Tatilde kalacakları otellerin sigortalı olması bireyler için büyük önem taşıyor. Otel sigortaları ile işletmeler, müşterilerini eşyalarının güvenliğinden, gıda zehirlenmesine, yangından, su basmasına kadar yaşanabilecek bütün sorunlara karşı güvenceye alıyor.
EDİP OZAN ÜÇOK / SİGORTAMEDYA
Yaz mevsimi geldi çattı… Pek çok birey şimdiden tatil programlarını yapmaya başladı. Eğer bir otel işletiyorsanız, turizm sektöründe sadece misafirleri iyi ağırlamak yetmiyor… Bazen bin bir sorunla uğraşmak gerekebiliyor. Bu konuda da imdada sigorta yetişiyor. Otel işletmecileri müşterilerin eşyalarının güvenliğinden, gıda zehirlenmesine, yangından, su basmasına kadar yaşanabilecek bütün sorunları sigorta ürünleriyle güvenceye alabiliyor. Kalacakları otellerin sigortalı olması da tatillerinin zehir olmaması için bireyler açısından da hayati önem taşıyor. Sigorta şirketlerinin paket halinde tüketicilere sunduğu otel sigortaları, risklere kalkan oluyor. Böylece hem sigortalı olan işletme sahibi risk sonrası detayları düşünmek zorunda kalmıyor hem de müşteri memnuniyeti sağlanmış oluyor. Otel sigortaları otelin ve oteldeki eşyaların uğrayacağı doğrudan ve dolaylı maddi hasarların giderilmesi haricinde personel ve otelde konaklayan müşterilerin başına gelebilecek riskleri de teminat altına alıyor.
Otel sigortasında kâr kaybı da teminat altında
Otel sigortaları genel olarak şu teminatları içeriyor: Yangın, yıldırım, infilak, dahili su, hava, kara, duman, grev, lokavt, kargaşalık, halk hareketleri, kötü niyetli hareketler, terör, enkaz kaldırma, deprem, fırtına, seylap, sel, yer kayması, kar ağırlığı, alternatif otel masrafları, yangın mâli sorumluluk, iş durması, hırsızlık, cam kırılması, kâr kaybı, kira kaybı, ferdi kaza, kazaen kırılma, taşınmaza bağlı hukuksal koruma, elektrik hasarları, otel ve işveren mali sorumluluk, 3. şahıs mali sorumluluk, taşınan para sigortası, emniyeti suistimal, ana kasa hırsızlık, elektronik cihaz, makine kırılması, taşıt çarpması (kara – hava – deniz), otele emanet edilen ve müşterilere ait eşyalar, gıda zehirlenmesi, asansör sorumluluk, kiralayan tarafından yapılan boya badana dekorasyon masrafları.
Yeni yatırımlara imkan veriyor
Ciddi yatırım yapılan otellerin olabilecek her türlü risklere karşı korunması, kârlılığın sürdürülebilmesi ve bu sayede yeni yatırımlara imkân sağlanması, müşterilerin ya da 3. şahısların karşılaşabileceği zararlara karşı doğabilecek maddi kayıpların önlenmesi, personellerin görevleri sırasında oluşabilecek kaza vb. zararlar karşısında doğabilecek maddi kayıpların önlenmesi, otelden kaynaklanan bir hasar sebebi ile komşu binalara verilen zararların karşılığında doğabilecek maddi kayıpların önlenmesi için sigorta yaptırmak gerekiyor.
“Otel Sigortası misafirlere güven veriyor”
Unico Sigorta CEO’su Cenk Tabakoğlu, otel sahiplerinin kâr kaybı, alternatif konaklama masrafları, iş durması ve benzeri teminatlar ile finansal kayıplarını en aza indirgeyebileceğini ve böylece misafirlerin mağdur olabilme riskini büyük ölçüde bertaraf edebileceğini belirtiyor. Gıda zehirlenmesinin de teminatlar kapsamında olduğunu söyleyen Tabakoğlu, bu konuda çarpıcı bir örnekte veriyor: “Avrupa ülkelerinden gelen turistlerin birçok hadisede otellere ve tur şirketlerine bazen yersiz ve haksız da olsa birçok zarar talebinde bulunduğu biliniyor. Basında da özellikle avrupa ülkelerinden gelen turistlerin tatilleri bittikten ve ülkelerine döndükten sonra dahi gıda zehirlenmesi ve benzeri talepler ile başvurdukları görülüyor. Bu durumda otel sigortasının yanında sorumluluk sigortalarının, sigorta şirketlerinin sigortalıları olan otelleri bu tip haksız taleplere karşı da koruduğunu söylemeliyim. Öte yandan, misafirlerin yemekler ile alakalı veya su sporları, spa hizmetleri, muhtelif eğlence ve organizasyonlar sırasında yaşayabilecekleri maddi, bedeni ve belirli ölçülerde manevi kayıpları ve zararları da sorumluluk sigortalarından karşılanabilmekte ve bu koruma kalkanı da misafirlere bir güven ortamı tahsis ediyor.”
“Otel sahipleri kendi risklerini belirlemeli”
Turizm sektörünün ve otellerin en küçük ekonomik ve siyasi gelişmelerden çok fazla etkilendiğini belirten Neova Sigorta Teknik Müdürü Murat Uğur, işletmelerini ayakta tutmak isteyen otel sahiplerinin mutlaka otel paket sigortası yaptırması gerektiğini ifade ediyor. “Rekabetçi bir risk grubu içinde olmaları sebebi ile all risk kapsamına yakın teminat içeriğinin uygun primlerle satın alınması mümkün” diyen Uğur, “Özellikle yabancı konukların yüksek sigorta bilinci sebebi ile turizm işletmelerinin sorumluluk hasarlarında poliçe sahibi olmaları önem arz ediyor. Ayrıca, otel sahiplerine sorumluluk branşında teminat satın almalarını da tavsiye ediyoruz. Günümüzde otel sadece konaklama mekânı olmaktan çıktı ve bir yaşam alanı olmaya başladı. Bir otel tesisinin içinde kuaför, kuru temizleme, oyun salonu, çocuk bakım merkezi gibi sayısı arttırılabilecek birçok hizmet veriliyor. Otel kendi bünyesinde sunmuş olduğu bu hizmetler için misafirlerine karşı sorumludur. Otel sahiplerinin kendi risklerini belirlenmesi ve mevcut risklerine karşı kendilerini koruyacak bir poliçe satın almalarını önerebiliriz” şeklinde konuştu.