23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Serdar Gül: Hedefimiz sıralama değil, pazar payı

Acentelerine hitaben yaptığı konuşmada pazar payı hedefini yüzde 10 olarak belirleyen Mapfre Genel Sigorta CEO’su Serdar Gül, Hazine’ye, acentelere, derneklere ve eksperlere eleştirilerde bulundu. Gül, 2015 yılını şirketi için çok iyi bir yıl olarak niteledi.

Mapfre Genel Sigorta 2016 yılı geleneksel acenteler toplantısı Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti‘nde yapıldı. Toplantıya 500’e yakın acente katıldı. Toplantılar, ödül töreni, çalışma toplantılarının yanı sıra bol bol da eğlenildi. Özel hazırlanan bir şarkı ile başlayan toplantı, Mapfre Genel Sigorta Genel Müdür Yardımcısı İlker Sırtıkırmızı‘nın sunumu ile devam etti. Sırtıkırmızı yaptığı konuşmada, Mapfre Genel Sigorta’nın dördüncü sıraya yükselmesinin önemine vurgu yaptı. Başarının gururunu salondaki acenteleri ile paylaştığını belirten Sırtıkırmızı, daha büyük başarılar için el ele vereceklerini belirtti.

“Elveda” değil veda…

Yıl içerisinde şirketten ayrılacak olan Serdar Gül, toplantıda acentelerine son kez konuşma fırsatı buldu. Sözlerinin sonunda ‘Bu bir ‘elveda’ değil, ‘veda’ konuşmasıdır’ diyen Gül, bundan sonra acenteler ile her ortamda bir araya gelebileceklerini ama asla sigorta konuşmak istemediğinin de altını çizdi. Konuşmasının büyük bölümünü şirketin dördüncü sıraya yükselmesine ve sektör genelini değerlendirmeye ayıran Gül, ayrıca Hazine, acente dernekleri ve eksperlere yönelik eleştirilerde de bulundu. Gül, konuşmasının sonunda da duygulu anlar yaşadı.

mapfre acente serdar gul

“2015 en iyi senemizdi”

Gül, konuşmasına dördüncü sıraya yükselen Mapfre Genel Sigorta’nın başarının altındaki gerçeklere göndermeler yaptı. Dünyanın hiçbir sigorta pazarında satınalma yapmadan, arkasında banka veya holding gücü olmadan böyle bir başarı örneği bulunmadığına dikkat çeken Gül, sözlerini şöyle sürdürdü: ‘Mapfre Genel Sigorta için 2015 en iyi senemizdi diyebilirim. Bu sene ondan çok daha iyi olacak ve bunu siz acentelerimiz ile birlikte başaracağız. Bundan sonra sıralamanın bir öneminin olmadığını gördük. İstenildiğinde bir-iki strateji ve yeni ürün ile bunu başarabiliriz. Bunu gördük. Bizim bu hızlı büyümemizi trafiğe bağlayanlar yanılıyor. Rakamlarımız bunu söylemiyor.’

“Eksper taban ücretinin bize maliyeti yüksek”

Sigorta sekörünün trafik sigortası nadeniyle gündeme gelmesini eleştiren Gül, “Son beş yıldır gerek bürokrasi gerekse siyasiler ettiğimiz bu zararı görmezden geliyor ve bizim için bir şey yapmıyordu. Ne zaman fiyatlar nedeniyle toplum baskısı arttı o zaman bir çözüm arandı. Türkiye, AB ile göçmenler için 3 milyar Euro üzerinde müzakere etti. Sigortacılar bu kadar parayı trafik sigortası nedeniyle son yıllarda cebinden ödedi. Sigorta şirketlerine yönelik olumsuz bir algı operasyonu yapıldı. Bürokrasi de hiç yanımızda olmadı. Olmadığı gibi geçtiğimiz sene oto eksperleri için fiyatı Hazine belirledi. Kendi paramızın hesabını yaptırmadılar bize. Eksperler için öyle bir şey yapıldı ki bu hiç tartışılmadı. Hasar arttıkça eksper ücretinin de artması sağlandı. Böyle bir şey olabilir mi? Eksper ücretlerinin sadece bize yansıması 10-12 milyon TL. Sektöre maliyeti ise yaklaşık 120 milyon demektir ve bu 120 milyon TL, 500 oto eksperi tarafından paylaşıldı. Bu hakkaniyetli bir durum mu? Biz de bunu fiyatlarımıza yansıttık tabii ki” dedi.

“Sağlıkta ateşle oynayanlar var”

‘Sektörde bir sermaye problemi var. Hazine bunu dört yıla yaydı. Bu yıllara yayılan zarar açığı 1.5- 2 milyar TL’ diyen Serdar Gül sektördeki olası olumsuz gelişmeleri geçtiğimiz sene acenteler toplantısında paylaştığını belirtti. “İlk önce şirket genel müdürlerinde yaprak dökümü oldu, sonra ‘başımızın belası’ Ege Sigorta’nın faaliyetine el konuldu. Ben kahin değilim, olacaklar belliydi’ diyen Gül, ‘O genel müdürlerden kimse kalmadı. Bir tek ben kaldım. Ama şunu biliyorum ki biraz nefes alsalar tekrar cıvıtacaklar” şeklinde konuştu. Gül, trafik sigortalarında fiyatları kabul ettiğinin altını çizdi. Ama bu fiyatların indirilmesinin sigortalılık oranı açısından çok daha tehlikeli olduğunu belirten Gül, “Kasko ve trafik bizi ya vezir ediyor ya rezil ediyor” dedi. Gül sözlerini şöyle sürdürdü: “Yangın, mühendislik, sağlık, emtia ile maaşlarımızı ödeyebildik. Kaskoda geçmişte vezir olmuştuk, biraz para kazanınca cıvıttık ve tablo tersine döndü hemen. Bu şirketler fiyat düşerse siz acenteler buradan poliçe kesmeyin, çünkü yükümlülüklerini yerine getiremeyeceklerdir. Sağlık sigortalarında 1-2 belli, değişmez. Ama bir şirket trafik branşını mahvetmişti, şimdi sağlık tarafına girdi. Orayı da bozmaya çalışıyor. Bilmedikleri bir işi yapmaya çalışıyorlar. Türkiye’nin en büyük gruplarını en düşük fiyatlarla sigortalamaya çalışıyorlar. O gruplar önceleri bizdeydi, işini dışını biliriz. Ateş ile oynuyorlar özetle.”

SAMSUNG CAMERA PICTURES

“STK başkanları  acentelerimizle aramızı bozmasınlar”

Mapfre Genel Sigorta CEO’su Serdar Gül’ün eleştri yağmurundan acente dernek yöneticileri de nasiplerlerini aldı. STK başkanlarına popülist söylemlerden kaçınmaları konusunda uyarıda bulunan Gül, Bu popülist söylemler nedeniyle şirketler ile acentelerine kötülük yaptıklarına vurgu yaptı. Gül, STK başkanlarının yılda 200 bin TL’lik trafik yazan 4.500 acenteyi korumaktan öte işe yaramadığının altını çizerken bunu yaparken işini iyi yapan sadece ‘trafik acenteliği yapmayan’ acentelere kötülük yaptıklarına inancını da dile getirdi. Ayrıca acenteleri trafik satıcısı ve acente diye ikiye ayıran Gül, sözlerine şöyle devam etti: “Siyasi birtakım kişileri de arkalarına alarak sağda solda kampanya yapan acente dernek başkanlarına buradan bir sözüm var. Bu sektör trafikten 4 milyar dolar zarar etmiş. Önce bu zararı telafi edelim, sonra trafikten ister 17 ister 30 komisyon alın. Bu ortamdan faydalanmanız doğru değil. Geçtiğimiz sene ortalama fiyat 200 TL’ydi ve acenteler 30 TL komisyon alıyorlardı. Şimdi ortalama prim 900 TL olmuş, yüzde 10 komisyon 90 TL olur. Yüzde 10 enflasyonun olduğu ortamda 30 TL komisyon 90 TL’ye çıkmış, bunun neresi indirim, burada kim mağdur doğru anlamak gerekir. Bu durumdan nemalanmak doğru değil.”

“Komisyonları poliçenin üzerine yazarım”

Gül, acente STK’larının baskısı ile şayet Hazine’nin ‘Acentelere şu kadar komisyonun altında  ücret veremezsin, diye bir uygulama getirmesi halinde şirketlerin de bir şeyler yapabileceğini söyleyerek, “Bir tanesi acentelerin aldığı komisyonları poliçelerin üzerine yazarız. 5.000 TL’lik kamyon poliçesinden 500 TL komisyon aldığınızı gören müşterinize gidersiniz kendi derdinizi anlatırsınız. Kartın komisyonunu, poliçenin hasarını şirket ödeyecek müşteri size ‘Siz ne yapıyorsunuz da 500 TL alıyorsunuz?’ demeyecek mi? İkincisi, biz hemen bugün internetten sigorta satmaya başlayabiliriz. Biz o trafik sigorta pazarlamacıları için değil, siz gerçek acentelerimiz için bunu yapmıyoruz. İnternetten sigorta satmak kolay. Fiyatın ucuz ise bir iki reklam verip, “keçi” koyup acente komisyonunu düşer internetten satış yaparız” dedi.

“Biz büyük bir aileyiz”

Mapfre Genel Sigorta CEO’su Serdar Gül, “Eylül ayında Genel Sigorta ismini ortadan kaldıracağız. Yeni binamıza taşınacağız yakında. Sermayemiz güçlü, iyi bir şirketiz, ve Mapfre Grup büyük bir kuruluş. Biz büyük bir aileyiz, birlikteliğimizi korursak hiç bir sıkıntı yaşamayız. Benim emekli olmamdan sonra işlerde bir aksama olamaz çünkü şirketimiz kurumsaldır. Şu anda çözülen problemlerinizden son iki yılda benim haberim bile yoktu. Tüm yöneticilerin yöntemleri farklıdır. Ben sizlerin içerisinden geldiğim için sizleri daha kolay anlayabiliyordum. Bu konularda bir sıkıntı yaşanmaz. Şirkete bağlılığınızı sürdürmeye devam edin” diyerek acentelere veda ederken “Bu bir ‘elveda’ değildir” diye sözlerine ekledi.

17 YORUMLAR

  1. 10 yıldır acentesiyiz. Mapfre acenteler toplantısı olduğunu buradan öğreniyoruz. Tabi acentelerine verdiği değeride. Diğer şirketler sürekli ziyaret için gelirken, Mapfre nin acenteleri umurunda değil.

      • Hem oto kaza istemiyoruz derler hemde cogu sirketten daha uygun fiyat verirler bunu izah edebilirlermi acaba ama benim fikrimce oto kaza policesi en kolay kesilen police internetten en fazla 4 yada 5 adimda tamamlaniyor.Onlarin tek derdi internetten kendileri pazarlayip acenteleri yolundan cekmektir.diger branslari simdilik internetten yaptirmaya cesaretleri yok sorumlulugu ve sartlari zor onun icin acentelere bu branslarda mahkumlar ama ergec sira bu ensesi kalin dediklerinizede gelecektir

        • Adam giderayak acik acik soylemis iste keci koyar acente komisyonu duser internetten satariz diye digerleride ensesi kalinlarda alkislamis baksaniza hersey ortada. Hakkimizi savunsunlar diye sectigimiz yoneticiler sorumlular acenteler birligi de duymazliktan geliyor bunlari

  2. Sağa sola çamur atıp gerçekleri saptıran yöneticilere dayanamıyorum. 120 milyon 500 sigorta eksperi tarafından paylaşılmış diyor. Bu hesaba göre eksper başına yıllık ortalama 240.000 TL, aylık da 20.000 TL eder. Ama bu paranın hepsi eksperin cebine giriyor mu? Ağırlıkta oto branşında çalışan sigorta eksperleri 3-4 personel istihdam ediyor, maaşlar haricinde sigorta primlerini ödüyor, işi için araç kiralıyor, yakıt tüketiyor, arada bir trafik cezası yiyor, ofis kiralıyor, sırf yazıcısı için ciddi miktarda toner ücreti ödüyor, geriye kalan kardan %20 kurumlar vergisi veriyor, Türkiye ortalamasının üzerinde kazanıyor ama haketmediği oranda bir para değil bu. Sanırım eksperlere ücret ödemek yöneticimizin zoruna gidiyor.

    • Yöneticinin zoruna gitmiyor.Tek taraftan bakmayın konulara.Biz bu maliyet artışını pirimlere ilave etmek zorundaydık diyor.Herkes poliçe üzerinden para kazanacak ve sigorta şirketi zarar ederek maliyet hesabı yapmadan kamu ve sektör bileşenlerinin baskısı ile bunu sürdürecek.Sizler act ve eksperler kendi kazancınız ve karlılığınız için bakın nasıl kazan kaldırıyorsunuz.İş sigorta şirketine gelince herkesin parasını ödesin kendisi batsın.Tabiki maliyet hesabını yapacak tıpkı sizin gibi.Ödeyebileceği en düşük maliyetlere operasyonunu organize edecek.Beğenmeyen çalışmayacak başka iş yapacak.Sigorta Şirketlerinin ticari müesseseler olduğu ve tıpkı sizler gibi kar etmek üzerine kurulu organizasyonlar olduğunu unutmayın.

      • Şirketler acentelerinin önemini hala kavrayamıyorlar.

        Poliçenin satışını acente yapar, tahsilatı ile acente uğraşır, hasar anında sigortalı acenteye gelir, sorunu acenteye dinler, takibini acente yapar.

        * Hatta resmen sigortalıların asistanı gibi bugün ararsın, “yarın yine hatırlat” derler,

        * Yarın ararsın “niye erken aramadın” derler.

        * Hatta aramama ve ulaşamama lüksün de asla olamaz, kaza yaparsa, suçlu senmişsin gibi “aramamışlar takip etmemişler” denilir.

        * Hatta mazallah adın çıkar iş yerini bile kaparsın.

        * Poliçe kesersin, fotoğraf çekersin, iki gün sonra kaza yapar, yok fotoğrafta şu varmı, bu varmı…
        Sonraaa….

        Şirket tek tuşla düğmeye basar fiyatları revize eder,

        Ettiği revizyon ise makasın ucu gibi olsa iyi. Öpte başının üstüne koy. Dağlar kadar açıktır.

        Birinin 1.000 TL. dediğine, diğeri 6.000 TL. diyecek ve ticari ahlaka sığmayacak kadar.

        Fiyatların yüksek olduğu için acentelik almak zorunda kalırsın. Sonrada üretimin bölünür. Şirket için önemin de olmaz.

        3 firma derken 4 firma … Sonra bir bakmışsın müşteri kaybetmemek için, bir trafik sigortası için, 4 firmadan fiyat bak, bir trafik ile yarım saat uğraş.

        Kaybettiğin vakit paranında ötesinde,

        Nerede sağlık kesmeye zaman ? Nerede konut poliçesi için zamanın ? Yok….

        Ama senden sağlık, konut beklerler. Hatta kesemediğinde komisyonunu bile düşürürler.

        Bakarsın müşteri gidiyor. Kaybedeceksin…

        Sektör kodamanları onunda çözümünü bulmuş.

        “DİĞER ACENTELERE SORUP, KOMİSYON PAYLAŞACAKSIN”

        Yeter ki acenteler ayakta duramasın (Hamallık yaparlarsa dayanamazlar çünkü.)

        EEEE İŞ YÜKÜ ÇOĞALDI ELEMAN ALMAN GEREK..

        AMA KAZANÇLAR VE KOMİSYONLAR DÜŞTÜ. ZATEN VERGİLER VE ŞARTLAR AĞIR . NASIL ELEMANI ALACAKSIN…

        Bir bakarsın sen sen değilsin ;)) İş yükün çoğalır komisyonun düşer…

        Yok ben bu sisteme uyum sağlayamam, sadece kendi şirketimin fiyatı veriririm mi dersin.

        Baştan söyliiim. Kalk ofisten al eline bir paket lastiği, böl şimdi ikiye ofisteki sineklere ateş et..

        Sonra zaten seni sistem iter bu duruma içeri girer müşteri

        “En ucuzu bak en ucuzu her yere sordun mu der..”

        %90 acente maalesef bu sisteme alıştırmaya itilmiştir, yapamasa ayakta kalamayacak. Başka yerlerden
        kestirmeye başlamışsın bile..

        Sonra bütün gün skype den diğer acentelere fiyat bak, Hammallık yap.. (Hammalları küçük görmemden dolayı değil iş yükünden dolayı örnek.)

        Sonrasında acentelerle yazış dur. O müşteri bize sordu, şu müşteri size demi sordu….

        Bütün gün motivasyonun zirvedir. Bir bakmışsın, trafik acentesi oluvermişsin.

        Çünkü müşteriye Konut ve iş yerini yada kasko poliçenin biz keselim.

        Trafiğini yürü git başka yerde yaptır, diyemeyeceksin.

        Sonra mı ……… SIKILMAYIN..

        Sorsan acente kazandı,

        Devlet kazandı,

        Yol yardım çekicisi kazandı,

        İkame araç firması kazandı,

        Eksper kazandı,

        Parça tedarikçisi kazandı,

        Servis kazandı,

        AMMAAAA ŞİRKET ZARAR ETTİ….

        TEZ DÜŞÜRÜN KOMİSYONLARI…..

        Sen riski hesaplamıştın. ben ise sadece satmıştım.

        DİYEMEZSİN…

        Hemen acenteden düşürelim komisyonları derler…

        DEVLET KAZANCINDAN DÜŞMEZ,

        YOL YARDIM DÜŞMEZ,

        PARÇADAN DA DÜŞMEZ,

        HATTA SERVİSTE DÜŞMEZ.

        ÇÜNKÜ TEKELDİR.

        fakat biz…..

        Eğer tekel olabilseydik,

        Bankalarla, sigorta şirketlerinin web siteleri üzerinden satışları ile, bayiiler ile, hatta PTT, yetkisi olmadan satış yapan web siteleri, ile şu anda mücadele edemeyip sessiz kalmazdık..

        Fakat biliniz ki;

        Ne kadar otomasyona geçsenizde, bu iş sadece poliçe kesmek ile olmaz.
        Burada şuçlu ;

        Acentelerini belli bir standarta taşımadan, herkese acentelik verip, yeterki satılsın mantığı ile hareket eden şirketlerin açgözlülüğüdür.

        ZARAR EDİYORSAN RİSKİ ANALİZ EDEMEYEN MÜDÜRÜNÜN İPİNİ ÇEKECEKSİN, ACENTENİN DEĞİL…
        AMA SEKTÖRDE PATRONLAR, PİMİ ÇEKMEYİ TERCİH E ETTİ..

        HAYIRLI OLSUN…

      • Evet haklısınız sigorta şirketleri ticari müesseseler, kar etmek isteyecekler tabi. Fakat Acentelerin ve Eksperlerin ücretlerinden önce kendi ücretlerini bir gözden geçirseler daha iyi olur. Tabi ki beğenmeyen çalışmayacak, ama bu şirketle çalışmayacak başka şirketten acentelik alacak. Neyse bu yıl ayrılıyormuş. Bu şirketten, acentelerinin gözü aydın.

  3. Iste bu acenteler bu kadar acik tehdit altinda iste kendi aldigi 5000 liranin hesabini vermekten bahsetmiyor acenteyi. alin teriyle kazanacagi 500 liranin hesabini veremessin diye aba altindan sopa gosteriyorlar…Siz acenteleri birakin bakalim kac ay ayakta kalacaksiniz….

  4. Sayın genel müdür anladığım kadarıyla büyük resim görülmesin diye bir şeyler gizlemeye çalışıyor.
    Hodri meydan Hazine denetimi yapsın hasarların kaçta kaçına eksper, ne kadarına da kendinin organik bağlı olduğu ICC elemanları bakıyor.
    Bence beyefendi doğruları söylesin. Desin ki biz ekspere iş baktırmıyoruz aynı ücretleri kendi şirketimiz olan ICC elemanlarına baktırarak şahsi KAR ediyoruz.
    Bakmayın benim böyle konuştuğuma laf ola beri gele desin.
    Eksper ücreti acente komisyonlarından bahsedene kadar, operasyonda ki diğer kaçaklara baksın. Madem o kadar maliyet düşkünü kıbrısa gidip toplantı yapacağına istanbul da yapsaydı.
    Ah siz sigortacılaar siz yokmusunuz.

    • Sizlerde kendi kaçaklarınıza bir bakıp bunlara önlem alsanız,mesela tavsiye ettiğiniz gibi bu yaz çoluk çocuğu toplayıp Bodruma,Antalyaya gitmeseniz ve Büyükçekmece halk plajından denize girseniz kazandığınız para çok çok yeterli olacaktır.

      • Tabi iyi maaşlar alıp tatil yapmak sizin hakkınız, Acente kim ki, ensesine vur al lokmasını diyebileceğiniz bir köle. Tatil yapmak onun hakkı değil. Acente çalışsın üretsin siz yüksek maaşlarla refah içinde yaşayın. İşte bu zihniyette olduğunuz için uzun vadede kaybedeceksiniz.ŞİDDETLE KINIYORUM acentesine değer vermeyenleri.

  5. Şirketler acentelerinin önemini hala kavrayamıyorlar.

    Poliçenin satışını acente yapar, tahsilatı ile acente uğraşır, hasar anında sigortalı acenteye gelir, sorunu acenteye dinler, takibini acente yapar.

    * Hatta resmen sigortalıların asistanı gibi bugün ararsın, “yarın yine hatırlat” derler,

    * Yarın ararsın “niye erken aramadın” derler.

    * Hatta aramama ve ulaşamama lüksün de asla olamaz, kaza yaparsa, suçlu senmişsin gibi “aramamışlar takip etmemişler” denilir.

    * Hatta mazallah adın çıkar iş yerini bile kaparsın.

    * Poliçe kesersin, fotoğraf çekersin, iki gün sonra kaza yapar, yok fotoğrafta şu varmı, bu varmı…
    Sonraaa….

    Şirket tek tuşla düğmeye basar fiyatları revize eder,

    Ettiği revizyon ise makasın ucu gibi olsa iyi. Öpte başının üstüne koy. Dağlar kadar açıktır.

    Birinin 1.000 TL. dediğine, diğeri 6.000 TL. diyecek ve ticari ahlaka sığmayacak kadar.

    Fiyatların yüksek olduğu için acentelik almak zorunda kalırsın. Sonrada üretimin bölünür. Şirket için önemin de olmaz.

    3 firma derken 4 firma … Sonra bir bakmışsın müşteri kaybetmemek için, bir trafik sigortası için, 4 firmadan fiyat bak, bir trafik ile yarım saat uğraş.

    Kaybettiğin vakit paranında ötesinde,

    Nerede sağlık kesmeye zaman ? Nerede konut poliçesi için zamanın ? Yok….

    Ama senden sağlık, konut beklerler. Hatta kesemediğinde komisyonunu bile düşürürler.

    Bakarsın müşteri gidiyor. Kaybedeceksin…

    Sektör kodamanları onunda çözümünü bulmuş.

    “DİĞER ACENTELERE SORUP, KOMİSYON PAYLAŞACAKSIN”

    Yeter ki acenteler ayakta duramasın (Hamallık yaparlarsa dayanamazlar çünkü.)

    EEEE İŞ YÜKÜ ÇOĞALDI ELEMAN ALMAN GEREK..

    AMA KAZANÇLAR VE KOMİSYONLAR DÜŞTÜ. ZATEN VERGİLER VE ŞARTLAR AĞIR . NASIL ELEMANI ALACAKSIN…

    Bir bakarsın sen sen değilsin ;)) İş yükün çoğalır komisyonun düşer…

    Yok ben bu sisteme uyum sağlayamam, sadece kendi şirketimin fiyatı veriririm mi dersin.

    Baştan söyliiim. Kalk ofisten al eline bir paket lastiği, böl şimdi ikiye ofisteki sineklere ateş et..

    Sonra zaten seni sistem iter bu duruma içeri girer müşteri

    “En ucuzu bak en ucuzu her yere sordun mu der..”

    %90 acente maalesef bu sisteme alıştırmaya itilmiştir, yapamasa ayakta kalamayacak. Başka yerlerden
    kestirmeye başlamışsın bile..

    Sonra bütün gün skype den diğer acentelere fiyat bak, Hammallık yap.. (Hammalları küçük görmemden dolayı değil iş yükünden dolayı örnek.)

    Sonrasında acentelerle yazış dur. O müşteri bize sordu, şu müşteri size demi sordu….

    Bütün gün motivasyonun zirvedir. Bir bakmışsın, trafik acentesi oluvermişsin.

    Çünkü müşteriye Konut ve iş yerini yada kasko poliçenin biz keselim.

    Trafiğini yürü git başka yerde yaptır, diyemeyeceksin.

    Sonra mı ……… SIKILMAYIN..

    Sorsan acente kazandı,

    Devlet kazandı,

    Yol yardım çekicisi kazandı,

    İkame araç firması kazandı,

    Eksper kazandı,

    Parça tedarikçisi kazandı,

    Servis kazandı,

    AMMAAAA ŞİRKET ZARAR ETTİ….

    TEZ DÜŞÜRÜN KOMİSYONLARI…..

    Sen riski hesaplamıştın. ben ise sadece satmıştım.

    DİYEMEZSİN…

    Hemen acenteden düşürelim komisyonları derler…

    DEVLET KAZANCINDAN DÜŞMEZ,

    YOL YARDIM DÜŞMEZ,

    PARÇADAN DA DÜŞMEZ,

    HATTA SERVİSTE DÜŞMEZ.

    ÇÜNKÜ TEKELDİR.

    fakat biz…..

    Eğer tekel olabilseydik,

    Bankalarla, sigorta şirketlerinin web siteleri üzerinden satışları ile, bayiiler ile, hatta PTT, yetkisi olmadan satış yapan web siteleri, ile şu anda mücadele edemeyip sessiz kalmazdık..

    Fakat biliniz ki;

    Ne kadar otomasyona geçsenizde, bu iş sadece poliçe kesmek ile olmaz.
    Burada şuçlu ;

    Acentelerini belli bir standarta taşımadan, herkese acentelik verip, yeterki satılsın mantığı ile hareket eden şirketlerin açgözlülüğüdür.

    ZARAR EDİYORSAN RİSKİ ANALİZ EDEMEYEN MÜDÜRÜNÜN İPİNİ ÇEKECEKSİN, ACENTENİN DEĞİL…
    AMA SEKTÖRDE PATRONLAR, PİMİ ÇEKMEYİ TERCİH E ETTİ..

    HAYIRLI OLSUN…

  6. 120 milyon TL hangi eksperlerin cebine gitmiş ? Bu kadar ekspertiz ücreti alan kaç eksper var ?

    Hangi sigorta şirketi 500 eksperle çalışıyor ve 500 eksperin her birine ay sonunda aynı ücreti ödüyor ?

    Ücretlerin masraflar hariç %40 kadarı zaten vergi. Masraflar çıkarıldığında kalan kısımla nasıl geçinilir bir ekspere sormak lazım. Masrafı ve vergisi ağır.

    Bir çok sigorta eksperi iş dağılımındaki adaletsizlikten ve masrafların yüksek olmasından dolayı işini bırakmak zorunda kalıyor.

    Yüksek tutarlı hasarlarda daha çok ekspertiz ücreti ödenmesi çok doğal. Bu şekilde ücretlendirme yıllardır var. Yeni bir durum değil.
    Sonuçta eksperlik, her meslekte olduğu gibi, bilgi ve tecrübe gerektiren bir iş. Karmaşık işlerin çözülebilmesi eleman, tecrübe ve bilgi gerektirir.

    Sigorta eksperinin bağımsız olması bu işin ruhunda vardır.

    Çalıştığınız sigorta eksperleri yüksek ücret almak için hasarı yüksek gösteriyorsa siz de daha dürüst sigorta eksperleriyle çalışabilirsiniz.

    Beş parmağın beşi bir değil.

  7. Sayın Gül, sigorta sektörünün sizin gibi sektõrel bilgi ve tecrübeden uzak yöneticilerin elinde olmasının çok acı yansıması olan bu sözlerinizi ibret ve hayretle okudum. Eksperlerin size maliyeti yerine size sağladığı faydayı hesap edemeyecek kadar sahadan uzak bir yerdesiniz demek ki. Ekibin izin de bu konuda sizi doğru yönlendirememiş olması apayrı bir konu. Eksperin olmadığı her dosyada kaybınız binlerce lirayı bulurken laf olsun diye konuşmuş olmanız son derece rahatsız edici. Dilerim bir an önce sektörümüz sizin gibi sığ düşüncelerden kurtulur. Saygılarımla

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER