2 Mayıs 2024, Perşembe
spot_img

Kemal Buğan: “Yolda kalmanın maliyeti çok yüksek”

Sigortalıların yolda kaldığında yol yardımı yoksa neredeyse sigorta primi kadar ödeme yaptığına dikkat çeken Tez Assistance Yol Yardım Servis Hizmetleri Kurucusu Kemal Buğan, “Yolda kalmanın maliyeti çok yüksek bu nedenle yol yardımı almak büyük avantaj sağlıyor.” dedi.

Sigorta, sahip olunan varlıkları olası risklere karşı korumanın yanında sunduğu destek hizmetleriyle de hayatı kolaylaştırıyor. Pek çok sigorta şirketi bugün özellikle hasar sürecinde müşteriye hızlıca ulaşmak ve çözüm sunabilmek için hizmet kalitesini arttırmak üzere çalışmalar yapıyor. Yol yardım hizmetleri de bunlardan biri.

Sigorta Medya’dan Damla Özafşar’a açıklamalarda bulunan Dervişoğulları Sigorta Müdürü ve Tez Assistance Yol Yardım Servis Hizmetleri kurucusu Kemal Buğan, şirketleri hakkında bilgiler vererek yol yardım hizmetinin önemine dikkat çekti. Sigorta sektöründeki yol yardım hizmetlerine ilişkin değerlendirmede bulunan Buğan, şirketlerinin faaliyet, ürün ve hizmetleri hakkında da açıklamalar yaptı.

Tüm Türkiye’de hizmet veriyoruz

Tez Assistance Yol Yardım Servis Hizmetleri hakkında bilgiler veren Buğan, sektörde gördükleri bazı eksiklikler nedeniyle bu şirketi kurmaya karar verdiklerini söyleyerek “Aynı zamanda hala sigorta acentesiyiz. Kars merkezli Dervişoğulları Sigorta’nın kurucusu ve yöneticisiyim. Acenteler için ideal olur düşüncesiyle bu yola girdik. Kurulduğumuz 2020 yılından bu yana da Türkiye’nin her bölgesinde altyapı çalışmalarımızı ve acentelerle görüşmelerimizi iyi bir şekilde yürütüyoruz. Bu sektöre girerken her ilde anlaşmalı olduğunuz çekici, mobil lastik firmaları ile yerinde onarım hizmeti sağlayabilecek diğer firmalar olsun istedik. Kuruluş öncesinde de bunlarla görüşmeler sağladık. Ardından da acentelik başvurularını almaya başladık. Biz acente başvurusunu genelde tavsiye üzerine alıyoruz. Bu da acentelerle aramızda güven bağı oluşturuyor. Ürünlerimizi sadece sigorta acenteleri satıyor. Şu an Türkiye’nin her bölgesinde hizmet verebiliyoruz.” açıklamalarında bulundu.

Yol yardım hizmetleri yetersiz kalıyor

Sigorta şirketlerinin trafik sigortasının yanında verdiği yol yardım hizmetlerinin yetersiz kaldığına dikkat çeken Buğan, bunun limit yetersizliğinden kaynaklandığını söyleyerek “Limitin yetmediği durumlarda sigorta şirketi çekici firmasına 600 lira ödüyor. Çekici firması müşteriden de ayrıca 600 lira daha talep ediyordu. Oysaki kişi kendi cebinden karşılarsa oraya gideceği maksimum tutar 450-600 TL arası bir rakamdı. İşi takip ettiğinizde bunların da önüne geçilebiliyor. Biz çekicilerle birebir görüşüp gerekirse müşteri için pazarlığa oturuyoruz. Limitsiz ve limitli paketlerimiz var. Limit olduğunda çekici firmasına biz 700 lira ödüyorsak çekicinin müşteriden 700 lira talep edecek bir durum söz konusu olmuyor. Çünkü 20 kilometrede ödenecek miktar 700 TL’nin altındadır.” diye konuştu.

Yol yardımında müşteriyi bekletmemek önemli

Yol yardımının önemine değinen Buğan, kişilerin yolda kaldığında desteğe ihtiyacı olduğunu vurgulayarak “Kişi bizi aradığında acentenin bizi aramasına bile gerek yok. Bu zamana kadar çağrıda bekleme süresi en fazla 30 saniye olmuştur. 15-20 dakikayı bulan bekleme sürelerinde hem acente hem müşteri hem de şirket kaybeder. Biz burada müşteri acenteyi aramadan direkt bizimle irtibata geçtiği an müdahale ediyoruz. Bazen acentelerimiz bizi bilgilendiriyor. O zaman da müşterinin iletişim bilgilerini alıp irtibata geçerek kendisini bulunduğu yerden alıyoruz.” dedi.

Acenteler paket kapsamını genişletebiliyor

Hizmetleri hakkında bilgiler veren Buğan, ilerleyen dönemlerde hizmetlerini genişletme imkânları olduğunu aktararak “Limitli paketi acente isterse istediği kadar genişletebiliyor. Limitsize kadar satabiliyor. Bunun içerisinde arıza ve kaza durumunda yol yardım hizmetinin yanında lastik patlaması, akü ve yakıt bitmesi gibi durumlarda hizmet sağlama da yer alıyor. Aynı şekilde lastik patlama anında yerinde onarım hizmetlerimiz de mevcut. Müşterilerimize ayrıca 1000 TL’ye kadar cam teminatı destek hizmeti sağlıyoruz. Türkiye’de şirketlerin nadiren teminat verdiği minibüs segmenti için de hem limitli hem limitsiz teminatlar geliştirdik.” şeklinde konuştu.

Yolda kalmanın maliyeti çok yüksek

Paket fiyatlarına da değinen Buğan, “Araç grubuna göre düşük segmentteki paketler 140 TL’den başlarken limitsiz bir paket tercih edildiğinde bunun fiyatı 300 liraya kadar çıkabiliyor. Bu rakamlar günümüz koşullarında çok düşük rakamlar. Çünkü kişi yolda kaldığı zaman çok büyük maliyet oluyor. Müşteri, yolda kaldığında yol yardımı yoksa neredeyse ödemiş olduğu sigorta primi kadar ödeme gerçekleştiriyor. Yol yardımı almak büyük avantaj sağlıyor.” ifadelerini kullandı.

Tedarikçilerle ortak bir noktada buluşabiliyoruz

Tedarikçilerle iş birlikleri hakkında konuşan Buğan, “Bu işi yaparken acente, müşteri ve tedarikçi tarafıyla empati kurarak ilerlememiz gerekiyor. Tedarikçilere iyi ücret ödüyoruz dolayısıyla kalitesi güzel oluyor. Bugün kimse para kazanmadığı işi yapmak istemez. Tedarikçiyle konuşup ortak bir nokta bulabiliyoruz. Biz tedarikçilerden müşteri yolda kaldığında işlem sonrası fark ödemesi alınacaksa önce bizimle görüşmelerini istiyoruz. Bize hangi tarifeyle gidiyorsa, müşterimize de o tarifeyle gitmelerini söylüyoruz.” dedi.

Tez Assistance Yol Yardım Servis Hizmetleri Kurucusu Kemal Buğan

İstanbul’da da çağrı merkezi yapısı kurgulamayı düşünüyoruz

Çağrı merkezleri ile ilgili bilgiler veren Buğan, alt yapıyı kendilerinin oluşturduğunu belirterek “İlerleyen dönemlerde İstanbul’da da çağrı merkezi yapısı kurgulamayı düşünüyoruz. İş yükü ağırlaştıkça çağrılar artıyor. İşimizi herhangi bir firma üzerinden ilerletmiyoruz. Yönlendirme işlemi direkt tarafımızdan yapılıyor. İşi dört bir koldan kendimiz yönetiyoruz. Sigorta şirketi eğer asistans hizmeti sağlayacaksa bunun alt yapısını da kendisi yürütmeli. İş bu şekilde yürüyor. Biz çekici yerine ulaşmadı gibi sorunları görmüyoruz. Bizimle çalışmayan acente bile yolda kalan müşterisine yönlendirme sağlamamız için bizimle iletişime geçiyor. 2 saatte ulaşılamayan yere 15 dakikada müdahale ettiğimiz örnekler var.” açıklamalarında bulundu.

Ürünlerimizi farklılaştırmaya çalıyoruz

Kafkas Üniversitesi’nden gelen bir talep üzerine öğrencilere özel bir paket hazırladıklarını aktaran Buğan, buna benzer talepleri değerlendirdiklerini söyleyerek “Acenteler de bazı iş fikirleriyle bize geliyor. Bizler de mantıklı gelen fikirleri değerlendirmeye alıyoruz. Kars’da Kafkas Üniversitesi öğrencileri için yaptığımız paket gibi Sivas, Kocaeli ve Kars Veteriner Hekimliği Oda Başkanlığı’na özel indirim tasarladığımız paketlerimiz de var. Elimizden geldiğince farklılaşmaya çalışıyoruz.” dedi.

Türkiye’de daha fazla acenteyle çalışmak istiyoruz

2023 hedeflerine değinen Buğan, yıl içerisinde alt yapı çalışmalarını daha da geliştirmeyi düşündüklerini söyleyerek “Müşteri portföyü arttıkça hizmet kalitesinde düşüş olmamalı. Bu noktada elimizden geleni yapacağız. Hedefimiz diğer tüm sigorta acentelerine ekran tanımlatmak. Başvurularını reddettiğimiz acenteler olabiliyor. Bu işi gerçekten iyi yapan kişilerle ilerlemek istiyoruz. Arızalı araçlarla yol yardım hizmeti yapılmamalı. Bunu da tespit edebiliyoruz zaten. Her sektörde olduğu gibi suiistimaller oluyor maalesef. İlerleyen dönemde Türkiye’de daha fazla acenteyle çalışmayı düşünüyoruz.” şeklinde konuştu.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER