Anadolu Sigorta Genel Müdürü Şencan, teknoloji kullanımı arttıkça siber saldırıların da arttığını vurguladı. Şencan “Hem kurumlar hem de bireyler tarafına artan dijitalleşme siber sigortaların önemini artırdı” dedi.
Anadolu Sigorta Genel Müdürü ve Türkiye Sigorta Birliği Başkan Yardımcısı Mehmet Şencan, HT televizyonunda yaptığı açıklamada; sektörde bütün hizmetlerin ve süreçlerin giderek dijital dünyanın içine girmeye başladığını, klasik yöntemlerden ziyade teknoloji kullanımının prim üretimindeki payının artıracağını söyledi. Şencan, son dönemde oto, konut ve sağlık sigortalarıyla ilgili ciddi gelişmeler olduğunu kaydetti.
‘Tele-Sağlık konusunda ciddi artış var’
Anadolu Sigorta‘nın 2016 yılından bu yana 7/24 görüntülü doktor uygulaması olduğu bilgisini veren Şencan şöyle devam etti: “Belki o dönemde frekanslar daha düşüktü. Ama özellikle pandemiden sonra bu alanın kullanım sıklığı arttı. İster tele sağlık, ister uzaktan görüntülü danışmanlık denilsin burada farkındalık arttı. Tele sağlık konusunda ciddi bir artış var. Oto, konut ve işyeri sigortalarında hasar durumunda uzaktan görüntülü ekspertiz yaptık. Bu çalışma da oturdu.”
Sağlık tarafında farkındalığın arttığını kaydeden Şencan, tamamlayıcı sağlık sigortalarında yüzde 53’lük bir atış olduğunu ve 1 milyon kişiden 1.5 milyon kişiye çıktığını söyledi.
Teknoloji kullanımı arttıkça siber saldırıların arttığının altını çizen Şencan, “Dijitalleşme bir yandan tüm şirketlerde artarken, bir yandan da bireyler tarafında hayatlar daha dijitale ve mobile bağımlı hale geliyor. Bütün bunlar siber sigortaların önemini artırdı. Bence önümüzdeki dönemde gelecek vaat eden branşlardan biri olacak sektörde” dedi.
Yapay zekâ robotu 250 bin soruyu yanıtlayacak
Sektörde yapay zekâ kullanımına kendi kurumundan örnek veren Şencan, Anadolu Sigorta’nın yapay zeka robotunun şu ana kadar 100 binin üzerinde soruya cevap verdiğini kaydetti. Şencan, “Bugüne 475 bin poliçe primi hesaplamış ve 230 bin kez tedarikçi faturası incelemiş. Devreye giren yeni kanallarla yapay zekâ robotumuzun bu yıl 250 binin üzerinde soruyu yanıtlayacağını tahmin ediyoruz” diye konuştu.
İyi bir dayanışma örneği
Pandemi döneminde sigorta sektörünün bu hastalığı sigortalara dahil ettiğini belirten Şencan, sektörün burada çok iyi bir dayanışma örneği gösterdiğini ifade etti. Son dönemde vaka sayılarında artışlar olduğunu kaydeden Şencan, sektörün tüm paydaşları ile gereken önlemleri aldığını söyledi. Şencan, sektörün bütün olağanüstü gelişmelere rağmen 7/24 hizmetlerde herhangi bir aksamaya yer vermeden çalışmaya devam ettiğinin altını çizdi.
Bu dönemin bilançolara etkisini de değerlendiren Şencan; sağlık tarafında Covid 19’u poliçelere alınca bir miktar maliyetlerin arttığını belirterek şöyle devam etti: “Ama diğer taraftan da bu dönemde sigortalılar hastane ve sağlık kuruluşlarına gitmemeye başladılar. Bu taraftaki maliyetler düşünce de diğer taraftaki maliyetleri kompanse etti.” Covid 19 döneminin zaten dijitalleşmekte olan sigorta sektöründe dijitalleşmeyi hızlandırdığının altını çizen Şencan, Anadolu Sigorta’da şu anda çalışanların yüzde 70’inin evden çalıştığını ifade etti.