21 Mayıs 2024, Salı
spot_img

“Mağazamız yandı, restorasyon firması karınca ordusu gibi çalıştı”

ismontİşletmesinde yangın çıkan İşmont Mağaza Müdürü Rauf Kaya, Hizmet Grup’un disiplinli ve hızlı restorasyon çalışması ile kısa sürede hizmete devam ettiklerini belirterek ekibin çalışmasını karınca ordusuna benzetti.

Seval KARACA

Yangın riski, her işletmenin korkulu rüyasıdır. Yangın yaşandığında tum mal ve malzemelerin ziyan olmasının yanı sıra, işletmenin kar kaybı yaşaması da kacınılmaz olur. Bu riskin en onemli ilacı da sigorta guvencesidir. İşmont’un Kozyatağı mazağasında cıkan yangın, işletmeler icin sigortanın hayati onem taşıdığını bir kez daha ispatladı. İşmont Kozyatağı Mağaza Muduru Rauf Kaya, yaşanan yangın sonrasında Hizmet Grup’un hasar restorasyon hizmeti ile birlikte rahat bir nefes aldıklarını ve kısa surede işletmenin eskisi gibi hizmet vermeye başladığını soyledi. Restorasyon ekibini ‘karınca ordusu’ olarak nitelendiren Kaya, “Calışma disiplinleri ve hızları bizi cok etkiledi” dedi. Kaya, yangını ve hasar surecini SİGORTALI ile paylaştı.

Yangının 2013 yılının Ramazan Bayramı’nda, depolarındaki elektrik saatinin plastik aksamı nedeniyle cıktığını belirten Kaya, olayı şoyle anlattı: “Bayramın ikinci gunu alarm merkezinden elektrik kesintisi olduğuna dair bir sinyal adık. Ancak sık yaşadığımız bir durumdu ve onemsemedik. Tatil donuşu mağazamızın otomatik kapısı acılmadı. Hemen kapı firmasını cağırdık. Kapı acıldığında yerde siyah izler vardı. İceri tamamen girdiğimizde baktık ki, her yer is olmuş. Elektrik saatinin plastik aksamı tutuşmuş, yol bularak ilerlemiş. Şukur ki bir yerde tıkanmış ve hava alamadığı icin sonmuş.”

Yangının ilerlememesinin buyuk bir şans olduğunu dile getiren Kaya, “Bina gorevlimiz de uzun bir tatile cıkmıştı. Yangının cıktığı yerde kumaş, kağıt gibi malzemeler olsaydı bina komple yanabilirdi, ucuz atlattık” dedi.

Mağazamızı tertemiz teslim ettiler Hasar restorasyonunun, hasar sonrasında işletmeler icin aranan kan olduğunu belirten Kaya, Hizmet Grup’un da bu konuda oldukca hızlı ve kaliteli hizmet verdiğinin altını cizdi. Kaya, “Ekip ile tanıştığımız icin cok memnunum. Yangın sonrasında iceri bir karınca ordusu gibi girdiler. Hemen herkes bir tarafa dağıldı ve uc gun gibi kısa bir surede işletmemizi bize tertemiz teslim ettiler” dedi. Yapılan calışmalar hakkında da bilgi veren Kaya, “Calışmalar kapsamında her yer boyandı, mağazada bulunan tum mallar temizlendi, tek tek poşetlendi, acıkta sergilenen 400 civarında parca kuru temizlemeye gonderildi, raflar cekildi, depolarımız temizlendi, restorasyonun son gunu kokuyu gidermek icin ozon verildi” şeklinde konuştu.

Acentemiz destek oldu

Hem kurumsal hem de bireysel olarak aynı acenteyle calıştıklarını belirten Kaya, sigorta danışmanlarına guvendiklerini de sozlerine ekledi. Yangın olayının genel mudurluğe bildirilmesinin ardından acenteleri ile irtibata gectiklerini ifade eden Kaya, “Acentemiz bizi hızlı bir şekilde yonlendirdi. Hizmet Grup ile en kısa surede irtibata gecildi ve surec boyunca bizi hic yalnız bırakmadı” dedi.

Fason ve taşeronlara sigorta şartı

İşmont’un sigorta konusunda da oldukça hassas olduğunu belirten Kaya, “Kriz dönemlerinde ilk tasarruf edilen kalem genelde sigorta olur. İşmont, sigortalanma ve sigortaların yenilenmesi konusunda oldukça titiz davranıyor” dedi. İşmont’un üretim sürecinde fason ve taşeron kullandığını belirten Kaya, “Genel müdürlüğümüz fasonlara ve taşeronlara sigorta şartı koşuyor. Böylelikle olası bir durumda hem bizim gecikme masrafımız hem de fasoncunun kâr kaybı garanti altına alınmış oluyor” şeklinde konuştu.

İşmont hakkaniyetli davrandı

İşmont ile rahat bir çalışma gerçekleştirdiklerini belirten Hizmet Grup Projeler Koordinatörü Funda Aydın, “İşmont’un mağazasında çıkan yangın küçük gibi görünse de ciddi bir hasar vardı. İşmont, acentesi tarafından çok iyi yönlendirilmişti. ‘Nasıl olsa sigorta ödeyecek ‘ diyerek tüm emtia bedelini talep edebilirlerdi. Ancak hakkaniyetli davranmayı tercih ettiler; acentelerine, eksperlerine ve bize güvendiler. Böylelikle çalışmalarımız da hız kazandı. Tüm ürünlerini kurtarmayı başardık. İşletmenin kâr kaybı bilinciyle hareket ettik “ şeklinde konuştu.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER