23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Mart ayında 2.el oto satışları yüzde 40 arttı

Quick Finans’ın SmartIQ iş birliğiyle yayınladığı 2. El Oto Raporu’nun Mart ayına ait verilerinin yer aldığı güncel sayısında, sektöre dair önemli trendler paylaşıldı.0 Km otoda 2024 yılındaki artış trendi Mart ayında 109.828 satış adedi ile önceki aya göre yüzde 6 artarak rekorlarına devam etti. Ocak-Mart ayı toplamında ise bir önceki yıla göre yüzde 25,2 artış gerçekleşti.

2. El oto pazarı Mart ayına, seçim öncesinin ve Ramazan ayının durgunluk beklentileriyle başlamıştı. 

Ancak, alıcıların seçim sonrası fiyat artış beklentisi ve finansmana erişimin giderek güçleşeceği ön görüsü ile araç alımlarını seçim öncesine çektiği görüldü. Satıcılar da seçim sonrası benzer beklentiler ile stoklarını eritmek için müşterilerle aynı noktada buluştular. Bu durum,15 yaşına ve 350.000 km’ye kadar olan araçlarda beklentilerin üzerinde  yüzde 40 satış artışı getirdi. Bu paralelde 2. El motorlu araç satıcılarından alınan bilgilere göre, 0 km ve 2. El araç fiyatları arasındaki denge piyasa normallerine döndü.

Bayram öncesinde ikinci el otomobil satışları  yüzde 40 arttı

Mart ayında piyasaya sürülen B, C, D ve E segmenti araç sayısında bir önceki aya göre  yüzde 40’lık bir artış oldu. 2023 Mart ayına göre dönemine göre artış oranı  yüzde 23 olarak kaydedildi.

İkinci el otomobilde Mart ayında C segmenti değer kaybetti, D segmenti  kazandı

B ve E sınıfı araçlar Mart ayında TL bazında fiyat istikrarını korurken, D sınıfı araçlarda yüzde 2’lik bir fiyat artışı saptandı. C sınıfında ise fiyatlar yüzde 2 geriledi. Geçtiğimiz yılın Mart ayına göre en büyük fiyat artışının B segmenti olduğu kaydedildi.

Euro cinsinden ikinci el araç fiyatlarındaki düşüş Mart’ta da sürüyor

Raporda popüler B,C,D ve E segmenti ikinci el araçların EURO bazında değer kaybına uğradığını ortaya koydu. B, C ve D segmentlerindeki araçlar Mart ayında yüzde 3’lük bir fiyat düşüş sergilerken, E segmenti ise yüzde 4’lük bir düşüş gösterdi.

B ve D segment araçlarda satış süreleri kısalırken C ve E segmentte süreler uzadı

Aylık ikinci el araç pazar analizleri, B ve D segmentlerindeki otomobillerin satış sürelerinin kısaldığını ortaya koyuyor. B segmenti araçlar 60 günden 58 güne, D segmenti ise 75 günden 74 güne geriledi. Buna karşın C segmentinde 1 günlük artışla 62 günlük satış süresi gözlemlenirken, E segmenti araçlar da 92 günden 95 güne çıkarak daha uzun süre satışta kalmaya başladı.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER