2013 yılında 25.9 milyar euroluk ciro gerçekleştiren Mapfre Grubu, 790.5 milyon euroluk da kâr etti. Mapfre Başkanı ve CEO’su Antonio Huertas, grubun 2016 yılında cirosunu 30 milyar euroya çıkarmayı hedeflediğini söyledi.
Mapfre Grubu 2013 yılında cirosunu bir önceki yıla göre yüzde 2.3 artırarak 25.9 milyar euroya, kârını ise yüzde 18.7 oranında artışla 790.5 milyon euroya çıkardı. Özellikle Çin, Kuzey Avrupa ve ABD pazarındaki faaliyetlerini geliştirmeyi planlayan Mapfre, 2016 yılında cirosunu 30 milyar euroya çıkarmayı hedefliyor.
Mapfre genel kurulda konuşan Mapfre Başkanı ve CEO’su Antonio Huertas, grubun önümüzdeki üç yıllık hedeflerini; toplam geliri 30 milyar euronun üzerine çıkartma, birleşik oranını yüzde 96 seviyesinin altında tutma ve kâr payı ödemelerinin şu anki seviyelerde sürdürülmesi olarak açıkladı. Huertas, bu hedeflerin grubun genel giderlerini azaltmaya yardımcı olacak maliyet azaltıcı bir planla da uyumlu olduğunu belirtti. Dünyada 47 ülkede faaliyetlerini sürdüren Mapfre, önemli bir oyuncu olduğu bu bölgelerde konumunu güçlendirmeye ve gelecek yıllarda stratejik alanlar haline gelecek Kuzey Avrupa ile Asya piyasalarındaki varlığını genişletmeyi de hedefliyor.
MAPFRE’NİN ÇİN ÇIKARMASI
Antonio Huertas, Asya ile ilgili olarak, hayat, kaza, sağlık ve seyahat sigortası ürünlerinin dağıtımı için Mapfre’nin Çin’in en büyük sigorta şirketi People’s Insurance Company (Group) of China (PICC) ile bir sözleşme imzaladığını söyledi. Bu anlaşmanın Mapfre’nin Çin’in bir numaralı sigorta grubuyla olan ilişkisini güçlendirdiğini belirten Huertas, şirketin bu grupla bazı motorlu araç garanti programlarında da iş birliği yaptığını dile getirdi. Huertas ayrıca, Mapfre’nin bu piyasada büyümesi için önemli bir adım attığını da ifade etti.
ABD’DE 20 EYALET
Mapfre, Amerika Birleşik Devletleri’nde 16 eyalette hizmet veriyor ve Pensilvanya’da ticaret ve hizmet ağını geliştirmeye devam ediyor. Önümüzdeki yıllar içinde, üç eyalette daha çalışmalarını başlatacak olan Mapfre, 2015 yılında Illinois, 2016 yılında Virginia ve Wisconsin’de faaliyetlerine başlayarak ABD’deki faaliyet alanını 20 eyalete çıkartmayı hedefliyor. Buna ek olarak Mapfre, önümüzdeki aylarda ABD’de de koruma ürünleri konusunda uzmanlığı olacak olan yeni bir hayat sigortası bağlı ortaklığını hayata geçirecek şube açılması da dahil olmak üzere, yeni dağıtım ağlarına odaklanacak ve 2015’te doğrudan sigorta satışı için bir online platformu devreye sokacak.
Grup ayrıca, önümüzdeki beş yıl içinde iş hacmini ikiye katlamak amacıyla, Orta ve Doğu Avrupa ile Akdeniz ülkelerindeki büyüme fırsatlarına odaklanacak. Avrupa ve Orta Doğu’daki genişlemenin yanı sıra Afrika (EMEA) pazarına da girmek de kısa dönemli planlar içerisinde yer alıyor.
LATİN AMERİKA’DA BÜYÜME SÜRECEK
Grup, Latin Amerika’da Banco do Brasil ortaklığı ve Mapfre’nin kendi şubeleri ve broker ağı vasıtasıyla mevcut olan önemli bölgesel varlığıyla özellikle Brezilya’da büyümeye devam edecek. Mapfre için başka bir stratejik pazar olan Meksika’da grup, çok kanallı dağıtım modelini geliştirmek için daha büyük bir çaba içine girecek. Son olarak, Güney Latin Amerika Bölgesi, Mapfre’nin organik olarak büyümek, tüm ülkelerdeki pazar payını arttırmak ve dağıtım ağını güçlendirmek istediği bir başka bölge olarak öne çıkıyor.
İspanya ve Portekiz’i kapsayan İber Yarımadası’nda Mapfre, bütün sigorta ürünlerinin primlerinde, ortalamanın üzerindeki bir artışla İspanya’daki pazar lideri pozisyonunu güçlendirerek önümüzdeki yıllarda sigorta sektörünün toparlanmasına öncülük etmeyi hedefliyor.
Antonio Huertas konuşmasında Türkiye’ye de değinerek, “Türkiye’deki şirketimiz Mapfre Genel Sigorta, hayat dışı branşlarda Türk sigorta sektörünün 5’inci sırasında yer alıyor. Şirket Mapfre tarafından satın alındıktan sonra, geçtiğimiz altı yılda iki kat büyümeyi başardı. Türkiye’de bu kararlı büyüme planlarımızı sürdürecek ve Türkiye genelindeki yapılanmamızı güçlendireceğiz” dedi.