Katılım Emeklilik Genel Müdürü Ayhan Sincek şirketin özellikle dağıtım kanalları ve acentelere yönelik hedefleri konusunda Hayatımız Sigortalı’nın sorularını yanıtladı. Sincek “Tekafül dediğimiz katılım sigortacılığı, acentelerimiz için hem yeni hem de eşi bulunmaz bir fırsattır”dedi.
Katılım Emeklilik Genel Müdürü Ayhan Sincek şirketin özellikle dağıtım kanalları ve acentelere yönelik hedefleri konusunda Sigortalı’nın sorularını yanıtladı. Sincek, Katılım Emeklilik’in yeni ürün ve açılımlarını anlatırken, trafik branşında yaşanan değişiklikler nedeniyle acentelerin yıllık gelirlerinin azalma eğilimi gösterdiğini belirterek şunları söyledi: “Tekafül dediğimiz katılım sigortacılığı, acentelerimiz için hem yeni hem de eşi bulunmaz bir fırsattır. Katılım Emeklilik’in hayat, ferdi kaza, bireysel emeklilik sözleşmeleri acentelerimizin mevcut ürünlerine ek olarak müşterilerin ilgi göstereceği ürünlerdir. Bu ürünlerin komisyon oranı ve daha uzun süreli (bir yıldan fazla) olmaları sebebiyle acenteler var olan komisyon gelirlerini rahatlıkla iki katına çıkarabilme imkanına sahip olacaklardır”.
“Dağıtım kanallarını çeşitlendiriyoruz”
2013 yılında kurulan ve üç yıldır faaliyette olan Katılım Emeklilik’in bankasürans dağıtım kanalı olarak Albaraka Türk ve Kuveyt Türk şubelerini etkin olarak kullandığını belirten Ayhan Sincek, “22 bölgede ve 610 adet şubemizde ürünlerimizi müşterilerimizle buluşturuyoruz. 2017 yılında dağıtım kanallarımızı çeşitlendirme kararı aldık. Bu kapsamda dijital mecralar, telemarketing, broker ve acente kanallarını oluşturmaya başladık. Bu kanalların dağıtım kanalımızı ve satış ağımızı geliştirirken pazardaki yükselme trendindeki payımızı daha da yukarılara taşıyacağımızı düşünmekteyiz. Kısa süre içerisinde yakaladığımız başarı nedeniyle zaten birçok acente bizimle çalışmak için işbirliği taleplerini iletmişlerdi. Yeni kurduğumuz acente ağımızla şubelerimizin olmadığı bölgelere ve noktalara da ürünlerimizi ulaştırma imkanı bulacağız. Müşterilerimize ürünlerimizi en doğru ve hızlı şekilde sunuyor olacağız”dedi.
“Acenteler bizim en önemli paydaşımız”
Türkiye’deki sigorta sektörünün elementer branşta üretiminin yüzde 90’ını acenteler gerçekleştirirken hayat ve emeklilik branşında acentelerin yalnızca yüzde 8 gibi küçük bir paya sahip olduğunu belirten Ayhan Sincek “ Biz farklı bir yaklaşımla ürünlerimizin satışını oransal olarak daha yüksek bir bölümünü acentelerden gerçekleştirmeyi hedefledik. Bunu yaparken de paydaşımız olacak acentelerimiz ile uzun soluklu, karşılıklı güvene dayanan, yüksek iletişim seviyesinde bir çalışma prensibi belirledik. Katılım Emeklilik ürünleri, hem BES hem de hayat branşında oldukça spesifik olduğundan dolayı bu ürünleri müşteri portföyüne sunmak isteyen acentelere teknolojik alt yapıyla beraber hızlı ve kaliteli bir hizmet sunmayı amaçlıyoruz”diye konuştu.
“Aynı gemideyiz”
Katılım sigortalarına acente yönelişini nasıl sağlayacakları konusunda ise Ayhan Sincek şu yorumda bulundu: “Acentelerle yeni çalışmaya başlamış bir şirket olarak kendimizi acentelere ifade ederken aynı gemide olduğumuzu ve birlikte büyüyüp bu yolda birlikte yürüyeceğimizi özellikle ifade ediyoruz. Butik bir çalışma anlayışı ile acentesiyle yakın ilişki içerisinde olan,acente fikirlerine ve beklentilerine açık, geliştirici,fırsat yaratıcı,hızlı karar alabilen, yeni yılda başlayacağımız sağlık gibi ürün alternatiflerinin olduğu, teknolojik alt yatırımlara önem veren, uzun soluklu bir yapıda kazan kazan ilkesiyle hareket eden bir şirketle çalışmanın faydalarını anlatıyoruz. Buradan yola çıkarak uzun yıllar çalışabileceğimiz nitelikli ve hevesli acentelerle işbirliği yapabileceğimizi belirtmek isteriz”.
Acentelere artı değer katacak
BES ve OKS satmaya odaklı acenteleri nasıl etkileyebileceklerine ilişkin olarak da Sincek “ Burada anahtar kelime istekli olmaları! İstekli olduktan sonra Katılım Emeklilik’in vereceği danışmanlık ve destekle BES ve OKS satışında başarılı olmaları kaçınılmazdır.BES ve OKS ülkemiz açısından milli bir mesele olup acentelerin bu konuya da destek vermeleri, arka çıkmaları oldukça kilit bir işbirliği olacaktır. Acentelerin sahip oldukları müşteri kitlesi, bu alana yönelme istekleri ve doğru bir ortakla çalışma tercihleri acentelerin bu branşlarda da başarılı olmasına yol açacak. Bu branşlar sayesinde kurulacak müşteri ilişkileriyle çapraz ürün sunma imkanları da doğacak. Uzun vadede acentelere artı değer katacaktır dedi.