29 Nisan 2024, Pazartesi
spot_img

Madgeburger Sigorta olarak yeni bir hikaye yazacağız

Kısa süre önce görevinden ayrılarak Madgeburger Sigorta’nın genel müdürlüğünü üstlenen Ceyhan Hancıoğlu, “Eve gidecekken yeni bir hikayeyi başlatmak için buradayım. Ceyhan Hancıoğlu ve şirketim olarak elimden ne gelirse bunu final hikayemle yapmak üzere heyecanla masamda oturuyorum. Magdeburger Sigorta birkaç sene içinde hedeflere yakın bir şekilde özlenen yerlere gelecek” dedi.

Bor Holding çatısı altında faaliyet gösteren ve 2022 yılında başlattığı stratejik dönüşüm sürecini başarıyla yöneten Magdeburger Sigorta, yeni hedeflere yelken açtı. Geçtiğimiz Eylül ayında şirketin Genel Müdürlük koltuğuna oturan Ceyhan Hancıoğlu, vakit kaybetmeden yeni başarı hikâyeleri için çalışmaya başladı. 

Sigorta Ekranı’nda Sigorta Medya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’a konuk olan Madgeburger Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, şirket özelinde gelecek hedeflerini paylaştı. Hancıoğlu, “Magdeburger Sigorta’nın Genel Müdürü olarak yeni formamı giyerek hakkını vermek için sabırsızlıkla masama oturdum. Eve gidecekken yeni bir hikayeyi başlatmak için buradayım. İnşallah son hikayem ve en keyifli hikayelerimden biri olur. Laikiyle de sektöre, paydaşlarıma, dostlarıma katkı yaparak ve öncelikle ülkemin sigorta birliğini artırmak, sigortacılığı sevdirmek ve penetrasyonu artırmak için Ceyhan Hancıoğlu ve şirketim olarak elimden ne gelirse bunu final hikayemle yapmak üzere heyecanla masamda oturuyorum” dedi.

Yeni bir hikaye başlatmak için buradayım

Kariyerindeki son 14 yılın kendisi için çok önemli olduğunu söyleyen Hancıoğlu, “Son 14 yılımı verdiğim bir sigorta şirketi deneyimim var. Çok mutlu, çok güzel anlarımız oldu. İnişler çıkışlar, üzüntülü günler, gözyaşı, emek hepsi bir aradaydı ama gerçekten çok keyifliydi. Fakat günün sonunda ekibimle beraber zor olanı başardığımız çok güzel bir hikaye finalize ettim. 16 Ağustos’ta eski şirketimden ayrıldım ve 15 Eylül’de yeni formamı giydim. 14 yıl çok uzun bir süre ama gerçekten finalde mutlu olarak, el sıkışarak, kırmadan, dökmeden kapadığım bir hikayem var” açıklamasını yaptı. 

Magdeburger Sigorta birkaç sene içinde özlenen yerlere gelecek

Magdeburger Sigorta’nın birkaç sene içinde hedeflere yakın bir şekilde özlenen yerlere geleceğini söyleyen Hancıoğlu, “Acelemiz yok, sabırlıyız. Pazar payımız belli. Kapasitemize, gücümüze ve organizasyon yeteneklerimize göre ama her gün üstüne koyup geliştirdiğimiz hedeflere zaman içinde sabırla ve hazmederek gideceğimizi söyleyebilirim. Bugün yüzde 0,50 altında olan bir pazar payımız var ama bu beni heyecanlandırıyor. Bu çok güzel bir şey çünkü 14 yıl önce de benzer bir organizasyonumuz vardı. Yaptıklarımız, yapacaklarımızın teminatıdır. Bunu en rahat söyleyecek olanlar da herhalde ben ve ekibimdir. Tabii ki sadece biz yokuz bu dünyada. Rakipler var, rekabet var, ekonomi var, devlet var, ülke var, diğer devletler var. Dünyanın yaşadıkları var, ekonomi var, siyaset var, hastalıklar var, pandemi var. Biz elimizde olan tarafını yönetmeye talibiz. Biz bu pazar payını, bu markayı alır yükseklere taşırız. Bunu yapacağız, bundan da kimsenin şüphesi zaten yok. Dolayısıyla yine iddialı bir hikaye geliyor ama yavaş yavaş. Çünkü ekonominin çalkalandığı, savaşların konuşulduğu, normale dönemediğimiz iş yapış biçimleri ve tekniklerinin olduğu bir dünyadayız. Kendi ülkemiz özelinde ekonomi anlamında çok fazla dalgalanmanın olduğu bir coğrafyadayız” dedi.

Hedefimiz büyürken para da kazanabilmek

Şirketin organizasyonel yapısına da değinen Hancıoğlu, “Şirketimi ve organizasyonumu tanıyorum. Organizasyonumuzun boşluklarını dolduruyoruz. Dördüncü haftamda boş olan bütün makamlarımızı doldurduk ve çok güzel bir ekip yarattık. A takımımızı da kurduk. Organizasyonumuzun neredeyse yüzde 90’nını tamamladık. Hedeflerimiz belli; şirketi büyüteceğiz ama büyütürken para kazanacağız. Magdeburger’in 5 yıllık süreçte beklenene çok yaklaşmayan bir performansı olmuş. Bunu alıp yukarı taşıyacağız, para kazanacağız ve bunu sürdürülebilir hale getireceğiz. Bireysel ve Kobi ağırlıklı çalışan bir sektör oyuncusu olarak sektöre katkı yapmaya devam edeceğiz” şeklinde konuştu.

Acente şirketi olmaya devam edeceğiz

Acente ve brokerlerin sektörün lokomotifi olduğuna dikkat çeken Hancıoğlu,  acente şirketi olmaya devam edeceklerini belirterek şöyle devam etti: “Bu çerçevede esnemeler ve geliştirmeler olsa da geçmişten farklı bir yapımız olmayacak. Kanallarımızın ve acentemizin dijitalleşmesini desteklesem de dijital direkt satış merakı olan biri değilim. Dünya bir yere gidiyor ve fırsatlar var. O fırsatlar altında projeler geliştirebiliriz buna itirazım yok. Bu işin emektarlarının acenteler olduğuna inandığım için satış kanallarımızın dijitalleşmesine odaklanmamız lazım. Hasar ödeme, poliçe üretme süreçlerinin dijitalizasyonu zaten bizim işimiz. Buna bütün sektör olarak yatırım yapıyoruz. Magdeburger de yapıyor bunu, bundan sonra da yapacak. Dijital direkt satış yapmayacağım. Böyle bir arzum ve böyle bir niyetim yok. Dolayısıyla böyle bir heyecanımız da yok. Bizim heyecanımız bu sektöre canını kanını vermiş, 24 saat bu işle uğraşan ve gece gündüz hizmet vermeye devam eden bu sektörün savaşçıları acentelerimizle ilgili. Dolayısıyla acente şirketi olmaya devam edeceğiz ve bunu daha güçlü mesaj olarak sahaya yansıtacağız. Şirketimizde ağırlıklı acente portföyü ve iyi bir performans var. Acente bazında verimi artıracak bir fokusumuz olacak. Ben hem personelimizde hem de iş ortaklarımızın kalitesinde çok güzel bir iklim gördüm. Bu bizim için pozitif bir başlangıç. Üstüne koyarak gelişim alanına odaklanacağız. Acentelerimize destek olacak projelerle yola devam edeceğiz.”

Her alanda olmak isteyen bir piyasa oyuncusu olacağız

Magdeburger Sigorta’nın teknik kâr-zararını optimize edecek dengeli bir portföy dağılımıyla tüm branşlarda iş yazacaklarını aktaran Hancıoğlu, “Biz bir piyasa şirketiyiz. Daha önce yaptığımız gibi kasko da yazacağız, trafik de yazacağız, nakliyat da yazacağız, sorumluluk da yazacağız, sağlık da yazacağız. Yazmayacağımız bir şey yok. Oto ve oto dışını ayırdık. Başarıya odaklanmış, uzmanlaşmış ve bunu da iletişimde sahaya yansıtacak ekiplerden biriyiz. Bugünkü şartlarda ve gelecekteki şartları da projekte ederek ne yapacağımıza bakacağız. Her branşta olacağız ama reasüransta bulduğumuz destek kadar da belli alanlarda, özellikle yangın ve mühendislik sigortalarında da belki biraz daha farklı veya kademeli projeksiyonlar üretebiliriz. Her alanda olmak isteyen ciddi bir piyasa oyuncusu olacağız” açıklamalarında bulundu.

Yeni alanlarda sahnede olacağız

Ürünlerle ilgili açıklamalarda bulunan Hancıoğlu, “Özellikle tamamlayıcı sağlık tarafında, oto dışı tarafta, nakliyatta ve konut sigortalarında hareketlenmemiz olacak. Kasko tarifemizi güncelliyoruz. Bugüne kadar ilgilenmediğimiz alanlarda Magdeburger olarak sahneye çıkacağız. Tecrübemiz ve hikayemizle beraber gerçekten özlenen noktalara gideceğiz” konuştu.

Reasürörlerimiz ülkemize güvenmeye devam etmeliler

Reasüransın gelecek üç ay için ciddi bir konu olduğunu da hatırlatan Hancıoğlu, “Her sene bu son üç aylar böyledir ama bu sene her zamankinden zor. Hepimiz yeni gelen kuralları kendimizi hizalayacağız ama hepimiz riske doğru fiyat vermek konusunda iş planlarımızı yapmak üzere yola çıktık. Sektör de bunu yapıyor. Reasürörlerimiz bu ülkenin ekosistemine güvenmeye lütfen devam etsinler. Birbirimizi yıllardır çok iyi tanıyoruz, güvenmeye devam etsinler yeter. Bu rakamsal enkazın altından hep beraber kalkacağız. Reasürörsüz bir sigorta sektörü olamaz. Bizlersiz de onlar olamaz” açıklamalarında bulundu.

Reasürans yıllardır devam eden bir sorun

Hancıoğlu, reasüransın yıllardır süregelen bir problem olduğuna vurgu yaparak “Biz problemi kendi kendimize ayağımıza getirttik maalesef. Kapasiteler ve komisyonlar düşecek diye mesajlar alıyoruz. Gerçekten zorlu maddeler geliyor. Çünkü seller, fırtınalar, kasırgalar, hortumlar oluyor artık. Bizim bunları da fiyatlamamız lazım. Belki bilmediğimiz başka afetlerle de karşılaşacağız. Bundan kaçınamayız. 33 yıl geriye dönelim. Ben sektöre girdiğimde bunlar vardı zaten, habercisiydi. Hatta sektör reasürörlerimiz ve kendi disiplinimiz ile yarattığımız bir ekosistem vardı. Yangında minimum fiyatlar vardı. O fiyatlar iniyordu, çıkıyordu, kategorilere göre yapıyorduk. Keşke kendi kendimize korusaydık ve bugünleri yaşamasaydık ama o günlerde kontürlerimizi iyi kullanmadık” diye konuştu.

Riskleri doğru şartlarla sigortalamamız lazım

Olası İstanbul depremine kilitlenip hayatı zindan etmemek gerektiğini söyleyen Hancıoğlu, “Biz sigortacıyız. Bizim riskleri sigortalıyor olmamız gerekiyor. Sadece bu riskleri sigortalarken teknik olarak doğru şartları koymak lazım. Komisyonlar tabii ki düşecek. Reasürör alışverişine baktığımızda son hasarlarla beraber bir de 6 Şubat depremlerini koyduğumuzda maalesef sonuçlar kötü ama bunun sonunda ölüm yok. Umutlu olmamız lazım. Bir sigortacıyız, bütün riskleri sigortalamaya hazır olmamız, ama şartlarını da tartışıyor olmamız gerek. Bugün piyasada geçmişe oranla iki, üç hatta beş kat artmış yangın fiyatlarını konuşuyoruz ama yıllarca yangına neredeyse prim almadan poliçe yaptık. O yüzden biraz kendimize de batıralım çuvaldızı, biz de hatalıyız. Bundan sonrasına bakalım, tünelin ucunda bir ışık var. Türk sigorta sektörü için, paydaşlar için, sigortalılar için elimizden ne geliyorsa yapmamız lazım. Bugün tekrar uzlaşma, oturup tartışma ve mutabık kalma dönemi. Yıllardır bunu yapıyoruz, yapmaya da devam edeceğiz. Devletimiz, SEDDK’mız, Birliğimiz, regülatörümüz, eksperlerimiz, tamircilerimiz, acentelerimiz, brokerlerimizle birlikte tüm sigorta sektörü olarak her zamankinden daha çok bir araya gelmek zorundayız. Her tarafından bakarsak bu sorunu çözebiliriz. Sonuçta herkes bir şey yapmak zorunda ama mutabık kalarak, anlaşarak birbirimizi çok kırmadan yapmak durumundayız” diye konuştu.

Reasüransta sektörde tamamlayıcı bir rol üstlenebiliriz

Reasüransın en çok yangın ve mühendislik alanlarını etkilediği belirten Hancıoğlu, “Bu sadece Magdeburger Sigorta’nın sorunu değil, tüm sektörün sorunu. En büyüğünden en küçüğüne kadar hepimiz göreceli olarak az veya çok negatif etkileneceğiz bu şartların değişmesinden. Magdeburger Sigorta nispeten daha küçük bir organizasyon ve daha küçük bir reasürans anlaşması var ama Magdeburger olarak biz şunu yazmayacağız demeyeceğiz. Biz o alanda tamamlayıcı olarak belki kilit şirketlerden de biri olacağız. Yüzde 3-5-10 plasmanların bu kadar kıymetli olduğu bir dönemde Magdeburger Sigorta da sektörün paylaştığına destek vermek için elinden geleni yapacak ve her alanda kapasitesi dahilinde ciddi bir oyuncu olma yolunda kendini ortaya koyacaktır” ifadelerini kulandı.

Kimsenin sigortasız kalma lüksü yok

İçinde bulunduğumuz dönemde kimsenin sigortasız kalma lüksü olmadığının altını çizen Hancıoğlu, “Hasarlar çok arttı, doğal afetler maalesef artarak devam edecek. Tek temennimiz orada can kaybı olmaması çünkü mal kaybı için çözümler var. Bunun da tek yolu sigorta zaten. Vatandaşlarımıza da mesajımız olsun. Sigorta konusuna daha fazla önem vermek gerekiyor. Pahalandı diye düşünmemek lazım. Primin artma sebebi esasında sigortalanan varlığın değerinin artması. Arabanız 300.000 TL’den 1.000.000 TL’ye çıktıysa pirimiz de 3,5 kat artacak. Artışların sadece sigorta şirketlerinin fiyat politikasıyla alakalı olmadığını anlatmak lazım. Gerçek bedeli yaratanın varlığın değerinin olduğunu kafalara kazımamız gerekiyor. Bu durum reasürans maliyetlerinin etkisiyle biraz daha devam edecek. 2024 yılı da bundan maalesef etkilenecek, çünkü sigortacı olarak bugün yazdığımız poliçenin bir sene sonra yenilemesini konuşacağız. Her şeyin başı iletişim, doğru anlatma ve doğru bilgilendirme. Hiçbir vatandaşımızın doğru bilgilendirmeye rağmen poliçe almayacağını düşünmüyorum. Poliçe adetleri büyüyor. Sağlık ve kasko sigortasında poliçe adetlerine bakarsanız kayıp yok. Vatandaş alıyor. Yeter ki vatandaşı doğru bilgilendirelim ve ısrar edelim. Sigortasız kalmamanın bedelini onlara anlatmamız gerekiyor. Bunu için de sahaya inmeliyiz. Önümüzdeki aydan itibaren biz de tüm heyecanımızla iş ortaklarımızı kucaklamak için sahada olacağız. Tüm bölgelerimizi kapsayan bir tura çıkacağız. Bunu da şimdiden söylemiş olayım” açıklamalarında bulundu.

Sigortacılıkta kurumsallık ve duygusallığı bir arada götürmeliyiz

Sigortacılıkta kurumsallık ve duygusallığı bir arada götürmek durumunda olduklarını belirten Hancıoğlu, “Çok değerli bir sektörün oyuncularıyız. Duygusuz bir iş olmaz. Kurumsallık zaten olmazsa olmaz ama bunun dengesini kurmak sigortacılıkta çok önemli. Bu konuda da biz fena değiliz. Ben ve ekibim gerçekten giydiğimiz formaların hakkını verirken kurumsallık kadar duygusallığı da en iyi optimize eden ekiplerdeniz. Bu ekiplerin en azından başı olan şanslı adamlardan da biriyim. Bu işe inatla devam edeceğim, çünkü ben buna çok inanıyorum, işimizin de çok değerli bir parçası. Sonuçta güven satıyorsunuz, kağıt parçaları satıyorsunuz, geleceği satıyorsunuz, geleceği pazarlıyorsunuz, insanlara kötü günde yanlarında olma mesajını 12 ay önceden veriyorsunuz. Dolayısıyla kurumsallık ve duygusallık dengesini iyi kurabilmeniz gerekiyor” diye konuştu.

Oto branşı olmadan sigortacılık olmaz

Oto sigortalarının Türkiye’nin gerçeği olduğunu söyleyen Hancıoğlu, oto olmadan sigortacılık olmayacağının altını çizerek “Belki en kolay alınan ürün. Satılan ürün de demeyeceğim, çünkü satmak ve almak başka bir şey. Satış yönünde sektör olarak biraz çabalarımızı artırmamız gerekiyor. Oto, artık Big Data’nın iç zekasının, algoritmanın, yapay zekaların katkı yaptığı bambaşka bir uzmanlık alanı. Oto branşında klasik kasko trafik ürünleri zaten olmazsa olmaz ve şirketlerin de portföy dengesini getiren unsurlardan biri. Kaskoyu, trafiği belki ayrı ayrı tartışmak, kâr-zarara katkısını olumlu olumsuz ayrıştırmak lazım ama 33 yıllık sigortacılığımda mecburen herkes gibi, her şirketimde muhatap olduğum ana branş kasko. 20 yıldır tartıştığımız trafik de olmazsa olmaz” dedi.

Sigorta Ekranı:

1 Yorum

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER