Merhaba değerli okuyucularımız,
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin tekrarlanan seçimi de bittiğine göre artık işimize dönebilir ve sürpriz bir erken seçim gündeme gelmeyecekse, seçim konuşmadığımız bir kaç yıl geçireceğimizi öngörebiliriz. Sizlerin de takdir edeceği üzere sektörümüz seçim atmosferinden genelde zararlı çıkmıştır. Buna “sektörün seçim riski” deyip, artık bu riskin azaldığını söyleyip geçelim. Ancak sektörün bazı diğer riskleri son aylarda artacak gibi görünüyor. Ne derseniz genel olarak “Düzenleme riski” diyebiliriz. Buna “Regülasyon riski “de denmektedir.
Şöyle açalım: Sektörümüzün düzenleyici kurumu 2017 yılında yapılan trafik tavan fiyatı uygulamasına kolay uyum sağlasın ve finansallar üzerindeki etki yumuşasın diye bazı düzenlemeler yaptı. Mesela, sermaye yeterlilik oranının en önemli bileşenlerinden “prim artışı riski” tamamen kaldırıldı, “prim yazma riski” düşürüldü. Bunlara ilave olarak da rapor edilmemiş muallak rezervini düşürmek amacıyla zorunlu iskonto getirildi. Tüm bu düzenlemeler sayesinde yeni kurulmuş veya yeterli sermayesi olmayan şirketler de oyuna katılabildi ve o dönemki kriz bir şekilde aşıldı. Şimdi bu düzenlemelerin tekrar yürürlüğe konması gündemde. Ancak şirketlerin özkaynakları bu yeni düzenlemeden gelecek riskleri kaldıracak durumda mı orası şüpheli. Bu arada yine 2017 yılında başlayan ve trafik ruhsatı olan her şirketin zorunlu ortak olduğu Riskli Sigortalılar Havuzu’nun hasar sonuçları hiç ama hiç iyi görünmüyor.
Çözüm ise tek: Tavan fiyatlara zam yapılması gerekiyor. Ancak geniş kitleleri ve başta Bendevi Palandöken‘i üzecek bu zamma kimsenin eli gitmiyor. Aslında tüm seçimler bitti ve zam için en uygun zaman şimdi. Zam yapılmazsa da bu fiyatlarla bazı şirketlerin hazin sona doğru gideceği görülüyor ve devletin ileride daha büyük problemlerle karşılaşma riski de var.
Bu arada kurulmakta olan SDDK da ayrı bir iş tabii.
Ne diyelim, durum bu. Karar vericilere kolaylıklar dileyelim.
Bu aylık da bu kadar.
Kalın sağlıcakla…….
HAYATIMIZ SİGORTALI / TEMMUZ 2019
2019’da ne olacak?
Tam bir yıl önce yıllık sonuçları değerlendirirken özetle şöyle demişiz: “Kombine rasyoda en az 3 puan daha kötüleşme beklenmelidir. Bunun temel sebebi de tavan tarifenin gelir azaltıcı etkilerinin bu yıl ortaya çıkacak olması. 2018 sonunda bir önceki yıla göre daha fazla artan teknik zarar, daha az artan mali kâr ve yüzde15 civarında büyüme beklentisine paralel 1 milyar TL’nin biraz üzerinde bir toplam kâr görebiliriz.”
Peki 2018’de ne oldu?
Yazının devamı için: http://bit.ly/2FK3yCo