Merhaba değerli okuyucularımız,
Biz yazmaktan, sizler de okumaktan bıktınız belki ama ülkemiz trafik sigortasını tartışmaktan bıkmadı… Tahmin edeceğiniz üzere bu ay da konumuz aynı, yani zorunlu trafik.
Trafik sigortası, memleketimiz çok önemli bir darbe girişimini atlattığı ve ortalığın hayli karışık olduğu bir dönemde bile Başbakan Yardımcısı’nın gündeminden düşmeyen bir konu. Yapılan açıklamaya göre sektöre son bir şans tanındı ve rekabeti artırmak için Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM) nezdinde bütün şirketlerin fiyatlarının tek ekrandan herkesin sorgulaması imkanı getiriliyor.
Yani tüketici ya da acente, bu ekrana TC kimlik ve plaka numarasıyla girecek ve en ucuz fiyatı veren şirketi bulacak. Sonra da o şirkete ya da acentesine gidip poliçeyi tanzim etmesini isteyecek. Bu aslında daha önceki yazılarımızdan birinde bahsettiğimiz, acentelerin temsil etmedikleri şirketlerin de fiyatlarını (illegal olarak) aldıkları robot programların devlet tarafından kanuni hale getirilmiş şekli. Hazine, trafik sigortasını ‘robot’a bağladı anlayacağınız.
Bu arada aldığımız duyumlara göre, sigorta şirketlerinin yapmaktan kaçındıkları riskli müşteriler için de ortak bir havuz dahilinde sabit prim vermek fikri üzerine bir çalışma da bitmek üzere.
Buraya kadar her şey tüketici açısından gayet güzel. Çünkü tek bir güvenilir siteden fiyatı alan tüketici, en düşük fiyat veren şirketi kolaylıkla bulmuş olacak.
Şirketler acenteye ne için komisyon verecek?
Peki, acente açısından da bu yeni durum iyi mi acaba? Aracına sigorta teklifi almak bu kadar kolay hale geldiğinde, tüketici acenteye niye ihtiyaç duysun? Özellikle özgürlüğüne düşkün Y ve her şeyini internetten alan Z kuşağı, trafik sigortası almaya başladığında acenteye ihtiyaç duyacak mı?
Daha da önemlisi, şu an ağırlıklı olarak acente üzerinden gelen zorunlu trafik müşterisi, direkt olarak internetten gelmeye başladığında, sigorta şirketinin acenteye ne için komisyon vermesi gerekecek? TC kimlik numarası ve plakayı basit bir internet sitesine girmesi için mi?
Acente komisyon oranları düşürülmeye başladığında, bana kızan dernek başkanına bu yılın ocak ayında verdiğim cevabın son cümlelerini tekrar aşağıya kopyaladım: “Bakın size bir dost tavsiyesi, geçen hafta Hazine genelgesiyle tüm trafik sigorta şirketlerine kendi web sitelerinden online teklif ekranı (1 Mart’a kadar) hazırlama zorunluluğu getirildi. Yarın şirketler bu ekranlara ‘poliçeye çevir butonu’ eklerse ne olacak, bence düşünseniz iyi olur. Tehlikenin farkında mısınız?”
Tehlike geldi ve kapıya dayandı. Artık herkes çok basit iki bilgiyle en ucuz trafik teklifine, acenteye ihtiyaç duymadan ulaşabilecek. Bundan sonrası sadece bir ‘poliçeye çevir butonu’na ve kredi kartı bilgilerini girmeye kaldı. Bu aylık da bu kadar….
Kalın sağlıcakla.
Sayın Kontra sigortacı, trafik sigortalarının internetten yapılabileceğini artık her şeyin çok kolay olacağını yazmışsınız bu çok güzelde, acentelerin 1 yıl boyunca hasar veya diğer konularda sigortalılara verdiği 7/24 hizmeti nereye koyacaksınız acaba bundan hiç bahsetmemişsiniz. Acente zaten en uygun fiyatı bulup poliçeyi düzenliyor, artı bir yıl boyunca müşterinin yanında oluyor. Örnek vermek gerekirse; insanlar servisi olmayan bir dayanıklı tüketim ürününü ne kadar tercih ediyor. Sonuç olarak sigorta yaptıranlar aynı fiyata acaba hangisini tercih ederler, hizmet alabilecekleri bir acenteyimi yoksa muhatap bulamayacakları internetten alacakları poliçeyimi. Saygılarımla
KINA YAKSINLAR…
UYGULAMAYI ÖNERMEKLE BÖBÜRLENEN BAŞGAN VE ŞÜREKASI…
SBM’DEN ALINAN TEKLİFLERDE, EĞER MÜŞTERİNİN İLETİŞİM BİLGİLERİ SİGORTA ŞİRKETİNİN SİSTEMİNE DAHA ÖNCEDEN GİRİLMİŞ İSE, ŞİMDİLİK İKİ SİGORTA ŞİRKETİ TARAFINDAN DOĞRUDAN TEKLİF YOLLANIYOR. ARADA ACENTE FALAN YOK, POLİÇE DİREK PARTAJDAN DÜZENLENİYOR.
BUNA SEBEP OLAN ZİHNİ SİNİRLERE TEKRAR SÖYLÜYORUM…
KINA YAKIN, HEM DE BOLCA…
IŞIK GÖRÜNDÜ SONUNDA. AMA YAKLAŞAN IŞIĞIN TÜNELİN UCU DEĞİL, BAŞKA BİR TREN OLDUĞUNU HALA ANLAMAYANLAR, KENDİLERİNİ YAKAN BAŞGAN’A HALA SESSİZ KALANLAR, SİZ DE KINALARINIZI HAZIRLAYIN, LAZIM OLACAK YAKINDA…
BES SATAN MESLEKTAŞLARIMIZIN SONU GELDİ, OTOMATİK KATILIMDA ACENTELER YOK. ŞİMDİLERDE BAŞKA İŞ BAKIYORLAR, ÖNEMLİ BİR KISMI ELEMENTER ACENTELİĞİNE DÜŞTÜ.
SBM İLE MEZARI KAZILAN ELEMENTERCİLER İSE, KAZILAN MEZARIN KENDİLERİ İÇİN OLDUĞUNU ANLAMADILAR HALA. BAKIYORUM DA ŞÖYLE, BU VİRAJI DÖNEBİLİRSEK, KÖŞEYİ DE DÖNERİZ, ÇOĞU ACENTE BUNA DAYANAMAZ DİYENLER VAR. VİRAJI ÇIKTIĞINDA YOL BİTİYOR BİRADER, HABERİN OLA…
Hazine bir karar verse ne yapacağına iyi olacak. İnternet’ten sigorta satışı birçok acentenin kapanmasına sebep olacak. Her acentede çalışan sayısı ciddi anlamda düşecek. İstihdam azalacak işsizlik artacak. Bunu göremiyorlarmı ?
Bu uygulamayı sadece acentelere açsalardı,Acenteler devre dışı bırakılmasaydı daha iyi olurdu. Acenteler iş paylaşımı sayesinde en uygun fiyatı araştırıp buluyor ve satıyordu zaten. Bu uygulama rekabet artsın fiyatlar düşsün diye yapılmış bir uygulama değil. Acenteler devre dışı kalsın, sigorta şirketleri dahada zenginleşsin mantığı var.