk. Bir yandan da maneviyat kavramı çok önemli hale geldi. Evde aile bireyleri ile daha fazla vakit geçirmemiz veya uzakta olan tanıdıklarla görüntülü sohbetlerimizin artması aile bağlarının kuvvetlenmesi neden oldu” diye konuştu.

Erciyas, “Aslında bu dönemde en çok farkındalık, maneviyat ve sorgulama duygularını yaşadık. Bu nedenle karşımızda daha çok sorgulayan bir hedef kitle var. Teknolojik çağda büyüyen Z kuşağı dediğimiz 99 yılı sonrasında doğanlarda görünen  özelliklerde bunlar. Tüketiciler bundan sonra satınalma larda daha çok sorgular hale gelecektir. Tüketici, hizmet  veya ürün satın alırken, etikete bakıp , ‘çevre dostu mu, hangi koşullarda üretildi, firmanın çalışanlarına verdiği önem, sosyal sorumluluk faaliyetlerine katılıyor mu’ gibi birçok kriterlere dikkat edecek” dedi.


Eski stratejileri kullanmak mümkün olmayabilir

Tüketicinin dijitaldeki davranışlarının da değiştiğine dikkat çeken Erciyas, şunları söyledi: “100 yılda bir yaşanan felaketle karşı karşıya kaldık. Dolayısıyla her şeyin bir anda normale dönmesini beklemek doğru olmayabilir. Bu nedenle şu anda günlük hayatımızda yaşadığımız değişiklikler dijitale de yansıyor. Dijital reklam veya marka iletişimini yönetirken, hedef kitlenin bu süreçte ne kadar etkilendiğini analiz edip, bu reklam alanlarını buna göre optimize etmekte fayda var. Eski stratejileri şu anda kullanmak mümkün olmayabilir.“

Profesyonel kişilerce yönetilmeli

Sigorta sektörünün pandemiden en çok eklenen sektörler arasında yer aldığını belirten Erciyas, “Ancak süreç içerisinde bir takım yeni ürünler de gelişti. Bunlar sigorta acenteleri için fırsat olabilir. Acenteler ön hazırlığını yapıp, dijitalde yerlerini alırlarsa, oluşan krizi fırsata çevirebilirler. Sigorta sektöründeki ürünler, WEB sitesine koyup doğrudan satılabilecek ürünler değil. O yüzden arka planda mutlaka destekleyici bir takım unsurların olması gerekiyor. Baş başa satışta nasıl ofislerde danışmanlar sizi bekliyorsa, WEB sitesinde veya mobil uygulamada da aynı danışmanların ilk aşamada olmasında fayda var. Sosyal medya hesaplarından gerçekleşecek satışta da aynı durum geçerli. Haber konusu da ürünün tanımı için önemli bir faktörü oluşturuyor. Dijital pazarlama profesyonel kişilerce yönetilmeli” şeklinde konuştu.

SİGORTA EKRANI

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER