Mapfre Sigorta, otomobil kaskosuyla yurt dışına çıkacak müşterilerinden ek teminat ve zeyilname istemiyor. Türkiye’den çıkış-giriş tarihi azami 30 gün ve altında olmak şartıyla, her hangi bir beyanda bulunmaksızın ve ek prim ödemeksizin kasko branşı teminatı otomatik olarak Schengen ülkelerinde de geçerli olacak.
Mapfre Sigorta, bir ilke daha imza atarak, otomobil kaskosuyla yurt dışına çıkacak müşterilerinden ek teminat ve zeyilname istemiyor. Mapfre Sigorta’dan acente ve broker’lara yapılan duyuruda otomobilleriyle yurt dışına çıkacak Mapfre Sigorta kaskolu müşterilerine uygulanacak yeni sistem anlatıldı.
“Schengen Ülkeleri Teminat Klozu” başlığıyla yapılan duyuruda, “Gerçek Kişi Sigortalının , işbu kasko poliçesi ile teminat kapsamında olan ‘otomobil’ aracı ile aşağıda belirtilen ülkelerde yapacağı seyahatlerde, Türkiye’den çıkış-giriş aralığının 30 gün ve altında olması şartıyla, Sigortacıya herhangi bir beyanda bulunmaksızın ve ek prim ödemeksizin kasko branşı teminatının bu ülkelerde de otomatik olarak geçerli olacağı not edilmiştir” denildi.
30 günü aşarsa ek prim ödenecek
Mapfre Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Tolga Dağlıer ve Direktör Sadık Yüksel imzalı duyuru şöyle devam etti: “Bu ülkelerde 30 güne kadar yapılacak seyahatler sırasında araca gelecek kasko teminat kapsamındaki hasarlar, teminat kapsamında olacaktır. 30 güne kadar seyahatler yılda birden fazla tekrarlanabilir. 30 günü aşan seyahatler ise Sigortalının bildirimde bulunması ve talep edilecek süreye ilişkin ek prim ödemesi şartıyla teminat başlatılabilecektir. Aksi halde teminat verilmemiş kabul edilecektir. Gerçekleşmiş bir hasar var ise poliçe teminat kapsamı dışında olacaktır.”
Resmi mercilere zabit tutturun
“Kaza anında yerel yetkililere zabıt tutturulması gerekmektedir. Resmi merciler tarafından tutulan zabıt ile birlikte aracın kaza yerinde çekilmiş detaylı fotoğraflarının ibraz edilmesi gerekmektedir. Bu teminatın geçerli olduğu süre içerisinde yurt dışında meydana gelen hasarlarda onarımın ilgili ülkede yapılması gerektiği hallerde aracın tamir masraflarına ait orijinal faturaların ve servis ekspertiz formunun Türkçe çevirileri ve hasarın şekline göre poliçe üzerinde belirtilen hasara ilişkin diğer evrakların Türkiye’de Sigortalıya sunulması gerekmektedir. Bu şekilde yapılacak onarımın hasar tazmin tutarı, sigortalıya, Türkiye’de hasar tarihindeki Merkez Bankası Döviz satış kuru esas alınarak Türk Lirası olarak ödenir. Hasarın Türkiye’de onarılmasına karar verilmiş ise Sigortacı, hasara maruz kalan aracın Türkiye getirilme masraflarını azami 3 bin TL’ye kadar karşılayacaktır.”
Teminat hangi ülkeleri kapsıyor?
Teminat kapsamındaki ülkelerin, “Almanya, Avusturya, Belçika, Çekya, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Hollanda, İspanya, İsveç, İtalya, İzlanda, Bulgaristan, Letonya, Litvanya, Lüksemburg, Macaristan, Malta, Norveç, Polonya, Portekiz, Slovakya, Slovenya, Yunanistan, İsviçre” şeklinde sıralandığı duruda, “10 Temmuz 2018 öncesi tanzim edilmiş olup devam eden poliçe sahibi sigortalılarımız, önceden olduğu gibi zeyilname tanzimi ve ek primini almak kaydıyla yurt dışı teminatı almaya devem edeceklerdir” vurgusu da yapıldı. Ayrıca, yurt dışına otomobille çıkışlarda “Yeşil Kart” diye tabir edilen trafik sigortasının da olması gerekiyor.