22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

KONTRA SİGORTACI: Kârdan bahsetmenin hiç sırası değil

Hayatımız Sigortalı Dergisi’nin ilgiyle takip edilen ‘Kontra Sigortacı’ köşesinde yine farklı bir konu ele alınıyor. Derginin Ekim sayısında yayınlanan “Kârdan bahsetmenin hiç sırası değil” başlıklı yazı şu şekilde… 

Merhaba değerli okuyucularımız, Sektörümüz Covid-19 sürecini oldukça başarılı geçiriyor demiştik. Gerek sağlık sigortalarındaki teminat kapsamının genişletilmesi, gerekse kasko ve trafik sigortalarında yapılan indirimler tüketici nezdinde olumlu dönüşler aldı ve sektör bu süreçten ‘geçer not’ aldı diyebiliriz.

Tüm bunlar olurken bazı hatalar da yok değil. Bu yazımızda biraz bu hatalardan bahsedeceğiz Bahsedeceğim husus aslında bugünlere mahsus değil, genel bir hata ama bugünlerde daha çok dikkat çekiyor. O da şu: Şirket yöneticilerinin çıkıp “Şu kadar kâr ettik; şu rasyomuz bu kadar” falan demeleri. Yıllar önceki yazılarımdan birinde, ülkemizde çok zarar eden bazı global şirketlerin, kendi lokal şirketlerinden ziyade global rakamlarından bahsederek aslında ne kadar iyi durumda olduklarından bahsettiklerini söylemiş ve eklemiştim: Bunlar sadece buradaki yöneticinin kendi PR’ını yapmasından başka bir anlam ifade etmez.

Bana ne senin kâr etmenden!

Zira ülkemizde bu haberi okuyan tüketici der ki “Bana ne senin dünyadaki bilmem kaç milyar kârından!” Aynı şey aslında lokal şirketler için de geçerli. X sigorta şirketinin bilmem kaç milyon kâr etmesinden sigortalıya ne? Ve hatta sigortalı şöyle düşünür belki de “Demek ki beni iyi kazıklıyorlar.” Çünkü, şirketin kârı; eğer halka açık bir şirketse borsadan hisse almış ortaklarını, değilse sadece ortaklarını ve mali bünye açısından SEDDK’yı ilgilendirir.

Hele ki açıklamada bilmem ne rasyosundan bahsedilmesi sadece SEDDK’yı ilgilendirir. Dolayısıyla ülkedeki pandemi ortamında binlerce işletme bırak kârı, ciro bile yapmakta zorlanırken, çıkıp biz şu kadar kâr ettik falan demenin hiç sırası değildir! Örneğin pandemi ortamında kârını en çok artıran sektörlerden biri de zincir marketler. Hiçbir tanesinin çıkıp “Şu kadar kâr ettik, çok memnunuz” diye açıklama yaptığını gördünüz mü? Siz böyle açıklama yaparsanız, Esnaf Sanatkârlar Kooperatifi Başkanı da çıkıp “Sigortalar çok kâr ediyor, bizim fiyatlarımızı daha da indirsinler” der.

Sonuç şu: Sektör topluma kârından değil faydalarından bahsetmeli. Normal zamanda da böyle ancak pandemide çok daha böyle. Bu aylık da bu kadar, kalın sağlıcakla.

KAYNAK: HAYATIMIZ SİGORTALI

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER