17 Mayıs 2024, Cuma
spot_img

İstanbul, Avrupa’da trafikte en yoğun ikinci şehir

Generali - Petar Dobric- Genel Mudur YardimcisiGenerali Sigorta Araştırma Merkezi’nin (GAM)  Türkiye ve Avrupa’da yapılan araştırmalardan derleyerek bir araya getirdiği sonuçlar, ilginç detayları ortaya çıkardı. Çıkan sonuçlara göre İstanbul, Moskova’dan sonra Avrupa’nın trafikte en çok zaman geçirilen kenti oldu.

Generali Sigorta Araştırma Merkezi’nin (GAM), Türkiye ve Avrupa’da çeşitli kurumlar tarafından yapılan araştırmaları bir araya getirerek oluşturduğu Trafik Yoğunluk Profili’ne göre Moskova ortalama yüzde 65 yoğunluk ile zirveye yerleşirken, İstanbul yüzde 57 yoğunluk ile ikinci oldu. Generali, İstanbul’da yaşanan trafik artışının önemli unsurlarından birisinin son yıllarda, otomobil satışlarına olan ilginin artması olduğuna dikkat çekerek sürücüleri trafikteki olası risklere karşı uyardı.

Gece gündüz trafikteyiz

GAM, Türkiye ve Avrupa’daki araştırmaları derleyerek oluşturduğu çeşitli oranları yeniden kamuoyuyla paylaştı. Farklı araştırmalardan derlenen bilgilere göre Portekiz’den Rusya’ya kadar 59 ülkenin büyük şehirlerini kapsayacak trafik yoğunluk haritasına bakıldığında; Rusya’nın başkenti Moskova, yüzde 65 ile birinci sırada yer alırken, Türkiye’nin en büyük ve metropol şehri İstanbul yüzde 57 ile ikinci oldu. Polonya’nın başkenti Varşova’nın yüzde 44 ile üçüncü olduğu sıralamada, İtalya’nın Palermo kenti ile Fransa’nın Marseille şehri yüzde 40’lık trafik oranıyla dördüncülüğü paylaştı.

Moskova’da trafiğin en yoğun olduğu zamanlarda bu oran sabah yüzde 114 olurken akşam yüzde 133’e ulaşıyor. Onu takip eden İstanbul’da ise yoğunluk oranları sabah yüzde 81’i, akşam ise yüzde 127’yi buluyor. Haftalık olarak ele alındığında ise İstanbul’da Pazartesi günleri sabah, Cuma günleri akşam saatlerinde yoğunluk zirve yapıyor.

Ortalama 64 dakikamızı trafikte harcıyoruz

Yağılan araştırmada ayrıca, yoğunluğun zirve yaptığı günlerde trafikte bekleme süresinin 64 dakikaya ulaştığı görüldü. Günde ortalama 30 dakika sürdüğü düşünülen ev ve iş arasındaki trafikte yaşanan yoğunluk, yıllık olarak 118 saatlik bir gecikme yaratıyor.

Generali Sigorta, daha önce farklı kuruluşlar tarafından yapılan araştırmaları bir araya getirerek trafik yoğunluğunun son derece yüksek olduğu İstanbul’da ve Türkiye genelinde, trafikte geçirilen zamanın önemine ve olası risklere dikkat çekerek konuyla ilgili değerlendirmelerde de bulundu. Generali, söz konusu durumun etkenlerinden birisinin şüphesiz Türkiye’deki Gayri Safi Yurtiçi Hâsıla’nın (GSYİH) 2008’den bu yana kaydettiği artışı ve aynı zamanda 2014 ilk çeyreğinde düşüş göstermiş olmasına rağmen önceki yıllarda yaşanan önemli artış olduğuna dikkat çekiyor.

İlgilileri uyararak sigorta bilincini artırmayı amaçlıyoruz

Araştırmada, 2003 yılında Türkiye’de bin kişiye 95 araç düşerken, son 10 yılda görülen büyümeyle birlikte 2013 yılının verilerine göre bin kişiye 164 araç düştüğü belirlendi. Günün önemli bir bölümünü trafikte geçirdiğimizi ortaya koyan sonuçlar için Generali, Zorunlu Trafik Sigortası sahibi olmayan kesimin yüzde 7 ve kasko sahiplerinin yüzde 63 gibi çok düşük oranda olduğu Türkiye’de, ‘sigortalı olma’ bilincini artırmak için çalıştıklarını belirtti.

Konuyla ilgili olarak Stratejik Planlama ve İş Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Petar Dobric şu açıklamada bulundu:

“İstatistiklere göre 2003 ve 2012 yılları arasındaki 10 yıllık süreçte ehliyet sahibi kişilerin sayısı yüzde 53 oranında arttı. Fakat kazalar yüzde 185 oranında artarken, bu kazaların yüzde 90’ının maalesef sürücü hatalarından kaynaklandığı ortaya çıktı. Ayrıca, bu kazaların yaklaşık olarak yüzde 40’ı ise çarpışma ya da bir aracın diğerine çarpması sonucu meydana geldi. Sürücüler kendilerini çok iyi birer sürücü olarak görseler de, yol ve hava koşulları veya trafikte bekleme süresinin yarattığı stres ve gerginlik gibi sürücüleri etkileyen dış etmenlerin olduğunu aklımızdan çıkartmamız gerekir. Bu yüzden bir sigorta şirketi olarak görevimiz sürücüleri zor koşullarda desteklemek ve hayatlarını kolaylaştırmak. Bu yüzden Generali olarak insanlara Sigortanın Kolay Halini sunarak hayatlarını kolaylaştırıyoruz. Türkiye’de özellikle kişi başı gelirin artış göstermesiyle birlikte son 10 yılda otomobile olan ilgide artıyor ancak sigortalı oranına baktığımızda halen zorunlu olmasına rağmen Trafik Sigortası’nı yaptırmayan bir kesim bulunuyor. Amacımız var olan risklerle ilgili herkesi uyararak ülkemizdeki sigortalı sayısını arttırmak.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER