23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

TRAFİK ‘FENA’ ÇARPIYOR

Merhaba değerli okuyucularımız,

İlk çeyrek bitti, ancak henüz sektör finansalları açıklanmadı. O yüzden biraz el yordamıyla konuşacağız, ama açık bir gerçek var ki, trafik sigortası şirketleri çok çok zorlamaya başladı. Önceki yazımızda özetlediğimiz üzere, yüzde 50 asgari ücret artışı, yüzde 100’den fazla yedek parça fiyatlarındaki artış, bunun üstüne bir de orijinal parça kullanma zorunluluğuna ek olarak, artık pandemi öncesi hasar frekanslarına dönülmüş olması, bu branşta hasar maliyetlerini geçen yılın ilk çeyreğine göre en an 2.5 misline çıkardı.

Fiyat artışı tekrar gündemde

Buna karşılık primlerde önce yüzde 20, sonra aylık artış oranında yüzde 1.5’tan yüzde 2,25’e çıkılması bir nebze rahatlama sağladı zannedildiyse de, aylar geçtikçe şirketler poliçe kesmeme eğilimi göstermeye başladı ve bu konuda otorite denetimi geldi. Duyduğumuza göre, sektörde önemli şirketlerde bile ‘trafik ışığı’ uygulamaları, sistem yavaşlatmalar gırla gidiyormuş. Kulağımıza gelen duyumlar, haziranda tekrar bir fiyat artışının gündemde olduğunu söylüyor; ne kadar olur bilemem, ama trafik sigortalarında sıkıntı artarak devam ediyor.

Aynı sıkıntı kaskoda ve sağlıkta da var, ama bu branşlarda serbest tarife olduğundan şirketler istediği gibi fiyat artırıyor ya da istemediği işe teklif vermiyor. Ama, trafik zorunlu ve fiyat üst limiti var. Önümüzdeki yıl seçim de var, yani öyle tüketiciyi üzecek, sigortacıları sevindirecek fiyat artışları çok zor görünüyor. Öte yandan, enflasyon karşısında güdük kalan teminat limitlerinin de artırılması gündemde. Bedeni limiti çok sorunlu görünmese de maddi tarafta 50 bin TL limit çok düşük kalıyor, kaskosu veya ihtiyari mali mesuliyet sigortasını ekstra yapmayanlar kazalarda mağdur oluyor.

“Peki, ne yapılması lazım? Bu yangını ne söndürür?” derseniz önerilerim şunlar. SEDDK derhal maddi teminat limitleriyle birlikte fiyatları da şirketlerin başa baş noktasını hedef alarak artırmalı, bir yandan da bu seneki rezerv hesaplamalarını bir miktar yumuşatırken, en azından eşdeğer parça kullanımını acilen devreye almalı. Sigortalılar ise, kasko yaptıranlar, ihtiyari mali mesuliyet (İMM) teminatına dikkat etmeli, yaptırmayanlar ise münhasır İMM poliçesi de almalı. Zira, artırılacak olan limitler bile yeterli olmayacaktır. Trafik bu sene herkesi “fena” çarpıyor, sigortalıları da, sigortacıları da. Bu aylık da bu kadar. Kalın sağlıcakla…….

HAYATIMIZ SİGORTALI DERGİSİ | MAYIS 2022

1 Yorum

  1. Eşdeğer parça talebiniz bence çok yanlıştır,çünkü ülkemizde henüz TSE standartlarında ve gerçek anlamda eşdeğer parça uygulaması olmadığından sigorta şirketleri yıllarca bu konuda sigortalıları mağdur ettiler ve binlerce dava açılmasına neden oldular,bence şu an yürürlükte olan orjinal parça uygulaması gayet doğru ve güzel bir uygulamadır tabi ki bunun maddi anlamda bir yansıması olacaktır bunu da sigortalıların anlayışla karşılaması gerekmektedir.Kaliteli hizmet almak istiyorsak bunun bedelini ödemek gerekiyor,aksi halde orjinali 7.000.00 tl. olan bir tampon için sigorta şirketi eşdeğer parça adı altında yan sanayinin de yan sanayisi 2.000.00 tl.lik bir tampon gönderir sonra usta bunu yerine oturtmak için yarım gün uğraşmak zorunda kalır ve sonuçta karşıya geçip baktığınızda takılan tampon ben bu araca ait bir parça değilim diye sırıtır durur.
    Bu nedenle sözün özü;Sigortalılar trafik sigortasına yüksek ücret ödeyecek fakat hizmet alma durumunda da mağdur olmayacaklar ve belki de yüksek ücret ödemeleri araçlarını kullanırken daha dikkatli olmalarını sağlayacaktır.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER