Liberty Sigorta, uygulamaya aldığı Tek Ekran Projesi ile daha akıllı ve kolay bir ara yüze geçiş sağladı.
Teknolojide yaşanan hızlı değişim ve sağladığı imkânlar, çağın her alanında olduğu gibi sigorta sektöründe de beklentileri değiştiriyor; daha hızlı, akıllı ve kolay kullanılan sistemleri gerektiriyor. Liberty Sigorta da bu gereksinimlere cevap vermek üzere sigortacılık yazılımının acente ara yüzünü, sektörün gelişen yapısına uygun olarak değiştirerek Tek Ekran Projesi’ni devreye aldı. Liberty Sigorta Bilgi Teknolojileri Direktörü Deniz Koral, Tek Ekran Projesi’nin acenteler için kolay çalışılan şirket olma yolunda önemli bir adım olduğunu belirterek, “Acentelerimiz tek bir ekran üzerinden artık teklif ve zeyl işlemlerini kolayca gerçekleştirebiliyor. Bunun yanı sıra teklif giriş sürecinde kullanıcıya görünmeyen sorgulamalar, hesaplamalar ve bilgi transferleri gibi bir takım işlemler tekrar gözden geçirilip gerekli iyileştirmeler de yapıldı” dedi.
Tüm bireysel ürünler tek ekrana aktarılacak
Koral, Liberty Sigorta’nın üretiminin tamamını acente kanalıyla gerçekleştirdiği ve “kolay iş yapılan şirket” olmayı amaçladığını belirterek bu doğrultuda Tek Ekran Projesi’nin uygulamaya aldığını söyledi. Koral, “Liberty Sigorta bu projeyle sigortacılık yazılımının acente ara yüzünü, sektörün gelişen yapısına uygun olarak değiştirmeye karar vererek çok sayıda sekmeden (tab/sayfa) oluşan ve sırayla sekmeleri geçmeyi gerektiren teklif giriş ekranından, tüm işlemin tek bir sayfada yapılabildiği, daha akıllı ve kolay bir ara yüze geçişi sağlandı” şeklinde konuştu. Koral, ilk etapta acentelerin sık kullandıkları kasko, konut ve DASK ürünleri ile geçilen Tek Ekran’a aşamalı olarak diğer bireysel ürünlerin de aktarılmasının planlandığını da sözlerine ekledi.
Daha hızlı, akıllı ve kolay ara yüzler gereklilik
Tek Ekran’ın kullanılışıyla ilgili bilgiler de veren Koral, şöyle konuştu: “Teklif giriş sürecinde girilen bilgilerin tekrar gözden geçirilmesi ve değiştirilmesi gerektiğinde sekmeler arasında ileri geri hareketler hem kullanıcının çok şeyi aklında tutmasını gerektiriyor hem de sistem performansını olumsuz etkiliyordu. Bu sebeple projenin temel noktası, tüm teklif giriş sürecinin tek bir sayfada tamamlanması oldu. Sekmelerin yerini, giriş alanlarının gruplandığı ve gerektiğinde açılan “panel” sistemi aldı.”
Yeni müşteri açmak için ayrı bir giriş ekranı kullanmak teklif giriş süresini uzatırken, acentelerde memnuniyetsizliğe sebep oluyordu. Teklif giriş ekranında müşterinin sadece TC Kimlik numarası girilerek, UAVT sisteminden adres bilgilerine erişip yeni müşteri kaydının otomatik olarak yaratılması sağlandı.”
Gelişen teknolojilerdeki yeni fırsatların ve değişen piyasa koşullarının sigorta şirketlerini sürekli olarak daha hızlı, daha akıllı ve daha kolay kullanılan ara yüzler yapmaya teşvik edeceğine dikkat çeken Koral, “Ürünlerin bu kavramlar ışığında yeniden tasarlanmasının bir gereklilik olduğunu düşünüyorum” dedi.
Acentelerin sadece yüzde 7’si tek şirketle çalışıyor
Sektördeki düşük fiyat baskısının, acentelerin iş yapış şeklinde değişimlere sebep olduğunu belirten Koral, acentelerin müşterilerine en uygun fiyatı vermek için birden fazla sigorta şirketi ile çalışmaya yöneldiğini söyledi. “2014 yılı itibarıyla Türkiye’deki acentelerin sadece yüzde 7’si tek sigorta şirketi ile çalışırken 2-4 adet şirket ile çalışan acenteler sektörün yüzde 78’ini oluşturuyor” diyen Koral, sigorta şirketleri tarafında ise fiyat baskısının daha karmaşık tarife yapısını, ürün kapsamının ve teminat çeşitliliğinin artırılmasını, dolayısı ile ürünlerde daha fazla bilgi toplanmasını gerektirdiğine dikkat çekti.
Karmaşıklaşan ürün ve tarife yapılarının, acentelerin teklif giriş sürelerinin artmasına sebep olduğunu söyleyen Koral, sözlerini şöyle sürdürdü: “Müşterilerine uygun fiyatı verebilmek için birden fazla sigorta şirketinden teklif almak zorunda olan acenteler için sigorta şirketlerinin teklif giriş ekranlarının hızı, sadeliği ve kolaylığı günümüzde ciddi bir rekabet unsuru oldu.”