Sigorta konusundaki tüm ihtiyaçlarını Adana’da faaliyet gösteren Tapu Sigorta ile yürüten Antalyalı iş adamı Tamer Uğurluel, sigorta yaptıracaklara, “Sigortacınız son derece deneyimli ve detaycı olmalı. Hatta acente seçerken arkadaş seçer gibi titiz olun” diyerek bir sigortalı için acentenin ne kadar önemli olduğuna dikkat çekti.
ŞEMSİYE DERGİSİ
Antalya’da 1993 yılında kurulan, faaliyet alanı güneş enerji sistemleri olan Özel Sergün-Günısı şirketinin sahibi Tamer Uğurluel, oldukça bilinçli bir sigorta müşterisi. Kendisi Antalya’da faaliyet gösteren bir şirketin sahibi olmasına rağmen sigorta ihtiyaçları için Adana’da faaliyet gösteren Tapu Sigorta’dan danışmanlık hizmeti alıyor. Her fırsatta, “Sigortacınız son derece deneyimli ve detaycı olmalı” diyen Uğurluel, oldukça ilginç bir tespitte bulunuyor: “Acente seçerken arkadaş seçer gibi davranın.”
Bu ayki Benim Acentem’in sigortalı konuğu Antalya’dan. Sigortalımızın danışmanı ise Adana’dan. Zaten Uğurluel’in bu yorumu yapma nedeni de biraz bu durumdan da kaynaklanıyor. Adana’da yaptığı bir iş toplantısından sonra Tapu Sigorta’dan aldığı danışmanlık hizmetinden memnun kalan Uğurluel, bugün gerek bireysel sigorta ihtiyaçlarını gerekse işletmeleri için gerekli olan sigorta ürünlerini Tapu Sigorta’ya yaptırıyor. “Başınıza bir olay gelince sigortanın değerini ve detaylarının ne kadar önemli olduğunu anlarsınız” diyen Uğurluel, sigorta yaptıracaklara şu tavsiyelerde bulunuyor: “Sigortacınız son derece deneyimli ve detaycı olmalı. Yani bir doktor, bir avukat gibi işinde ve sattığı ürünlerde uzman olmalı. Kişiler acente seçerken arkadaş seçer gibi davranmalı. Dürüst, güvenir, 7/24 yardımcı olacak şirketlerini kendinize acente olarak seçmelisiniz. Bunun yanında poliçenin tutarına değil içeriğini ve olası riskleri enine boyuna sade bir şekilde anlatabilen acentelerle çalışın.” Uğurluel, bugün hem şirketinin hem de bireysel olarak ailesinin sigorta ihtiyaçlarında Tapu Sigorta ile çalışıyor.
Uğurluel, bireysel olarak sağlık, BES, tehlikeli hastalık, ferdi kaza, konut ve DASK sigortalarını yaptırdığını fabrikaları için ise tüm riskleri kapsayan makine kırılması, elektronik cihaz, 3.şahıs işveren mali mesuliyet, ürün sorumluluk, montaj, dijital güvenlik, idari personel ve işçiler için ferdi kaza, seyahat sağlık, kasko ve trafik gibi sigorta ürünleri için Tapu Sigorta’yı tercih ettiğini söyledi.
Danışmanımız hasarlarda hep yanımızdaydı
Sigorta ile ilgili başından birçok olay geçtiğini belirten Uğurluel, bu noktada sigorta danışmanı olan Tapu Sigorta’dan en iyi şekilde hizmet aldıklarının altını çiziyor ve ekliyor: “Makine ve elektronik cihazların arızalanması sonrasında hasar tazmini, güneş enerjisi montajı yapılırken 3’üncü şahıslarda meydana gelen hasarlar oldu. Bunun yanında işveren Mali Mesuliyet Sigortası kapsamında işçilerin başına gelen kazalarda SGK’nın bize rücu etmesi durumunda ödenen hasarlar. Yine araçlarımızın karıştığı kaza, doğal afet vs. gibi durumlarda meydana gelen hasarlar. Buna keza sağlık konusunda geçirdiğimiz minik operasyonlar ve fizik tedavi gibi durumlar aslında sigortanın hayatımızda ne kadar önemli olduğunu bize bir kez daha gösteren gelişmeler oldu. Tüm yaşanan bu olaylarda Tapu Sigorta hasar süreçlerini bizzat kendisi takip etti. Bize doğru teminatlar vermesi sonucunda eksik sigorta /muafiyetyan sanayi gibi bizi üzecek durumlarla karşılaşmadık. Hasarlarımızı her zaman en hızlı sürede ve gerçek bedellerden almamızı sağladı. En önemlisi 7/24 ulaşılabilir acente olması sebebiyle yurt dışında olduğumuz dönemlerde ailemizle ve işletmemizde gerçekleşen hasarlarda bizim bile haberimiz olmadan süreci direkt kendileri yönetti. Bunlar acentenizin sizin gerçek bir danışmanınız olduğunu da gösteriyor.”
40 BİN SİGORTALIYA DOKUNDUK
1995 yılında Adana’da Hülya ve Mehmet Şahin tarafından kurulan Tapu Sigorta, 2006’da kurumsallaşma konusunda önemli bir adım attı. Sigorta sektöründeki profesyonel ve ilkeli çalışma anlayışı ile güvenilen ve çözüm üreten acente misyonu üstlendiklerinin altını çizen Tapu Sigorta Genel Müdürü Hülya Şahin, müşteri odaklı sigortacılık anlayışı ile ürün, hizmet yelpazesini toplumun her kesimine en üst düzeyde sunmayı hedeflediklerini söyledi. Şahin, özelikle bireysel ürün satışında çok ciddi bir müşteri portföyünü yönetir durumuna geldiklerini belirterek, “Bu da bizim ölçek ekonomisine uygun bir merkez haline gelmemiz neden oldu. Günümüz koşullarımızda kendi imkanlarımızla ciddi anlamda gelir elde eden kurumsal, öz portföy yöneten bir acentelik modeli ile ticari hayatımıza devam ediyoruz” diye konuştu. Sektördeki değişiklikleri fırsata çevirerek özellikle DASK ve konut projeleri ile 40 bin sigortalıya Tapu Sigorta olarak dokunduklarını kaydeden Şahin, “Logomuzun hemen hemen her eve girmesini sağlayarak sigorta bilinci arttırma konusunda da sektöre çok ciddi bir katkı sağlamış olduk. Şube sayımızı 4’e çıkardık. Personel sayımız 10’a ulaştı. Tapu Sigorta olarak bugün Ethica, Ak Sigorta, Sompo, Groupama, Neova, Quick ve Koru Sigorta ile çalışıyoruz” dedi.
Müşretimiz acentesinin gelişimine katkıda bulunuyor
Oldukça büyük bir müşteri portföyüne sahip olan Tapu Sigorta’nın önemli müşterilerinden birisi de Özel Sergün-Günısı Ltd. Şti. Sahibi Tamer Uğurluel. Hülya Şahin, sigortalısı Tamer Uğurluel ile nasıl çalışmaya başladıklarını şöyle anlatıyor: “Tamer Uğurluel eşimin arkadaşıydı. Acentesi ile sorun yaşadığı bir dönemde kendisi ile tanıştık. İş yeri Antalya’da olmasına rağmen Adana’da yapmış olduğumuz bir toplantıda kendisine verdiğimiz danışmanlık hizmeti sayesinde ticari hayatımız kesişmiş oldu. Sigortalımızın o güne kadar sadece oto sigortaları ve fabrikasının sigortası hakkında bir bilgisi vardı. Görüşmemiz sonrasında 3 fabrikası ve 15 şubesinin işyeri sigortalarının yanı sıra elektronik cihaz, makine kırılması, işveren mali mesuliyet ve 3’üncü şahıs mali mesuliyet, montaj sigortası, ürün sorumluluk sigortası ile birlikte 300’e yakın aracına kasko ve trafik sigortası yaptık. Bunun yanında 3 fabrikasında bulunan tüm personeline ferdi kaza sigortası, ortaklara ve aile bireylerine özel sağlık, tamamlayıcı sağlık, tehlikeli hastalıklar, dijital güvence, konut ve DASK sigortaları ve seyahat sağlık sigortalarını yaptık. Poliçe teslimatlarını her ne kadar kargo ile yapsak da 3 ya da 6 ayda bir Antalya’da fabrikalarını ziyaret ederek poliçelerin tasnifi, yeni çıkan ürünlerin işletmeye sağlayacağı fayda ve hasarlar konusunda bir araya geliyoruz.” Hülya Şahin, müşterisi Tamer Uğurluel’i sigorta konusunda oldukça bilinçli, yenilikçi hepsinden önemlisi acentesinin gelişmesine katkı sağlayan bir müşteri ve ağabey olarak tanımlıyor.
MÜŞTERİNİN DUYGULARI BİZİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ
Dijitalleşme konusundaki sorularımızı, “Yeni dünyada eski satış alışkanlıkları ile yürüyemezsiniz” şeklinde cevaplandıran Hülya Şahin, şöyle devam etti: “Artık genci yaşlısı herkes dijitalde. Asıl sorulması gereken soru şu olmalı bence. Dijital pazarlamayla ne elde etmek istiyoruz? Online satışlar mı? Marka farkındalığı mı? Yeni müşteriler mi? Piyanoda da kimi senfoni çalar kimi tuşları tıngırdatır. Ama herkes bir şekilde keyif alır. Kimse yanında duran piyanoya kayıtsız kalamaz. Önemli olan tüketiciye senfoni çaldığını hissettirmek. Biz Tapu Sigorta olarak doğru teknolojilere ve alt yapıya sahip olmak, iş süreçlerimizi dijital pazarlamaya entegre etmek, çalışanlarımızda dijitale taşımak için büyük bütçeler ayırıyoruz.” Tapu Sigorta olarak şu anda en çok üstünde durdukları konunun ‘sosyal medya marka entegrasyonu’ olduğunu belirten Şahin, şunları söyledi: “Özelikle sigorta sektörü gibi kişilerin uzun dönemli hizmet beklediği ve güven ihtiyaçlarının ön planda olduğu bir sektörde danışmanlık kimliğimiz ile müşterilerin akıllarına gelmeliyiz. Fiyat, maliyet, teknik detaylar yerine müşterilerin hayatlarında olup bitenler ile ilgilenerek, uzmanı olduğumuz alanlarda onların karşılaşabileceği durumlara nasıl çareler ve fırsatlar üretebileceği konusunda onlara bilgi vermeliyiz” diye konuştu. “Müşterinin duyguları bizim her şeyimiz” diyen Şahin, şöyle devam etti: “Müşterilerimizin ailesi, sağlığı, değerleri, çevresi, beğenileri, prestiji, kariyeri, güvenliği, gücü, duyguları, hayalleri, endişeleri bizim için önemli. Problem ve ihtiyaçlarının birçoğunu ancak bu mecrada takip edebilir bu sayede onların ne yaşadığına odaklanarak çareler üretebiliriz” dedi. Şahin’e göre sigorta bilinci ekonomi geliştikçe ve gelir seviyesi yükseldikçe artar. Ama Şahin, bu konuda devlete ve sigorta şirketlerine de önemli görevlerin düştüğünü söyledi. Şahin, şöyle devam etti: “Sigorta şirketleri müşteriye direkt ulaşmak için medya da olmaya daha fazla bütçe ayırmalı. Bunu yaparken de acentesini de işin içine dahil ederek ürünlerin ve hizmetinin rekabet avantajlarını anlatmalı. Yine zorunlu sigortaların kamu spotları olarak sunulması da sigorta bilincini artıracak önemli gelişmelerdir.”