Zorunlu trafik sigortasında ‘Riskli Sigortalılar Havuzu’ modelini getiren yönetmelik tamamlandı. Hazine Müsteşarlığı, sigorta şirketlerini Ankara’ya çağırarak yönetmelik maddeleri hakkında bilgi verdi. 2018’de serbest tarifeye dönülebileceği ifade edildi. Düzenlemeyle acente komisyonu yüzde 8 oldu. SigortaMedya yönetmeliğin detaylarına ulaştı.
Zorunlu Trafik Sigortası’nda ‘Riskli Sigortalılar Havuzu’ modelini getiren yönetmelik, Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek tarafından imzalandı. Yönetmelik Resmi Gazete’de yayımlanmak üzere Başbakanlığa gönderildi. Trafik Sigortası Havuzu kurulması için yürütülen çalışmayı tamamlayan Hazine Müsteşarlığı, Türkiye Sigorta Birliği (TSB) yönetimini çağırarak yönetmeliğin maddeleriyle ilgili sigorta şirketlerini bilgilendirdi.
[quote font=”tahoma” font_size=”20″ color=”#000000″ bgcolor=”#ededad” bcolor=”#dd8a0d” align=”right”]Havuz modeli acentelerin işleyişini normale döndürür mü?[/quote]Trafik Tarife ve Talimat düzenlemesinde yapılacak değişiklikle, riskli sigortalılar havuzu oluşturuldu. Hazine Müsteşarlığı, bu konuda ileride değişiklik yapma yetkilerini de aldı. Ankara’daki toplantıda TSB yöneticilerine, havuz modelinin başarıyla uygulanması durumunda 2018’de diğer araç gruplarında serbest tarifeye dönülebileceği ifade edildi.
Uymayana ceza var
Düzenlemenin temel esasları şunlar:
1- Riskli sürücüler trafik sigortası havuzu oluşturuldu.
2- Bu havuzu Motorlu Taşıtlar Bürosu yönetecek.
3- Trafik ruhsatı bulunan tüm şirketler için havuza katılmak zorunluluğu var.
4- Buna uymayan şirketler için Hazine Müsteşarlığı muhtelif tedbirler alabilecek ve bu kapsamda Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi’ndeki (SBM) trafik üretim ekranını 3 ila 10 gün arasında kapatabilecek.
12 Nisan’dan itibaren geçerli
5- Havuz, 12 Nisan 2017’den itibaren yapılan üretimleri dikkate alacak.
6- Havuz kapsamı olarak birinci, ikinci ve üçüncü basamaktaki tüm araç grupları ile dördüncü, beşinci, altıncı ve yedinci basamaktaki taksi, minibüs, küçük otobüs, büyük otobüs, kamyon ve çekiciden oluşacak.
7- Havuz için uygulanacak tarifede beşinci, altıncı ve yedinci basamaktaki mevcut yüzde 15, 30, 45 oranları yüzde 10, 20, 30 olarak uygulanacak. Beşinci, altıncı ve yedinci basamaklarda indirim oranları yukarıya çekilerek, bu basamaklardaki tavan fiyat yukarıya çıkarılacak. Bu basamaklardaki yapılan düzeltmenin baz etkisi, beşinci basamakta yüzde 5.9, altıncı basamakta yüzde 14.3, yedinci basamakta yüzde 27.3 olacak. Bu, basamaklar dahil tüm araç gruplarında ortalama primleri yüzde 13 yukarıya çekebilecek.
Acente komisyonu yüzde 8
8- Komisyon, vergi, fon hariç SGK kesintisi dahil primi üzerinden acente komisyonu yüzde 8 olacak.
9- Sigorta şirketleri hasar yönetimi yapacağı için, hasar yönetim payı olarak yüzde 5 komisyon alabilecek.
10- Prim hasar paylaşımında yüzde 50 eşit dağılım, yüzde 50 son 3 yıl prim üretimi dikkate alınacak.
Komite oluşturulacak
11- Bu havuzu kontrol amacı ile TSB, Motorlu Taşıtlar Bürosu ve Hazine Müsteşarlığı yetkililerinin katılımıyla, 3 ayda bir değerlendirme yapılmak üzere, değerlendirme ve denetim komitesi oluşturulacak.
12- Motorlu Taşıtlar Bürosu hasar kontrol yetkisine sahip olacak.
13- 12 Nisan’dan bu yana eksik alınan prim ve acenteden fazla alınan komisyon için geriye dönük işlem yapılmayacak.
‘Değer kaybı’ düzenlemesi
Yönetmelikle değer kaybı düzenlemesi de değiştirildi. Bu çerçevede değer kaybının, trafik primindeki maddi teminat limitinin yüzde 15’ini geçemeyeceği belirtildi. Bu konudaki düzenlemenin, yayım tarihinden sonra akdedilecek poliçeler için geçerli olacağı kaydedildi.
Diğer taraftan sermaye yeterliği ölçülmesine ilişkin yönetmelikte de düzenlemeye gidildi. Bu çerçevede, tüm branşlarda aşırı prim artışı riski için sermaye ayırılması kaldırıldı. Yine yazım riski hesaplamasında zorunlu trafik sigortası havuzuna devredilen primler, kapsam dışına alındı.
Kabak yine sahipsiz acentelerin başına patlıyor…
acente kendisine sahip çıkmazsa biz neyapalım
acentede gene nasibini almış 15 den 10 a 10 dan 8 e güya acentesi hasarlu basamakları 3 komisyondan 10 çıktı hasarsız basamakları 15 den 10 düştü valla diyecek bişey bulamıyorum artık bütün üretimi yapan acente ama kazanan gene şirketler böyle düzen olmaz olsun
YENİ YASA YENI YASA DEVAMLI DEĞİŞİKLIK PEKI ACENTE KOMUSYONU NEDEN BUKADAR DÜŞÜRÜLÜYOR NEDEN ACENTEYI SAVUNACAK BİRİLERİ YOK ŞİKETLER TRAFIKTEN ZARAR EDIYORUZ DIYOR NEDEN RUHSATI İPTAL ETMIYOR ZARAR EDIYORSA KESME TRAFIK SIGORTASİ ACENTE NİN SUCU NEY BU ÜLKEDE BUNA CEVAP VEREBILECEK BİR MERCI VARMİ??????
Değer kaybı düzenlemesi Maddi teminatın % 15 ni geçmemesi gündeme getirilmiş..Danıştay 26/11/2016 tarihinde Hazinenin daha önce aracın sigorta değerinin % 25 ni aşan miktarı ödenmez genel şart hükmünün yürütmesini durdurmuştur. Teminat aynı teminat…Eğer % 15 meselesi Resmi gazetede yayımlanırsa ise. Bu maddeyi yine DANIŞTAY a dava açtığımızda durdurur.. sebebi ise şu HAZİNE,TÜKETİCİ ALEYHİNE HİÇBİR ŞEKİLDE TAZMİNAT veya DEĞER KAYBINI DARALTICI BİR ŞEKİLDE HÜKÜM VAZ EDEMEZ.. ..Gerçekten Hazinenin hala sigortacı lehine ve Yüce Türk Milletinin aleyhine genelge,tebliğ israrı devam ediyor…Yazıklar olsun…Karayolları Trafik Kanunundaki açık seçik Tüketiciye ait hükmü Sigortacılıktan bi haber Sayın Mehmet ŞİMŞEK’e yutturmuşlar…Danıştay’da Hazineden gerçekten bıktı.
Daha önce de söylemiştik…
Kasap’ın bıçağı acenteye kaçmaya devam ediyor…
hazineye bunun içinde teşekkür edenler varmı
Trafik sigortasında iyileştirme yapılmak isteniyorsa, öncelikli olarak hasar maliyetlerinin düşürülmesi yolunda adımlar atılmalı. Tarifenin neresinden tutarsanız tutun elinizde kalacak. Zira toplanan primlerle hasar ödenemiyorsa, anlaşmalı tutanağın daha katı şekil şartlarına bağlanması, servis soygunlarının önüne geçilmesi, sigorta sahtekarlıklarının sıkı takibe alınması değer kaybı gibi muğlak konulara son verilmesi gibi bir çok nedenlerin iyi araştırılması ve iyileştirilmesi gerekmektedir. Yoksa bu konu daha çok su götürür. Çözümü sigorta şirketlerinde ve sadece hazinenin tarife ve uygulama değişikliklerinde aramak beyhude çabalardır. Bu uygulamanında buradan söylüyorum büyük sıkıntıları olacaktır. Olan yine acenteye olmuştur. Yıllarca acentenin komisyonundan medet umanlar bu işi çözemiyeceklerdir. Bu iş de sizce acentemi mağdur yoksa ağa babaları mı? söyle kuzum suç kimde?
bizde bir laf vardır kürt çalmış çingen oynamış
sevgili dostlar daha ne duruyoruz komisyon %50 düşmüş ciro %30 düşmüş .kimseden tık yok
merhabalar 100 tane patron zengin mutlu olacak diye neden alttaki acenteler ezilir anlamadım.hep bu bıçak acenteye vuurlur servislere veya sakatlık ve ölümde şirketleri soyan avukatlara çözüm bulunmazda niye acenteden alınır anlamadım ama acente sahipsiz şirketler hep acenteyi tehdit ederler ama vazgeçemezler.biran önce birlik olmamız lazım acente arkadaşlar.
sayın bakanım bu sektörde ekmek yiyen bir çok insan var acente komisyonu düştükçe istihtamda azalacak issizlik artacak.bu uygulamada neden hep sahipsiz acentelerin komisyonu düşer anlamış değiliz 2 yıldır sürekli acentelerle uğraşılıyo neden 1000 tl lik hasara 10 bin tl alan servislere veya ölümlü ve sakatlanmalı kazalarda şirketlerden en fazla paara alan avukatlara dur denilmiyoda acentelerin ekmeğiyle oynanıyo anlamış değiliz kapatmak isteniyorsak açıkca sölesinler.
Yazık ki çok yazık komisyon yüzde 8 olacakmış acenteler yok sayılıyor bu komisyonla acentenin hangi masrafı çıkar üniversitelerde sigortacılık bölüme’ne ilgi çoğalırken bundan sonra nasıl seçerler Banka acenteleri maaşını zaten alıyor, kredi kullandırdığı müşterilerine kasko ve konut sigortalarını faiz yükseltme ile kendilerinden yaptırmaya zorlamaları ve Bayilerin sattığı araçları aynı zamanda bayii içersin’de acente olmaları kasko yapmaya zorlaması işi Acentelerin belini büker iken, Trafik hasarlarının çokluğu ve Maddi kaza sonrası kendileri (alkol kontrolü yapmadan) istedikleri şekilde Kaza tutanağı tutmaları servis maliyetlerinin yükselmesi dolayısı ile Sigorta şirketlerin trafik zararlarını yılardır şehirlerde ve en kırsal alanda dahi müşterilere ulaşan dakikalarca poliçe kesmeye çalışan her türlü vefakarlığı çeken Acentelerin komisyonlarımızın düşürülmesi bizleri derinden üzmüştür.
Acente satış kanalı sisteminin bitirilmeye çalışıldığını hâlâ anlamadınız mı
MNM
sigorta şirket leri acentelirine sahip çıksınlar onları acenteden başka kimse korumaz örneğin bir araç hasarı normal tamircide 450 tl serviste 3500 tl tamir edilebiliyor iki kişi arasında rapor tutuluyor kimin hasarı çoksa o haklı çıkarılıyor bunlar görmeyen bakanlık ve sigorta şirketleri acentenin %2 komisyonu ile günü kurtarmaya çalışmışlar