Kış mevsiminin araçlar için kazalar mevsimi olduğunu belirten ECB Sigorta ve Reasürans Brokerliği Genel Müdürü Cenk Ecevit, kış öncesi alınması gereken en önemli tedbirlerden birinin sigorta olduğunu söyledi.
Yükselen araç fiyatları ve kış aylarında artan trafik kazaları, sigortanın önemini artırdı. Kış mevsiminin araçlar için kazalar mevsimi olduğunu belirten ECB Sigorta ve Reasürans Brokerliği Genel Müdürü Cenk Ecevit kış öncesi alınması gereken en önemli tedbirlerden birinin sigorta olduğunu fakat artan maliyetler nedeniyle sigortalı araç sayısında düşüş olduğunu belirtti.
Ecevit, “Araç başına, tipine ve kullanıcı özelliğine göre, değişmekle birlikte geçtiğimiz seneye göre araç bedelinde herhangi bir değişiklik olmadığı varsayarsak yüzde 30-40 civarında bir artış görünüyor. Hasarsızlık indirimi dediğimiz kavram aynı şekilde devam ediyor. Hasarsız olan araçların kasko prim maliyetleri daha aşağılarda. Trafik sigortasında hasarsızlık indirimi aslında mevcutta vardı ancak SEDDK yeni yapmış olduğu düzenlemeyle daha önceden 7 basamak olan trafik sigortalarındaki prim tespitini basamağa çıkarttı. Çok kötü sürücülerin yüzde 200 oranında şu anda zamlanması söz konusu. İyi sürücülerinde yüzde 50 indirim alma söz konusu. Dolayısıyla burada adil bir tavır içerisinde düzenleme oldu ve tüketiciye ciddi anlamda avantaj getirdi. Kasko sigortasında geçmişte devam eden yüzde 60 – 65 olan hasarsızlık indirimi devam ediyor. Kasko sigortalarında ister istemez bir çekingenlik var. Geçtiğimiz seneye oranla adetsel anlamda bakarsak yaklaşık yüzde 10 civarında bir azalma olduğunu görüyoruz. Buda kasko fiyatlarındaki maliyetin tüketiciye yansıması. Uzun dönemde baktığınız da aracınızın onarım maliyeti her zaman kasko prim maliyetinden daha yüksek olacaktır” dedi.
Türkiye’de SUV pazarı yükselişe geçti
Türkiye otomobil pazarında geçen yılın 11 ayında yüzde 39,4 olan sedan otomobillerin payı, 2022’nin aynı döneminde yüzde 37,2’ye gerilerken, SUV’un payı yüzde 35’ten yüzde 41,3’e yükseldi.
Türkiye otomobil pazarında bu yılın 11 ayında SUV gövde satışları, 2021’in aynı dönemine kıyasla yüzde 15,14 artarken, SUV’un satışlardan aldığı pay da yüzde 41,3’e yükseldi. Asfaltın yanı sıra farklı arazi koşullarında kullanılabilen SUV (Sport Utility Vehicle-Spor Amaçlı Taşıt) otomobiller, sürüş koşulları bakımından zengin bir yelpaze sunuyor. Geniş kabin ve bagaj hacmine sahip olan bu otomobiller, kalabalık aileler tarafından da sıklıkla tercih ediliyor.
Trend haline geldi
SUV otomobillerin, şehir içinde kullanımı da giderek bir trend haline geliyor. Özellikle yerden yüksek ve “kaslı” otomobil severlerin gözdesi olan SUV’lar, kadın sürücüler tarafından da daha fazla tercih edilmeye başlandı.
Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre, Türkiye otomobil pazarında ocak-kasım döneminde en çok tercih edilen gövde tipi yüzde 41,3 pay ve 208 bin 693 adetle SUV otomobiller oldu.
SUV otomobilleri, yüzde 37,2 pay ve 188 bin 244 adet satışla sedan, yüzde 19,7 pay ve 99 bin 816 adet satışla hatchback otomobiller takip etti. Diğer satışlar ise “MPV, CDV, spor ve station wagon” gövde tiplerinden oluştu.
Ocak-Kasım 2021’e göre, sedan otomobillerin payı yüzde 39,4’ten yüzde 37,2’ye gerilerken, SUV’un payı yüzde 35’ten yüzde 41,3’e yükseldi. Söz konusu dönemde SUV otomobil satışları yüzde 15,4 artış gösterdi.
Hatchback gövde tipli otomobillerin payı da yüzde 23,7’den yüzde 19,7’ye geriledi.
…………..