Sigortayeri Sigorta ve Reasürans Brokerliği İcra Kurulu Başkanı ve CEO’su Ali Erhan Tamer, Türkiye’de 10 milyon kişinin internetten yılda en az bir kez, bir ürün aldığını söylüyor. Tamer, sigortanın henüz bu kategoride yer almadığını hatırlatarak, “İnternetten sigorta almaya çalışıyoruz. Fiyatları, ürünleri anlamaya çalışıyoruz; emekliyoruz” diyor.
HAYATIMIZ SİGORTALI / SEVAL ÖZKAP
Dijital sigortacılık, sigorta sektörünün en önemli gündem maddesi. Özellikle acenteler kanalında büyük tepki çeken bu yeni mecra, nüfusumuzun yüzde 59’unun internet üzerinden alışveriş yaptığı ülkemizde yıldızını parlatmak için çalışıyor. Bu alanda hizmet veren Sigortayeri.com da sigortayı sevdirmek ve sigortaya erişimi kolaylaştırmayı hedefliyor. Kanal A’da Can Kantar’ın sunumuyla ekrana gelen Hayatımız Sigortalı programına konuk olan Sigortayeri Sigorta ve Reasürans Brokerliği İcra Kurulu Başkanı ve CEO’su Ali Erhan Tamer, dijital sigortacılık uygulamaları ve hedeflerini anlattı. Tamer, internetten sigorta almanın temel motivasyonunun tüketicinin birçok farklı sigorta ürünüyle ilgili teminat, fiyat ve daha birçok sebebi karşılaştırarak hızlı bir şekilde ürüne erişebilmesi olduğunu belirtiyor. Tamer, Sigortayeri.com olarak bu noktada amaçlarının sigortalının sigorta ürününe kolaylıkla erişebilmesini sağlamak ve sigortayı sevdirmek olduğunu söylüyor.
İnternetten sigorta satın alan bir toplum aşamasına geldiğimizi söylemenin çok iddialı olacağına vurgu yapan Tamer, “İnternetten sigorta almaya çalışıyoruz” diyor. Tamer, fiyatları ve ürünleri anlamaya çalıştığımız bu süreci emekleme dönemi olarak nitelendirirken “Ne olursa olsun sigortanın yaygın olarak satıldığı güvenilir bir kanal var” şeklinde konuşuyor.
İnternet sigortacılığını geliştirmek için önce kadınlara ulaşmak lazım
Yeni neslin tüketim alışkanlıklarının çok farklı olduğunu ve internetin bu nesil için önemli bir mecra olduğunu ifade eden Tamer, buna rağmen internetten alışveriş yapan kitlenin yaş ortalamasının 25-40 yaş arası olduğunu söylüyor. İnternetten alışverişte özellikle kadınların çok etkin olduğunu belirten Tamer, bu noktada internetten sigortacılığı önündeki en önemli bariyerin kadınlar olduğunu belirterek, “İnternetten sigortacılığı geliştirmek için önce kadınlara ulaşmak gerekiyor. Ayrıca mobili, akıllı telefonlarını yoğun kullanan, uçak biletini, vergisini internetten ödeyen kişiler için internetten sigorta önemli bir kanal. Ama doğru genel hedef kitle genç, dinamik, alışverişini daha hızlı yapmak isteyen, biraz da 19’dan başlayıp 35’ine kadar varan nüfus kitlesi” diyor.
Tamer, Sigortayeri.com‘un da sigortalının poliçesini alabileceği, istediği sigorta şirketi ile çalışabileceği aynı zamanda da müşteri hizmetini de alabileceği bir kanal olduğuna vurgu yapıyor.
Nüfusun yüzde 59’u daha hesaplısı için interneti tercih ediyor
Türkiye’de 10 milyon kişinin yılda en az bir kez internetten bir şey satın aldığına dikkat çeken Tamer, “Nüfusun yüzde 59’u online gezen bir kitle. Bu çok ciddi bir oran. Bu kişiler, internetin daha hesaplı olduğunu düşünüyor” diyor. Söz konusu sigorta olunca da aynı şeyin geçerli olduğunun altını çizen Tamer, “İnsanlar internetten sigortayı, doğru ürünü ve bütçesine uygun olanı bulmak için araştırıyor. Evet, burada ilk faktör fiyat ancak ürünler ve teminat çeşitleri arttıkça, teminatlar tüketicinin tercihinde ikinci faktör olarak yer alıyor” şeklinde konuşuyor.
“Sigortaya erişimi kolaylaştıracağız”
Tamer, sigortacılığın dünyada ve Türkiye’de çok büyük ekonomik karşılığı olan bir pazar olmasına rağmen hak ettiği ilgiyi görmediğini söylüyor. Sigortayeri.com olarak sigortayı sevdirmek ve sigortaya erişimi kolaylaştırmak istediklerini söyleyen Tamer, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Sigorta, diğer ürünlere göre erişimi daha zor bir ürün; bankacılık, gıda sektöründe olduğu gibi kanala ve ürüne temas etmenin ve anlamanın kolay olduğu bir ürün değil. İnsanlar sigortayı sadece teminat için değil, aynı zamanda çeşitli fırsatları o teminatla edinebilmek için aldıklarını görebilsinler diye bu organizasyonu kurduk.”
Sigortaya erişimi kolaylaştırmak için birçok hizmet sunduklarını belirten Tamer, şöyle konuşuyor: “Yaptığımız en önemli şey, müşteri hizmetlerinde kişiye özel müşteri hizmeti tanımlamak. Böylelikle sigortalılarımızın her bir hasar ya da müşteri hizmetleri sürecinde hep aynı kişiyle muhatap olmalarını sağlıyoruz. 5 günde hasar ödemesi garantisi veriyoruz. Sosyal medya ve chat programları üzerinden müşteri hizmetleri veriyoruz.”
“7/24 satış sonrası hizmet veriyoruz”
‘Başıma bir şey geldiğinde bana kim yardım edecek?’ sorusu, internetten sigorta alışverişinde en büyük kaygı olarak yer alıyor. Hasar sürecinde sigortalıya yaklaşımları hakkında bilgi veren Tamer, “Diğer kanallardan farklılığımız kullandığımız teknolojiyle süreci hızlandırmamız. 7/2 ulaşılabilen satış sonrası hizmetler servisimiz ile tüm iletişim kanallarımızdan hizmet veriyoruz.
Müşteri temsilcimizle hasarın olduğu andan ödeneceği son ana kadar tüm süreçlerinde sigortalılarımızın yanında olmaya devam ediyoruz. Online sigortacılık pazarı satış anında hizmet veren bir kanalken, Sigortyaeri.com olarak yapmaya çalıştığımız, satış sonrasında müşterimizin yanında olabilmek ve her anlamda güvenimizi hissettirmek. Çok kısa bir zaman sonra iOS uygulamamızı da devreye alıyoruz. Ayrıca asistans hizmetleri de kapsamımızda yer alıyor” şeklinde konuşuyor. Müşteri memnuniyetinde yüzde 90’ların üzerinde olduklarını belirten Tamer, iyi bir noktada olduklarını, yüzde 100’ü yakalamayı hedeflediklerini de sözlerine ekliyor.
Diğer kanalların ‘dijital sigortacılık’ kaygısı yersiz
Sigortayeri Sigorta ve Reasürans Brokerliği İcra Kurulu Başkanı ve CEO’su Ali Erhan Tamer, özellikle acentelerin büyük tepkisini çeken dijital sigortacılığın acentelerin bir tehdit unsuru olmadığını söylüyor. “Pazar büyüyor ve büyüyen pazardan pay almaya çalışıyoruz” diyen Tamer, herhangi bir kanalın ekmeğini almadıklarına vurgu yapıyor. Tamer, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Temelde müşteri değişiyor, online sigortacılıkla ilgili kaygıya kapılan kanalların kaygısı yersiz. Çünkü o kanalların da içlerinde online alışveriş dünyası var. 14 milyon araç olan bir ülkede 14 milyon kişinin internetten araç sigortası alacağını düşünmemiz çok büyük bir yanılgı. Böyle bir pazar olsa herkes geleneksel pazarını kapatır online olarak devam eder. Online olarak bir ürün satmanın temel sebebi, online alışveriş tercih edenlere hizmet verebilmek. Hala çok büyük bir kesim offline alışveriş yapıyor. Bu büyük kitlenin büyük bir kanalı var; acente. Çok yakın zamanda hibrit modellere gideceğiz. Acenteliklerle işbirliği yapmayı çok istiyoruz. Dolayısıyla ben burada kaygıya kapılacak bir şey olduğunu düşünmüyorum. Bunlar öğrenme süreçleri ve bu süreci hızlı bir şekilde atlatacağız.”
Kargo hediyeli cep telefonuyla akaryakıt hediyeli sigorta arasında fark yok
Sigorta teminatıyla birlikte sigortalıya fayda sağlayacak birtakım fırsatlar sunduklarını belirten Tamer, böylelikle tüketicideki ‘Kullanmadığım şeye para verdim’ algısını yıkmaya çalıştıklarını da ifade ediyor. Tamer, “Sunduğumuz fırsatlarla ‘Bu teminatı sadece kötü günler için değil, yanında bu hizmeti de hediye ediyoruz’ diyoruz. Bu faydalarla ürünü ucuzlaştırmıyoruz, sadece sigortalıya bunu hak ettiğini hissettirmek ve hak ettiğini vermeye çalışıyoruz. Çok yakın zamanda bir akaryakıt firması ve bir operatörle birlikte iki farklı kampanyaya imza attık. Kampanyamızın birinde akaryakıt hediye ettik. Sigortalılar tarafından 10 binin üzerinde bir talep geldi. Keza operatörle başlattığız kampanyaya da bu rakamlara yakın bir talep söz konusu. Bir kurumun 20 bin poliçe satacak konuma gelmesi sigorta sektörü için çok önemli. Toplam pazara bakıldığında 10 milyon trafik poliçesi 4 milyon kasko poliçesi içinde 20 bin poliçe satmak o kadar da korkutucu değil. Bunlar, sigortalılarımıza bu ürünün yanında sunmak istediğimiz fayda olarak görülmeli. Kargo hediyeli cep telefonu almakla akaryakıt hediyeli kasko poliçesi almak arasında hiçbir fark yok. Biz de bunu yapmaya çalışıyoruz” diyor.