Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek, beş yılda iki sigorta şirketinin ruhsatının iptal edildiğini belirterek, zorunlu sigortalar kapsamında ortaya çıkan zararların Güvence Hesabından karşılandığını açıkladı.
Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek, CHP Niğde Milletvekili ve KİT Komisyonu Üyesi Ömer Fethi Gürer’in ruhsatı iptal edilen sigorta şirketleri ile bu şirketlerden alacakları olanların yaşadığı zorlukları konu edinen yazılı soru önergesini yanıtladı. Şimşek, zorunlu sigortalara ilişkin ortaya çıkan zararların Güvence Hesabından tazmin edildiğini, zorunlu sigortalar dışındaki sigorta alacakları dâhil şirketlerin diğer yükümlülüklerinin ise şirketlerin mevcut varlıklarından karşılanmak üzere Güvence Hesabınca tedvir ve tasfiye edildiğini açıkladı. Şimşek, son beş yılda iki sigorta şirketinin ruhsatının iptal edildiğini de ifade etti.
Ömer Fethi Gürer, önergesinde son beş yıl içinde Hazine Müsteşarlığının düzenleme ve denetlemesine tabi sigorta sözleşmesi yapma yetkisi iptal edilen şirket sayısının kaç olduğunu, ruhsatı iptal edilen veya iflas eden sigorta şirketlerinin alacaklarını tahsil edebilmek amacıyla iflas ve tasfiye masasına kayıt olan alacaklı sayısı sordu.
Batan şirketlerin paralarının trafikte toplanıp hasarlı bir şekilde kamu niteliğine haiz bir fon üzerinden mi ödendiğinin açıklanmasını isteyen Gürer, “Batan sigorta şirketlerinin sermayeleri yaptıkları uygulamalar için yeterli midir? Bu bağlanma bir sorun saptanmış mıdır? Bağımsız denetim raporlarına göre sigorta şirketlerinin durumlarının bozulduğu saptandığı halde el konulmadığı yönündeki iddialar doğru mudur? SGK’nın batan sigorta şirketlerinden alacağı ne kadardır? Tahsilat yapılmakta mıdır? Devletin sigorta ile ilgili batan şirketlerden dolayı zararı var mıdır? Ne kadardır?” şeklindeki soruların yanıtlanmasını istedi.
“Şirketler yeterli öz sermaye bulundurmak zorunda”
Gürer’in yazılı soru önergesini yanıtlayan Mehmet Şimşek “Ülkemizde, sigorta, reasürans ve emeklilik şirketlerinin, uluslararası kabul görmüş sermaye yeterlilik hesaplamaları ile uyumlu düzenlemeler çerçevesince sigortalılara olan yükümlülüklerinin karşılanabilmesini ve sigortalıların hak ve menfaatlerinin korunmasını teminen yeterli miktarda öz sermaye bulundurmaları zorunludur” dedi.
Şirketlerin öz sermayelerinin, bulundurulması gereken öz sermaye tutarından düşük olması durumunda, ruhsat iptalinden önce sermaye açığının miktarı ve sermaye açığının nedenleri dikkate alınarak 5684 sayılı Sigortacılık Kanununun (Kanun) 20’nci maddesi uyarınca şirketlerin mali bünyelerinin güçlendirilmesine yönelik tedbirler alındığını açıklayan Şimşek, “Hazine Müsteşarlığınca söz konusu süreçte alınması talep edilen tedbirlerin gereğinin yapılıp yapılmadığı yakından takip edilmekte, öngörülen tedbirlerin uygulanmaması veya uygulanamayacağının anlaşılması durumunda ruhsat iptali söz konusu olmaktadır” açıklamasında bulundu.
Güvence Hesabından tazmin ediliyor
Şimşek, “Şirketlerin ruhsat iptalinden önce düzenlediği Kanunun 14’üncü maddesi kapsamındaki zorunlu sigortalara ilişkin ortaya çıkan zararların aynı maddede belirtilen şartlar çerçevesinde Güvence Hesabından tazmin edilme imkanı bulunmakta olup, bahsi geçen zorunlu sigortalar dışındaki sigorta alacakları dâhil şirketlerin diğer yükümlülükleri ise şirketlerin mevcut varlıklarından karşılanmak üzere Güvence Hesabınca tedvir ve tasfiye edilmektedir.
Son 5 yıl içerisinde ruhsatları iptal edilen sigorta şirketi sayısı 2 olarak gerçekleşmiştir. Bağımsız denetim raporları hesap uygunluğu ve ilgili tespitleri kapsamakta olup, mali yeterlik konusunda bir yargı içermemektedir” ifadelerini kullandı.
5 yılda 2 şirket batmış sayın bakanın gözüne batan şirket sayısı az geldi galiba. Takdir edilen fiyatlardan güneş sigorta ve halk sigorta yani devlete bağlı şirketler bile poliçe kesmiyor bundan haberi varmı acaba? bankalar her türlü poliçeyi düzenlerken acenteler trafik poliçesi kesebilmek için ne hallere düşüyor hatta poliçe kesemiyor haberi varmı? acenteler trafik sarmalının içerisine hapsoldu haberi varmı ? müşterileri bazen trafik poliçesi yaptırması için bankalara yönlendiriyoruz haberi varmı ?
şirketler poliçe kesmeyerek bu işin içinden çıkabilirler ama 5 yılda 2 sigorta şirketi battıysa devletin trafik poliçelerindeki fiyat politikası yüzünden 10 ayda 500, 1000 acente ya kapayacak ya da batacak haberi varmı? ya bizi rezil duruma düşüren bu sistemi kurtaracak güvence hesabı varmı.? Bence yok çünkü bizim acente temsilcilerimiz teşekkür için mektup yazdılar sayın bakan a.
Bakanlık ile sigorta şirketleri anlaştılar acenteleri ortadan kaldırmayı düşünüyorlar herhalde 500 ila 1000 acentenin kapanması kimin umurunda. Devlet hangi sektöre sen ürününü benim belirlediğim fiyattın üzerinde satamazsın diyebiliyor.Acenteler çift taraflı mağdur hem poliçe kesemiyor üretim düşüyor hem de komisyon düşüklüğünden genel giderlerini karşılamakta zorlanıyor. Sanki Sigorta Şirketleri bu ülkede istihdam yaratmıyor vergi ödemiyor da üvey evlat muamelesi görüyor. Sigorta Şirketleri ve acentelerin sorunlarına bir an evvel çare bulunmalıdır.
1- BATAN SİGORTA ŞİRKETLERİN SİYASİ AYAĞINDAN ÖTÜRÜMÜ HEMEN KARGA TULUMBA İFLASLARI KABUL EDİLDİ.BURADAKİ YAPININ AÇIKLANMASI GEREK
2-EGER YOK İSE Kİ VAR .OĞÜNE KADAR SAĞIR SULTANIN DUYDUĞU ÖNCESİNDE EURO SİGORTA ,SONRA BİRİLERİNİN DESTEĞİ İLE AKLANARAK EGE SİGORTA SONRA İFLAS .HANİ KAMUNUN DENETLEYİCİ MEKANİZMASI BİRİLERİ ARADAKİ SARULARI CEVAPLASIN .YAZIK BU GÜVENCE HESABINA SANKİ BABASININ KASASI