5 Kasım 2024, Salı
spot_img

Genç nesil sektörün büyümesini hızlandıracak

Sektörün genç temsilcilerinden Öneç & Deneyimli Sigorta Aracılık Hizmetleri Kurucu Ortağı Mertcan Öneç ile genç neslin sigorta sektöründeki yerini, sektöre bakış açısını ve gençlerin gözünden sektörün gelişimini konuştuk. Teknolojinin gelişmesi ile kuşaklar arasındaki uçurumun büyüdüğünü vurgulayan Öneç’e göre gençler yetenekleri ve teknoloji bilgileri ile sektörünün büyümesine önemli bir katkı sağlayacak.

SİGORTAMEDYA / GAZETE SİGORTA

Dünya değişirken her nesil de kendine has özellikleriyle bu değişime katkıda bulunuyor. Bayrağı büyüklerinden devralan gençlerden, sektörün beklentisi büyük. Önceki neslin birikimi ve deneyimi, yeni neslin yetenekleri ile bir araya geldiğinde sektörün çok daha büyük bir atılım göstereceğine inanan sektör, bu yönde destekleyici önemli projelere imza atıyor, gençlerin önünü açıyor. Sektörün genç temsilcilerinden biri de Öneç & Deneyimli Sigorta Aracılık Hizmetleri Kurucu Ortağı Mertcan Öneç… Üniversiteyi bitirdikten sonra 2011 yılında kurulan aile şirketi Öneç Sigorta’da yerini alan ve büyüme hamlesi başlatan Mertcan Öneç ile genç neslin sigorta sektöründeki yerini, sektöre bakış açısını ve gençlerin gözünden sektörün gelişimini konuştuk. Sigorta Ekranı’nda Damla Özafşar’ın konuğu olan ikinci kuşak sigortacı Mertcan Öneç, kuşaklararası farklılıkların teknolojinin ilerlemesiyle arttığını iki kuşağın birlikte çalışmasının zorlu olduğu kadar verimli bir süreç olduğunu söylüyor. Türkiye’de sigorta sektörünün gelişime çok açık olduğunu belirten Öneç’e göre sektörde teknolojinin kullanımı artmalı, dijitale yatırım artmalı. Yeni neslin bu konuda sektöre önderlik edebileceğini kaydeden Öneç, BES ile ilgili daha çok bilgilendirme yapılması, gençlerin eğitimine önem verilmesi ve özel danışmanlık hizmetlerine yönelinmesi gerektiğine dikkat çekiyor.

Öneç & Deneyimli Sigorta Aracılık Hizmetleri Kurucu Ortağı Mertcan Öneç

Farklı kuşakların sektörde olması verim sağlıyor

Kültür Üniversitesi İngilizce İşletme bölümünde lisans eğitimini tamamladıktan sonra aile şirketinde yer almayı tercih ettiğini söyleyen Öneç & Deneyimli Sigorta Aracılık Hizmetleri Kurucu Ortağı Mertcan Öneç, “2011 yılında kurduğumuz aile şirketi Öneç Sigorta’yı büyütmeye karar vererek 2018 yılından sonra sigorta sektörünün içinde yer aldım. Aile şirketine sahip olmanın bazı zorlukları oluyor ama tartışmalı süreçlere rağmen hissettiğim destekle sancılı geçen süreci de atlattık. İyi ki bu sektördeyim” diyor. Kuşaklar arası farklılıkların teknolojinin ilerlemesiyle arttığını belirten Öneç, “15 yaşında bir kardeşim var. Z kuşağı olarak adlandırılıyor. Aramızda çok ciddi yaş farklı olmasa da bir farklılık söz konusu. İki kuşağın aynı sektörde bulunması hem sigorta sektörü hem de diğer tüm sektörler için çok verimli bir süreç. Aynı zamanda zorlu bir süreç” açıklamasını yapıyor.

Türkiye’de sigorta sektörü daha yolun başında

Türkiye’nin sigorta sektöründe daha yolun başında olduğuna dikkat çeken Öneç, “Uluslararası kaynaklara baktığımız zaman dünyada kişi başına düşen prim 850 dolar. Ancak Türkiye’de bu rakam henüz 150 dolar civarında. Bu da bize sektörün daha çok yolu olduğunu gösteriyor” açıklamasını yapıyor.   

Sigorta şirketleri gençleri eğitim süreçlerine daha çok dahil etmeli

Sektörde bilgi eksikliğinin hâkim olduğunu söyleyen Öneç, “Bu konuda sigorta şirketlerine çok kızamıyorum. Şirketlerin açtığı eğitimlere katılıyorum ancak katılımcı 50-60 kişi civarında oluyor. Çok değerli hocalar tarafından veriliyor bu eğitimler. Sigorta şirketlerinde ürün eğitimleri çok güzel bir şekilde yapılıyor ancak masanın diğer tarafında süreçlerin nasıl olduğuna dair bilgi eksikliği var. Sigorta şirketlerinin özellikle gençleri bu süreçlere daha fazla dâhil etmeleri, masanın diğer tarafındaki mutfağın nasıl olduğunu bize daha fazla göstermesi gerektiğini düşünüyorum. Böylece fikirlerimizi daha sağlam temeller üzerine kurabiliriz” açıklamasını yapıyor.

Acentelerin iş süreçlerini dijitale taşımaları gerekiyor

Dijitalleşme hakkında konuşan Öneç, acente kanalında dijitalleşmenin son beş senedir konuşulduğunu dile getirerek “Dijitalleşme denildiğinde online platformlardan poliçe satışı olarak yorumluyoruz ama ben dijitalleşmeyi acentelerde iş yapış modelleri ve iş süreçlerinin dijital ortama aktarılması ile zaman ve giderlerden tasarruf olarak yorumluyorum. Sigorta Fuarı’nda yayınlanan raporda da şirketler yoluyla acentelerin dijitalleşmesi yazıyor. Doğrusunun da bu olduğunu düşünüyorum” diyor. Öneç, acentelerin sosyal medya hesaplarının olması gerektiğini söyleyerek şöyle deva ediyor: “Sosyal medyada milyonlarca insan mevcut. Kendi paylaşımlarımızla sigorta bilincini arttırabiliriz. Sigorta şirketlerine gelirsek onların da ciddi çalıştay yapması lazım. Acentelerin gençleri de işin içine katarak pastadan pay almaları gerektiğini düşünüyorum. Belki internet siteleri üzerinden bir takım projeler üretilebilir. Çok fazla konuşulacak konu var. Benim tavsiyem gençlerin karar alma süreçlerinde işin içinde yer almaları.”

Özel danışmanlığa yönelebiliriz

Öneç, online alımlarda artış olduğunu ifade ederek oto branşlarına çok fazla düşmenin de zararlı olacağını düşündüğünü söyledi. Zaten oturmuş olan oto branşında talebin karşılandığını ve talep yaratılmadığını vurgulayan Öneç, “Primler son yıllarda şişmiş durumda. Dünyadaki ekonomi ölçeğinin bozulmasıyla çok ciddi ciro kayıpları olacak. Hem sigorta şirketleri kanalında hem acente kanalında hem de broker kanalında ve hayatın her alanında etkili olacak. Özel danışman gibi iş süreçlerine yönelmeliyiz” diyor.

Sektörün yarısını hayat sigortaları oluşturuyor

15 şirketin acenteliğini yürüttüklerini söyleyen Öneç, “Sağlık ve yangın alanında elimden geldiğince çalışıyorum. Bu sene bireysel emekliliğe de yöneldim. Bireysel ve sıcak satışa dayalı bir branş. Ancak ofis iş süreçlerini yönetemediğimiz için yeteri kadar yer almıyor. Hâlbuki acenteler için ek gelir. BES ve hayat kısmı dinamik kazandırıyor. Dünyaya baktığınızda sektörün yüzde 50’sini hayat sigortaları oluşturuyor” açıklamasını yapıyor.

BES’le ilgili bilgi açığı var

Bireysel Emeklilik Sistemi hakkında konuşan Öneç, “BES’te bankalardan farkımız biz müşterinin yanına gidebiliyoruz. Bu konuda kendimizi geliştirmemiz gerekiyor. Google Trends’de sigorta kanalında BES kelimesinde çok ciddi arama var. Ancak iptali de araştırılıyor. Bu nedenle de bilgi açığı olduğunu düşünüyorum” diyır.

Gençler sigortacılığa mutfaktan başlamalı

Sigortacılık mesleğine girmek isteyen gençlere önerilerde bulunan Öneç, gençlerin mesleğe mutfaktan başlamaları gerektiğini söyleyerek “Mutfak derken operasyon kısmından bahsediyorum. Dünyada bu işin nasıl yapıldığını da araştırmalıyız. Masanın diğer tarafını, sigorta şirketlerinde işlerin nasıl yürütüldüğünü bilmeliler. Sigorta şirketleri güzel eğitimler veriyor. Bunlara katılım çok az onu da görüyorum. Hem pratik hem de teorik yönden öğrenmeliyiz.” dedi.

https://sigortamedya.com.tr/kuresel-sigorta-primleri-7-trilyon-dolari-asacak/

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER