SİGORTA KULİSİ
Sosyal medya ilginç. Yoldan mı çıkarıyor, şaşırtıyor mu bilemedik. Geçtiğimiz günlerde medyaya yansıyan bir dolandırıcılık olayı oldu. Yetkisiz acente, bir sigortalıyı dolandırmış. Olay korsan acente işi. İşin içerisinde sigortalının suistimali bile iddia edilebilir. Konu Savcılığa gittiği için yorum yapmak doğru değil. Ama burada ilginç olan, sosyal medya paylaşımı.
Karaman acentesi Mehmet Maşlak, bu sigorta şirketinin logosunu Facebook hesabından yayınlayarak, “Bakın bu şirketten poliçe alırsanız başınıza bu iş gelebilir” demiş. Sektörün itibarını korumak istiyorsak önce araştırıp doğru bilgiyi paylaşmak gerekiyor. Sevgili Mehmet Maşlak genç bir acente. Belli ki acente işi dışında otomotiv sektöründe de çalışıyor. Uygun bir yol bulmuş olmalı. Abisi, amcası diğer işin başında olabilir. Bunlar bizi ilgilendirmez. Ve öğrendim ki girişimci ve dijitalleşmek isteyen geniş bir ufku da var. Ama böyle yanlış işler de yapmış ne yazık ki.
Şimdi işin tuhaf yönü, acenteler sigorta şirketlerini sosyal medya gibi bilgi kirliliğinin yoğun olduğu bir yerde gerçeğini araştırmadan itibarını zedeleyen bir paylaşım yapar mı? Bizce yapmamalı. Çünkü sigorta şirketi yoksa, acente yok, sigortacılığın itibarı yoksa da acente yok.
Veee işin en ilginç yanı ise bu arkadaş aynı zamanda sosyal medya da kötülediği sigorta şirketinin de acentesi aynı zamanda. Yok artık mı dediniz? İnanmadığınız güvenmediğiniz bir şirketin acenteliğini neden yapıyorsunuz diye sormazlar mı size?
Bu acente arkadaşımızın yaptığı hem kendi adına, hemde sektör adına yanlış bir davranış.
Ancak şirketler de acentelik verirken acentelik talep eden kişinin ciddiyetine, kurumsallığına, geçmişine vs…. bakmıyor. Üretiminin ne kadar olduğuna bakılarak veya bazen ahbap çavuş ilişkileri ile acentelik veriliyor. Ondan sonra da yeteri kadar acentemiz var denerek ciddi ve kurumsal acentelerin acentelik müracatları bekletiliyor, yada reddediliyor.
bence onun sağlık sorunu var