Mesafeli satışlarda gerekli teknik altyapı ve organizasyonlara ilişkin şartlar belirlendi. Şartlar, 6 Ağustos 2014 tarihinde Türkiye Sigorta Birliği’nin (TSB) resmi sayfasında yayınlandı
Türkiye Sigorta Birliği’nin (TSB) resmi internet sitesinde Mesafeli Akdedilen Sigorta Sözleşmeleri Kapsamında Gerekli Organizasyon ve Teknik Altyapı Hakkında Genelge yayınlandı. Sigortacılık Kapsamında Değerlendirilecek Faaliyetlere, Tüketici Lehine Yapılan Sigorta Sözleşmeleri İle Mesafeli Akdedilen Sigorta Sözleşmelerine İlişkin Yönetmeliğin 9/3. maddesi gereği, mesafeli sigorta sözleşmesi akdedecekler, uygulamaya başlamadan önce gerekli organizasyon ve teknik altyapıları hakkında Hazine Müsteşarlığı’nı bilgilendirmekle yükümlü olacak.
Belirlenen asgari şartlarda elektronik ortamda akdedilecek sözleşmelerde tüm işlemlerin kayıt altına alınması şartı koşulurken aynı şekilde çağrı merkezlerince akdedilecek sözleşmeler içinse tüm konuşmaların kayıt altında tutulması zorunluluğu gereken asgari şartlar arasında yerini aldı.
Bu çerçevede, sigorta sözleşmelerin, elektronik ortam ya da çağrı merkezi kanalıyla yapacakların teknik altyapılarının uygunluğunun Müsteşarlıkça belirlenmesinde gereken asgari şartlar şöyle:
- Elektronik Ortamda Akdedilecek Sigorta Sözleşmeleri
- İnternet üzerinden akdedilecek sigorta sözleşmelerinde bütün safhalar şifrelenmiş sayfalarda gerçekleştirilmelidir.
- İlgiliden istenecek bilgiler sigortacının risk kabul esasıyla ve fiyatlanmasıyla doğrudan ilişkili olmalı, gereksiz bilgiler talep edilmemelidir.
- İlgilinin, “gizlilik politikası ve kullanıcı sözleşmesi”ni okuduğuna ilişkin onayı alınmalıdır.
- Bir sigortaya ilişkin farklı ürünler söz konusuysa ilgiliye karşılaştırma imkânı sağlanmalıdır.
- Sigorta Sözleşmelerinde Bilgilendirmeye İlişkin Yönetmelik hükümlerinin uygulanması sağlanmalı ve ilgili bilgilendirme formunu okuyup onaylamadan işlemlere devam edilmemelidir.
- Sözleşme kurulmadan önce sözleşmeye ilişkin önemli bilgiler ilgiliye gösterilmelidir.
- İlgilinin onayından sonra sözleşme poliçelendirilmelidir.
- İnternet üzerinden yapılan işlemlerde, ilgiliye bilgilendirme formunun, sigorta ettirene de poliçesinin çıktısını alabilme imkânı sağlanmalıdır.
- Elektronik ortamda gerçekleşen işlemler kayıt altına alınmalıdır.
- Çağrı Merkezi Üzerinden Akdedilecek Sigorta Sözleşmeleri
- Çağrı merkeze; kurumsal çağrı merkezi veya dış kaynaklı çağrı merkezi olabilir. Dış kaynaklı çağrı merkezlerindeki her türlü müşteri bilgisi gizli bilgi olarak değerlendirilir. Aksi durumda sorumluluk sigorta şirketinin üzerindedir. Çağrı merkezlerinin dış kaynaklı olması durumunda, çalışılan çağrı merkezi ile sisteme ilişkin bilgiler raporlanarak şubat ayı sonuna kadar Müsteşarlığa gönderilir.
- Yapılan tüm görüşmeler kayıt altına alınmalı be bu görüşme öncesinde karşı tarafa bildirilmeli.
- Kurumsal çağrı merkezi özel servis hattı üzerinden hizmet vermelidir.
- Sigorta sözleşmelerinde Bilgilendirmeye İlişkin Yönetmelik hükümlerinin uygulanması sağlanmalı ve bilgilendirme formları ilgililere elektronik yolla ulaştırılmalıdır.
- Çağrı merkezi ile yapılacak sözleşmelerde bilgilendirmenin teknik personel ile yapılması esastır. Yalnızca özel standart konuşma metinlerinin söz konu olma hali bundan istisnadır.