25 Kasım 2024, Pazartesi
spot_img

Kıraç’tan acentelere: Hasar koçunuz olmak isteriz

Auto King Kurumsal İlişkiler Direktörü Erkan Kıraç, “Hasar çözüm ortağınız, hasar koçunuz olmak isteriz” başlıklı yazısında, son dönemde başlayan yeni iş alanlarından biri olan ‘koçluk’a vurgu yaptı. Koçluk hakkında kısa bir bilgilendirme yaptığı yazısını sigorta sektörüne de bağlayan Kıraç, “Sigorta sektöründe acenteler ve sigortalıları arasında ilişkiyi bir nevi koçluk ilişkisi olarak yorumlayabiliriz” değerlendirmesinde bulundu.

Erkan Kıraç’ın yazısı şöyle:

“Hasar çözüm ortağınız, hasar koçunuz olmak isteriz” 

1995 yılında bir Sigorta eksperinin yanında Otomotiv sektörüne ilk adım attığımda çok şey öğreneceğimi biliyordum. Çünkü yıllarca hep konuşulan;  Sigortacılığın geleceğin mesleği olmasıydı ve ben paralel bir meslek ile sektörde 23 yılımı geçirdim. İlk günkü heyecanla her gün yeni bir şeyler öğrendim.

Eksperlik mesleğinin ne kadar şeffaf bir meslek olduğunu anladım. Eksperlerim ile geçirdiğim beş yılın sonunda çok net öğrendiğim;  dürüst ol,  kendini geliştir ve başarı için hep koş hiç durma.

Sonrasında ilklerin heyecanı ile birçok projede görev aldım. İlk merkezi hasar yönetimi sağlayan network yönetimi, ilk kez Türkiye genelinde Eksperden sonra servislerin hasar kontrollerinin sağlanması, Hasar yönetimi için programlar, Yedek parça tedarik zinciri gibi sektör için önemli projelerde çalıştım, çok şey öğrendim. Sigortacılık yemek gibi su içmek gibi vazgeçilmez

Ben otomotive devam dedim ve 23 yılı geride bıraktım. Bu tecrübemin 12 yılını Auto King’de tamamladım.

Bana göre sigortacılıkta konuşulması gereken en önemli konular acentelerimizin elindeki portföyü yönetmesi, ürünleri anlatması ve son kullanıcı ile buluşturmasıdır.

Sigorta Sektöründen küçük ve önemli bir bilgi paylaşmak isterim; Türkiye Sigorta Birliğinin verilerine göre 2017 yılında toplam prim üretiminin %55,7’si acenteler kanalı ile gerçekleşmiş. Acentelerimizin müşterileri ile ilgilenmesi ve satışa ağırlık vermesi hem kendileri hem de sigorta şirketleri için çok önemli olduğu aşikâr.

2CE8FDAC-548A-4F91-BA10-C59D3ED41556
Erkan Kıraç ve kurumsal ilişkiler uzmanı ekibi

Acentelerin müşterilerinin her anında yanında olmak ve müşterilerini portföyünde tutmak, hasar sonrasında ve her aşamasında onlarla ilgilenmek, hatta hasar onarım süreçlerine zaman ayırmak belli başlı görevleri arasında sayılıyor.

Acentelerimizin hasar süreçleriyle bire bir ilgilenmesinin sebebi, Müşterinin acentesini yanında istemesi hasarını güvenle takip etmek ve sonuçlandırmak istemesidir. Acentenin müşteri ile ilişkisinin temelinde GÜVEN vardır.

Yakın tarihte başlayan yeni iş kollarından birisi de “koçluk”

Koçluk nedir? diye sorarsanız kısaca özü insan.

Koçluk, birini bir yerden bir yere götürme anlamına gelir. Koçluk, istenen performansa ulaşmak için, koç ve danışan arasında kurulan planlı bir gelişim ilişkisidir. Kişilerin var olan potansiyellerini ortaya çıkararak, ulaşılabilir hedeflere ve olasılıklara odaklanan bir öğrenme ve gelişim sürecidir. Koçluk, doğru sorular ile kişilerde farkındalık yaratma sanatıdır.

Peki, kaç çeşit Koçluk vardır?

Yaptığım araştırmaya göre 100’ün üzerinde koçluk çeşidi varmış. ülkemizde en ön plana çıkanlar arasında ise, Öğrenci Koçluğu,  Sağlık ve Beslenme Koçluğu,  Yönetici Koçluğu,  Aile Koçluğu, Siyaset Koçluğu, Girişimci Koçluğu,  Nefes Koçluğu,  Beden Dili Koçluğu,  Lider Koçluğu vs

Koçların en önemli özelliği ve onlardan beklenti iyi bir dinleyici olmalarıdır. Karşımızdakileri iyi dinler ve ne dediklerini tam anlarsak her türlü sorunun çözümü kendiliğinden bulunur. İnsanlar arasındaki bu iletişimle kazanımlar, her gün büyüyor ve kuvvetleniyor.

Sigorta sektöründe de Acentelerimiz ile Sigortalılar arasındaki ilişkiyi bir çeşit koçluk olarak düşünebilir miyiz? Sorunu ne? Hangi ihtiyacının karşılanmasını bekliyor? Hangi çözüm sigortalıyı memnun eder

Acentelerimiz Sigortalılarına Koçluk hizmeti vermiyor mu?

Acentelerimizin satış hedeflerine ulaşmasını ve en önemlisi müşterisine güven vermesini biz sonuna kadar destekliyoruz. Sizler Müşterileriniz ile çay içerken, bizler hasarlarınızı yönetmek ve farkındalık yaratmak istiyoruz. Kısacası Hasar Çözüm Ortağınız,  Hasar Koçunuz olmak istiyoruz.

Auto King’ in yıllardır en önemli Felsefesi Dürüstlük, Şeffaflık ve her zaman kendini geliştirmek olmuştur. Sigorta şirketleri ve araç sahipleri için sektöre kazandırdıkları ile Hasar maliyetlerini düşürürken, Kaliteden ve Müşteri Memnuniyetinden hiç ödün vermeden çalışmıştır ve yıllarca da çalışmaya devam edecektir.

Auto King ile Sigortalılarınıza hissettirdiğiniz samimi duygularınızı, Güveninizi daha da pekiştirecek şekilde, sizlerin hassasiyetinizle yaklaşıp Müşterilerinize Hasar Çözüm Ortağı olarak hizmet vermek istiyoruz.

Hep güvenle içilen bir bardak çay tadında… Ne dersiniz?

Erkan Kıraç
AUTO KING Kurumsal İlişkiler Müdürü

[clear]9C094DF7-46D6-4AB2-97D5-D9FC0EAFBE43

Yorumlarınız için, ekirac@autoking.com.tr

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER