Mapfre Sigorta Acenteler Toplantısı, 400’e yakın acentenin katılımı ile Antalya’da yapıldı. Toplantıda konuşan Mapfre Sigorta CEO’su Alfredo Muñoz, yeniçağa ayak uydurduklarını ve yeni iş yapış şekilleri ürettiklerini söyledi.
SİGORTAMEDYA
Mapfre Sigorta 2018 Acenteler Toplantısı, “İlk günkü heyecanla daha güçlü yarınlara” teması ile Antalya Lara Royal Seginus Otel’de yapıldı. Mapfre Sigorta CEO’su Alfredo Muñoz, COO Stefan Jensen, Genel Müdür Yardımcısı Cevdet Altuğ’un katıldığı toplantıda Mapfre Sigorta‘nın 2019 yılı hedefleri acentelerle paylaşıldı. Aynı zamanda Mapfre Sigorta’nın 71’inci yılının da kutlandığı geceyi Metin Uca sundu. Toplantıya 400’e yakın acente katıldı.
Toplantıda konuşan Mapfre Sigorta CEO’su Alfredo Muñoz, Mapfre olarak yeni çağa ayak uydurduklarını ve yeni iş yapış şekilleri ürettiklerine dikkat çekerek, “Dijital dönüşüme önem veriyoruz. Yeni iş yapış şekilleri üretiyoruz. Teknolojiyi kullanarak buna ayak uyduracağız. Değişimi bakış açımızı değiştirmemiz gerekir. Bu sadece alet cihaz değil. Zihniyetimiz değişmeli” dedi.
Muñoz, sigortacılıkta da teknolojik gelişimin çok hızlı olduğuna değinerek, “Önümüzdeki dönemde de sigortacılığın her alanında teknolojinin kullanılacağını ve müşteri memnuniyetinin ön plana çıkarıldığını göreceğiz. Bu nedenle dijital çağa ayak uydurmaya odaklandık. 3 yıldır buna çalışıyoruz. Müşteri bizimle çalışırken dijitali çok kullanmalı. Mapfre Go Chatbot online teklif ( fto) bunun için yapılmış. Bunların fazlasını yapacağız ve hayat kolaylaşacak” diye konuştu.
Acentelerin desteğine ihtiyacımız var
Muñoz, günlük hayatın değiştiğini ve buna bağlı olarak sigorta ihtiyaçlarının da değiştiğine dikkat çekerek şöyle devam etti: “Bu konuda yatırım yapıyoruz. Müşterilerin ihtiyaçlarını göre bizde hazırlığımızı yapmalıyız. İnovasyona önem veriyoruz. Departmanımız var ve burada fikirler üretiyoruz. Acentelerimizin de inovasyon fikirler konusunda bizimle iletişime geçmelerini bekliyoruz. Yeni fikirlere ihtiyacımız var. Burada acentelerimiz yok en iyi acentelerimiz var. Bu dönüşümde sizin desteklerinize ihtiyacımız var. Bizde size destek olacağız. Hadi Mapfre bunu bizler yapabiliriz.”
Çalışanlarımıza yatırım yapıyoruz
Muñoz, konuşmasında çalışanlarına yatırım yaptıklarını belirterek, “İyi personel, iyi acentelerimiz ile başarılı bir şirket olduk. Bu konuda yatırımlarımızı artırarak şirketimizi ileriye taşıyoruz. Çalışanlarımızın yüzde 75’i Mapfre’de çalışmaktan çok mutlu. Sadece işe odaklanmıyoruz. Biz özel davranmak ve etik olmak istiyoruz. Bunun yanında sosyal sorumluluk projelerimiz de bizim için önemli. Topluma katkı sağlamak istiyoruz. Bu konuda Mapfre dünya çapında 4 milyar lira para harcıyor. Projelerimiz daha da artacak”
Acenteler devre dışı kalmayacak
Muñoz, yapılan tüm dijital yatırımlarla birlikte acentelerin devre dışı kalmayacağına da vurgu yaptı. Muñoz,“Acentelerden oluşan bir şirketiz. Bunun İki boyutu var. Dijital müşteriyi acentelerimize yönlendirme yapıyoruz. Daha çok satış imkânı veriyoruz. Kendi web siteniz üzerinde de artık kasko trafik ve DASK kesebileceksiniz. Buna eğitim ile destekleyeceğiz ve asistans hizmet vereceğiz. Bunun yanında Robotics kullanımımız var. 2021 yılına kadar 200 bin işlem buradan yapılacak. Yeni teknolojiler gelecek” diye konuştu.
‘Hem köklü olgun, hem genç ve dinamiğiz’
‘Mapfre Sigorta ailesine katılmam oldukça özel bir güne denk geldi’ diyerek konuşmasına başlayan Mapfre Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Cevdet Altuğ, “Geçtğimiz yıl Mapfre’nin 70. Yaş günüydü. Bu yıl 71. Yaşımızdayız. Bir yanımızla köklü olgun bir yanımızla her daim genç ve dinamiğiz. Bu hassas dengeyi aramızdaki güçlü bağlarla dostane ilişkilerimizle ve hiç kuşkusuz sizlerin özverili çalışmalarıyla kurduk. Bu dostluk ve özveri beraberinde nice başarıları da getirdi” dedi.
Başarımızın mimarı acentelerimiz
Altuğ, Mapfre’nin Genel Sigorta’yı satın aldığı 2007 yılından bu yana sektörde ön sıralara çıktıklarını anlatarak başladığı konuşmasında katılımcılara aynı zamanda geçmişe bir yolculuk yaptırdı. Altuğ, konuşmasında şunları söyledi: “Sektörde 10-12’inci sıralardaki yerimizi ilk 5’e taşıdık. Bu başarının mimarı sizlersiniz. Mapfre Sigorta sizlerin sayesinde böylesine hızlıca büyüdü ve öncü başarılı konumuna geldi. Bunun için sizleri tüm kalbimle kutluyor ve alkışlıyorum. Biz bu yılki başarımızda dostlukla büyüyen ve bugün ülkemizin dört bir yanına uzanan ailemizin geçmişine bir uzanalım istedik. Çünkü Mapfre Sigorta’nın mazisinde dostluk var kardeşlik, içtenlik ve samimiyet var. Bu yolculukla 71 yıllık tarihimizi bir kere daha hatırlarken bugünümüze de değer katabileceğini düşünüyoruz. Geçmişteki başarılarımız ve sağlam dostluğumuz bugünümüzü güçlü kılarken, geleceğimizi aydınlatacak ve bizlere yol gösterecek.”
Müşteri memnuniyetimiz çok yüksek
Müşteri memnuniyet oranlarının çok yüksek olduğunu ifade eden Altuğ, “Müşterilerimiz Mapfre’nin bir parçası olmaktan son derece memnunlar. Gelişme alanlarımızdan biri eğitim olarak karşımıza çıktı. Geçtiğimiz yıl ticari eğitimler departmanımızı kurduk. Buradaki odağımızı da artırdık. Bu çok önemli bir adım. Şunu söylemeliyim ki yaptıklarımızı daha iyi ifade edebiliyor olmamız lazım. Kasko tarifemiz yeni gelişme alanlarımızdan bir tanesiydi. Burada acentelerimiz ve dağıtım kanallarımızın da bileceği üzere Ocak ayında yeni kasko tarifemizi devreye aldık. İlk sonuçları oldukça memnun edici. İletişim tarafında burası gerçekten çok önem verdiğimiz bir alan. Dolayısıyla burada Mapfre çalışanları acentesinin yanında olmaya devam edecek. Her yere ayak basacak.”
E-bülten hazırlığındayız
Dijital tarafta E-bülten hazırlığı yaptıklarını da belirten Altuğ, bunu yakın zamanda hayata geçireceklerini söyledi. Altuğ, konu ile ilgili şunları söyledi: “Burada aslında şirket hakkındaki haberleri direk birinci ağızdan duyabileceksiniz. Yine sistemlerimiz, dağıtım kanallarımızın bize bahsettiği gelişim alanlarından biridir. Sistemlerimize büyük yatırım yapıyoruz, ama bunun sonuçlarını hemen görmek mümkün değil ancak çok yakın zamanda güzel haberleri alacağız ve almaya başladık bile. Özellikle Newtron projesini hayata geçiriyoruz. Pilot çalışmaya başladık. Acente portalımız da var. Bu da acentelerimiz için çok önemli. Süreçleri hızlandırmak ve kolaylaştırmak için yepyeni bir portal bu. Artık her şey onların ellerinin altında olacak. Üretim, büyüme, kâr zarar, yenileme performanslarının aylık ve yıllık değişimini zahmete girmeden takip edebilecekler. Trafik, DASK, kasko tekliflerinizi dilediğiniz yerden istediğiniz zaman alabilecek ve müşterilerine sunabilecekler.”
Müşteri sadakati olmazsa olmazımız
Mapfre Sigorta olarak attıkları adımların hep müşteriyi ön plana çıkaran aksiyonlar olduğuna vurgu yapan Altuğ, “Müşteri sadakati olmazsa olmazımız. Bütün çalışma ve yatırımlarımızı buna göre yönlendiriyoruz. Burada atmış olduğumuz adımları rakamsal olarak da görüyoruz. Artışlar var her bir dönemde. Şu anki ekonomik konjonktürde daha çok önem kazanıyor çünkü yeni müşteri kazanmanın maliyeti çok daha yüksek. Dolayısıyla elimizdeki müşteriyi tutmak çok önemli. Evet biz müşteriyi odağımıza koymaya devam edeceğiz, uzun soluklu bir ilişki kuracağız” diye konuştu.
Konuşmasında eğitimin önemine de değinen Altuğ, başarılı olmanın yolunun eğitimden geçtiğini de söyledi. Bunun için ‘Ticari Eğitimler Departmanı’nı kurduklarını ve bunun önemli bir adım olduğunu kaydeden Altuğ, şöyle devam etti: “Bu noktada 2643 kişiye 12 bin 330 saat eğitim vermişiz. Burada daha profesyonel şekilde odaklanıyoruz.”
Potansiyel gördüğümüz yerde olacağız
Mapfre Sigorta olarak geniş bir coğrafyada birbirinden değerli ekiplerle hizmet verdiklerini kaydeden Altuğ, şunları söyledi: “Aslında kapsam alanımızı sürekli genişletiyoruz. Buradaki amacımız tabii ki dağıtım kanallarımızla müşterilerimize yerinde hizmet vermek. Bu anlamda biz direktörlük yapımızı kurduk. Türkiye genelinde 5 tane direktörlüğümüz ve 18 bölge müdürlüğümüz var. Müşterinin olduğu yerde biz olmak istiyoruz. Potansiyel gördüğümüz yerde olmak istiyoruz. Çorlu’da ve Muğla’da direkt ofisimizi açtık.”
Terzi usulü risk analizi yapıyoruz
Geçmişte de KOBİ’lerle ilgili çalışmaları bulunan Altuğ, Mapfre Sigorta’da da bu konuya oldukça önem veriyor. ‘KOBİ’ler gerçek anlamda yardıma ve danışmanlığa ihtiyaç duyuyorlar’ diyen Altuğ, özellikle ‘Şirketim 360’ projesi ile bunu hedeflediklerinin altını çizdi. Altuğ, “Burada gerçekten basit sorularla terzi usulü risk danışmanlığı yapıyoruz. Müşteriye gidip karşısına oturduğunuzda ürün satmanın ötesine geçiyoruz. Ürünü alır mısın demek düz bir şey? Ama biz burada birtakım sorularla müşterimizin gerçek ihtiyacını anlayıp ona özel bir elbise dikmeye çalışıyoruz. İlk aldığımız tepkilerde çok olumlu. Burada belli bir sayıya ulaşmak gerekiyordu ve ulaştık. O raporları da yakın zamanda müşterilerimize sunacağız” diye konuştu.
Kasko memnuniyetimiz yüksek
Attıkları her adımda müşteriyi odaklarına koyduklarını belirten Altuğ, bu çabaların sonuçlarını da almaya başladıklarını söyledi. “Sektörde kasko müşterimiz çok memnun. 2016’dan beri ölçülüyoruz. Rakamlar bize cesaret veriyor” diyen Altuğ, bu konuda Şikayetvar.com’un, ‘Kusursuz Müşteri Deneyimi Ödülü’ne layık görüldüklerini ve Gümüş madalya aldıklarını da sözlerine ekledi.
Karlılığa odaklandık
Acenteler Toplantısı’nda konuşma yapan Mapfre Sigorta COO Stefan Jensen ise, 2018 yılında sürdürülebilir karlılığa odaklandıklarını belirterek, “Karlılıkta 5’inci sıradayız. Trafik sigortasında yaptığımız fedakârlıkla bir alt sıraya indik.
Kasko bizim için stratejik bir branş. Sağlıkta çok güçlüyüz. Tamamlayıcı sağlık sigortasında gayet iyi durumdayız. Ekibimizi güçlendirdik. Mühendislik sigortalarında ikinci sıradayız. Hayat sigortalarında yüzde 50 karlılıkla yolumuza devam ettik. KOBİ’ler bizim için stratejik bir branş. Bu branş bize işimizi farklı yapacağımızı gösteriyor. Burada yüzde 7 büyüdük. 2019 yılı için ise müşteri odaklı ve güveni temel alıyoruz. Bunu önümüzdeki günlerde geliştireceğiz. Stratejik ürünlere yoğunlaşacağız. Kendimizi insan kaynağı konusunda geliştiriyoruz. Teknik operasyonel verimliliğe önem veriyoruz. Mükemmeli hedefliyoruz” diye konuştu.
Acenteler Şevval Sam ile eğlendi
Öte yandan toplantı sonunda Mapfre Sigorta bünyesinde uzun süredir birlikte olan acentelere ‘uzun yıl birliktelik ödülleri’ ile başarılı acentelere plaket verildi. Toplantının ardından akşam da katılımcıların yoğun ilgi gösterdiği bir gala gecesi düzenlendi. ‘90’lar Gecesi’ konsepti ile düzenlenen gecede davetliler ünlü sanatçı Şevval Sam’ın şarkıları ile eğlenceye doydu. Gecede ayrıca sanatçının Karadeniz yöresinden söylediği şarkılar eşliğinde yapılan dans gösterileri davetlilerden büyük ilgi gördü.