23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Kurumunuza sosyal medyacı almanız yeterli mi?

Hayatımız Sigortalı Yazarı Dr. Erhan Ayberk, dijitalin her alanımıza girdiği bu dönemde şirketler için kaçınılmaz olan sosyal medya uzmanlarına dikkat çekiyor. Bir sosyal medya uzmanının nasıl olması gerektiğini anlatan Ayberk’in makalesi şöyle…  

Dijital iletişimin oldukça kıymetli olduğu çağda, firmalar kaçınılmaz olarak sosyal medya üzerinden pazarlamaya yöneldiler. Artık iyi yetişmiş bir sosyal medya yöneticisi, bir kurumun pazarlama başarısında çok önemli roller üstlenebiliyor. Temel olarak kurumsal sosyal medya yöneticisinin yapacağı şey, müşterileri büyük zaman geçirdikleri sosyal medya ortamlarında yakalayıp, onları ikna etmeye çalışmaktır.

Bu ikna sürecinde ise, iki yöntem öne çıkmaktadır:

• Viral Pazarlama

• Gerilla Pazarlama

Öncelikle markanızın sosyal medyada konuşuluyor olmasını sağlayacaksınız; daha sonra da çeşitli manipülatif paylaşımlarınızla taraftar toplayıp, onları yeri geldiğinde domine edebileceksiniz. İşin gerilla pazarlama kısmı cidden çok zordur.

Sosyal medya yöneticisinin kurumsal kimliğe, marka paydaşlarına vs. çok hâkim olması gerekir. En ufak bir hatalı paylaşım, telafi edilmesi güç zararlar verebilir. Markanın kültürünün, içinde yaşanılan toplumun ve özelde markanın hedef kitlesinin değerleri çok iyi bilinmelidir.

Eğitimler ışıltılı Türkçeler bomba!

Sosyal medya yöneticisinin başka ne gibi nitelikleri olmalıdır? Mesela, Türkiye’deki bir kurumsal yapıdan bahsediyorsak; Türkçe’ye çok hâkim olması gerekir. Bu maalesef hep ihmal ediliyor. Eğitimler kağıt üzerinde ışıltılı, ama Türkçeler bomba! Plaza İngilizcesi ve Business English jargonuna belki kurum içi iletişim için gerek vardır; ama asıl önemli olan sade ve temiz bir Türkçe ile ifade yeteneğidir. Yani dönüp de, sosyal medyada “Hadi, şimdi bir meeting set edelim!” diye bir paylaşım yapılmamalıdır!

Tertemiz bir Türkçe ile niyetler en açık biçimde anlatılabilmelidir. Yazım kurallarına uyulmalıdır örneğin… sıkça yapıldığı gibi, sırf havalı görünsün diye noktalama işaretlerinden önce boşluk koymaya filan kalkılmamalıdır.

Daha anlatılacak bir sürü yetenek ve yetkinlikler var. Ancak, bu yazının konusu onlar değil. Ayrı bir zamanda, bir kurumsal sosyal medya yöneticisinin gerekli niteliklerine tekrar değiniriz.

Kritik noktadaki çalışanlar da önemli

Bizim burada söylemek istediğimiz şey, meselenin kurumsal sosyal medya temsilcisi ile bitmediğidir. Kritik noktadaki çalışanların da en az sosyal medya yöneticisi kadar önemli olduğudur! İşte onlar da eğer sosyal medyada müşterileri ile iletişime giriyorlarsa, aynı nitelikleri sergilemek zorundadırlar! Yoksa çay kaşığı ile biriktirdiğiniz suyu, kepçeyle tahliye şebekesine boşaltırsınız!

Eğer bir kurumun müşteri ile iletişime geçecek bir çalışanı, kurumun sosyal medyacısı kadar iletişim diline ve geleneğine hâkim değilse, mümkünse ya iletişime geçmesin ya da mesajları bir kurumsal süzgeçten geçsin. Şimdi böyle deyince elbette üst yöneticiler, müşteri ile ilişkiyi tamamen profesyonellere bırakalım diye düşünürler. Hayır efendim…Bunu ne kadar yapmaya çalışsanız da, öyle anlık gelişmeler olacaktır ki, çalışanlarınız bir müşterisiyle yazışacaktır.

Siz çalışanlarınıza hiç soruyor musunuz, arada müşteri ilişkileri servisi varken, mesela günde kaç müşteri ile yazıştıklarını ya da kendi sosyal medyalarında karşı karşıya geldiklerini? Araştırsanız şaşarsınız. En iyisi, eğitimini vermek, izlemek ve geri bildirimde bulunmaktır.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER